stoelbekleding t2 en t3

Inrichting, bekleding, etc.
henry092
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 feb 2010 13:45
Locatie: drunen

stoelbekleding t2 en t3

Ongelezen bericht door henry092 »

Beste forumgenoten,

De stoelbekleding van mijn T3 Westfalia uit 1981 is niet meer al te best. De kleur is vervaald, hier en daar wat losse tornen en de linker zitting is gescheurd. De stof Van Dyke is her en der nog te krijgen maar de lichtere versie daarvan, de EP/Gazelle, die ik heb, nergens! (althans...)

Nu bedacht is dat ik de bekleding van de T2 Westfalia mooier vind dan de Van Dyke, die de bus namelijk nóg donkerder zou maken.

Voor de bedbank en het losse matras is die T2-stof er snel genoeg erover getrokken, maar wat met de voorstoelen? Passen de kant-en-klare stoelhoezen van de T2 ook op een T3-stoel??? (ofwel: hebben T2-stoelen exact dezelfde vorm en afmetingen als de T3-stoelen?)

Zo niet, heeft iemand ervaring met het zelf vervangen van het stof van de stoelen. Is dat voor een ijzerwarentechneut te doen ;) Stof uitleggen en aan skai naaien etc...

Mvg, Henry
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: stoelbekleding t2 en t3

Ongelezen bericht door Ewout »

Gunzl in Duitsland verkoopt ook kant en klare stoelhoezen voor T3, weet alleen niet of die ook in de door jou gewenste kleur/motief worden geleverd. De maatvoering T3 vs T2 weet ik niet.
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
henry092
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 feb 2010 13:45
Locatie: drunen

Re: stoelbekleding t2 en t3

Ongelezen bericht door henry092 »

Ja dat is een mooie site. Heeft veel maar niet mijn Gazelle-stof helaas :)
Gebruikersavatar
eric.c
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 539
Lid geworden op: 21 feb 2006 18:37
Locatie: Betuwe

Re: stoelbekleding t2 en t3

Ongelezen bericht door eric.c »

Hallo Henry,

Ik heb de zitting wel eens opnieuw bekleed. Als je enige ervaring hebt met een naaimachine is het goed te doen, en genoeg spelden gebruiken om de bochten te fixeren.
Een groter obstakel is vaak dat het schuim van de zitting gescheurd is, dat is een toekomstige zwakke plek n je nieuwe bekleding. Pak zo'n scheur ook goed aan, als je die tegenkomt.

Vriendelijke groet,
Eric
Vriendelijke groet,
Eric rijdt met een 1900D
Plaats reactie