Hoi allemaal, ik ben een pop top op mijn T3 aan het bouwen, maar ik ben niet erg tevreden over hoe soepel het loopt. Het hefmechaniek bestaat uit 2 scharende X-en aan weerskanten, er zit een veer onderaan die de poten van de X naar elkaar toe trekt bij openen, zie foto. Dit mechaniek loopt stroef, de veren lopen wat aan, en je moet wel érg veel kracht zetten om het dak weer dicht te krijgen (je ziet het dak vd bus zelf dan doorbuigen).
Wie weet er een manier om dit dak beter bedienbaar te maken?
Gr René wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Aanvullende vraag: wat is eigenlijk een handige manier om het dak dicht te houden? Denk dat dit dakje oorspronkelijk spanbandjes had, maar dat lijkt me niet zo'n handige oplossing. Liever iets dat je met 1 beweging dicht kunt klikken, of bijv rubbers lijkend op motorkap haken.
Gr René wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Bij ons loopt - ie na verloop van tijd ook zwaar. Afgelopen 10 jaar heb ik de kunststof geleidewieltjes die in de sleufgaten lopen een 3-tal keer licht ingevet met lagervet. Loopt ie wer een paar jaar goed.
Wij hebben trouwens ook aan de achterzijde nog een 3r kruis.
Dak wordt bij ons vergrendeld met 4 stuks rubberen T-grips, ik denk zoals jij ook bedoeld.
Zijn ook te koop in de poptop-shops.
Werkt prima
Success!
Groetjes,
John en Miriam
VW T3 Camper 1979 2.0CU 70 pk
Kawasaki ZZR1100 150 pk
Audi Tt 2003 225 pk
wat John zegt is nog zo gek niet ander is dit ook een oplossing of manier heb wat meer keus na wat je wilt
hieronder ook wat
waarom dan niet met gas bedient heb zelf 2 oude gasveren van de achterklep gebruikt en voor het vastzetten gebruik ik nog steeds de spanbanden
omdat je die even wat strakker kan zetten wanneer het nodig is .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groeten Frits
VW caravelle 1987 verkocht
Audi A4 2.4 V6
2 x Honda transalp 600 en nu ook Suzuki gsx 1100 g
Van geleidewieltjes is bij mij geen sprake, er gaan gewoon boutjes door de sleufjes, zie foto. Aan weerzijden zitten wel kunststof ringetjes ter geleiding, maar dat loopt niet echt geweldig. Is dat te upgraden dan? Of zou ik het hele hwfmechaniek moeten vervangen door iets degelijkers?
Gr René wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Dat is gek, Frits, ik kan jouw foto's wel zien. Mooie oplossing wel, met die rolwieltjes; zijn dat eigenlijk kogellagers? Misschien moet ik ook iets dergelijks proberen te bouwen.
Gr René wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
speciaal voor René kun je zelf bepalen watje wilt zou alleen geen alum net als ik dat vreet effe wat meer in waarschijnlijk ga ik t.z.t. ook omzetten na staal .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groeten Frits
VW caravelle 1987 verkocht
Audi A4 2.4 V6
2 x Honda transalp 600 en nu ook Suzuki gsx 1100 g