Re: Stoelverstelling
Geplaatst: 19 okt 2018 20:57
Hylke, je spreekt jezelf tegen op enkele punten. de dingen die mij zo opvallen is dat je schrijft dat je race remblokken (die eigenlijk volgens de specificaties alleen op het circuit gebruikt mogen worden) op je bus hebt zitten in het normale verkeer (zo begrijp ik wat jij schrijft).
Zo ver ik weet mag je die blokken dus niet op de openbare weg gebruiken vanwege dat ze niet presteren als ze nog niet warm gereden zijn. en jij doet dat wel op de openbare weg?
In dat geval ben je verkeerd bezig denk ik. niet alleen voor je eigen veiligheid, maar ook die van een ander.
Verder schrijf je in het begin (pag 2) dat je door montage van grotere remmen zodanig veel overberemming hebt dat je erover denkt ABS te gaan monteren.
Laat ik je daar even uit de droom helpen, ABS is er NOOIT voor bedoelt geweest de remafstand korter te maken! (vandaar al die ongelukken in de introductieperiode van ABS waar ze allemaal achterop hun voorligger knalden),
maar om tijdens het hard remmen het voertuig bestuurbaar te houden. Het tegendeel is hier zelfs eerder waar, de remafstand word eerder langer! Uit mijn eigen ervaring, Ik kwam bij ons het dorp inrijden met de snelheid die ik gewoonlijk rijd, en nu had het gevroren en gesneeuwd, spekglad, en ik had een Audi quattro onder m'n kont, waarmee ik afremde om op de vereiste 50km/h te komen. dat ding had ABS, en remde dus wel, maar niet zoals ik de gewoonte had,in m'n eigen bus (ook met sneeuw), en zodoende schoof ik met die Audi al remmende vrolijk de kruising over (wat ik dus helemaal niet wilde.)
dus trek je eigen conclusie.
Zo ver ik weet mag je die blokken dus niet op de openbare weg gebruiken vanwege dat ze niet presteren als ze nog niet warm gereden zijn. en jij doet dat wel op de openbare weg?
In dat geval ben je verkeerd bezig denk ik. niet alleen voor je eigen veiligheid, maar ook die van een ander.
Verder schrijf je in het begin (pag 2) dat je door montage van grotere remmen zodanig veel overberemming hebt dat je erover denkt ABS te gaan monteren.
Laat ik je daar even uit de droom helpen, ABS is er NOOIT voor bedoelt geweest de remafstand korter te maken! (vandaar al die ongelukken in de introductieperiode van ABS waar ze allemaal achterop hun voorligger knalden),
maar om tijdens het hard remmen het voertuig bestuurbaar te houden. Het tegendeel is hier zelfs eerder waar, de remafstand word eerder langer! Uit mijn eigen ervaring, Ik kwam bij ons het dorp inrijden met de snelheid die ik gewoonlijk rijd, en nu had het gevroren en gesneeuwd, spekglad, en ik had een Audi quattro onder m'n kont, waarmee ik afremde om op de vereiste 50km/h te komen. dat ding had ABS, en remde dus wel, maar niet zoals ik de gewoonte had,in m'n eigen bus (ook met sneeuw), en zodoende schoof ik met die Audi al remmende vrolijk de kruising over (wat ik dus helemaal niet wilde.)
dus trek je eigen conclusie.