Stoelverstelling

Inrichting, bekleding, etc.
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door Ewout »

Wellicht topic even in 2 delen hakken? Stoelverstelling en iets met remmen ofzo?
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Rode Volvo 245 estate 1992
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14838
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door Theo Postma »

hylkeanne schreef: 16 aug 2018 12:21 Als je er geen verstand van hebt, laat je bijdragen dan achterwegen. Ze voegen niets toe.
Hylke
We kunnen het forum zo wel opdoeken.
Ik zou gewoon mijn toon matigen, en meer respect tonen voor mensen die niet op race banen rijden en ook niet in ander luxe spul.
Tip, ga met je bevindingen naar de ANWB of Telegraaf, en meld dit grof schandaal.
Sjoemel diesel en nu ook al sjoemel onderdelen voor auto's.

Theo
hylkeanne
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2051
Lid geworden op: 02 mei 2015 15:20

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door hylkeanne »

.
Laatst gewijzigd door hylkeanne op 07 jun 2020 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2476
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Om even bij de remmen te blijven. Ik zie het toch als een wezenlijk verschil dat je als track of circuit rijder (naar, op en vanaf het circuit) met zulke remmen rijd dan de gemiddelde busrijder op de weg. Daar ging het mij om dat sommige mensen een ombouw (laten) uitvoeren met OEM onderdelen van andere VAG wagens en in de veronderstelling zijn dat ze een veiligere bus hebben vanwege de grotere schijven en blokken van een nieuwer type auto. De berekening geeft (ondanks de statische vergelijking) best goed weer dat het -gefoefel omdat het kan- behoorlijke (en kleine) verschillen met zich meebrengt. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat een betere afstelling/onderhoud van je onderstel en remmen meer verbetering geeft dan een ombouw.

Hylke, Je gaat heel sterk in op de mogelijkheden die er zijn door gebruik te maken van 'tuning' onderdelen. Als ik zie dat die performance blokken er niet voor de T3 zijn maar wel de Premium Eco voor een OEM prijs, zou die Premium Eco dan zoveel meer presteren als OEM? De A6 Performance blokken kosten een factor 4 van de OEM. De meesten zullen hopelijk op zijn minst voor OEM kwaliteit kiezen.

Ik vind de ECE R90 norm eigenlijk niet eens zo grappig, plus en min 15% afwijking op de OEM blokken en schijven is toegelaten. Dat vind ik dan toch zorgwekkend, bij verkeerde keus aan schijf en blokken kan je tot 30% minder remmen dan OEM :???: Tegelijkertijd kan je met een goede kombinatie dan ook 30% beter remmen..... Dat is 60% verschil tussen the good and te bad [[sad]]

Als de norm niet geld dan geld die niet. Gelukkig. Het is ook wel eens zo dat als iets aan een norm voldoet het juist gevaarzetting geeft door het te gebruiken in (oude)zaken die niet volgens (of voor) diezelfde norm geproduceerd zijn.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
hylkeanne
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2051
Lid geworden op: 02 mei 2015 15:20

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door hylkeanne »

.
Laatst gewijzigd door hylkeanne op 07 jun 2020 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BusBart
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:00
Locatie: st Pardoux, Theneuille dept. Allier

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door BusBart »

Hylke, je spreekt jezelf tegen op enkele punten. de dingen die mij zo opvallen is dat je schrijft dat je race remblokken (die eigenlijk volgens de specificaties alleen op het circuit gebruikt mogen worden) op je bus hebt zitten in het normale verkeer (zo begrijp ik wat jij schrijft).
Zo ver ik weet mag je die blokken dus niet op de openbare weg gebruiken vanwege dat ze niet presteren als ze nog niet warm gereden zijn. en jij doet dat wel op de openbare weg?

In dat geval ben je verkeerd bezig denk ik. niet alleen voor je eigen veiligheid, maar ook die van een ander.

Verder schrijf je in het begin (pag 2) dat je door montage van grotere remmen zodanig veel overberemming hebt dat je erover denkt ABS te gaan monteren.
Laat ik je daar even uit de droom helpen, ABS is er NOOIT voor bedoelt geweest de remafstand korter te maken! (vandaar al die ongelukken in de introductieperiode van ABS waar ze allemaal achterop hun voorligger knalden),
maar om tijdens het hard remmen het voertuig bestuurbaar te houden. Het tegendeel is hier zelfs eerder waar, de remafstand word eerder langer! Uit mijn eigen ervaring, Ik kwam bij ons het dorp inrijden met de snelheid die ik gewoonlijk rijd, en nu had het gevroren en gesneeuwd, spekglad, en ik had een Audi quattro onder m'n kont, waarmee ik afremde om op de vereiste 50km/h te komen. dat ding had ABS, en remde dus wel, maar niet zoals ik de gewoonte had,in m'n eigen bus (ook met sneeuw), en zodoende schoof ik met die Audi al remmende vrolijk de kruising over (wat ik dus helemaal niet wilde.)
dus trek je eigen conclusie.
groet,Bart



1990 EX defensie 1.9D, 5 bak "boite meccano" .

I always enjoy my travels to France. It is a living museum. (Quote from"expedition portal")

"My mind works like lightning, one brilliant flash and it's gone!"
hylkeanne
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2051
Lid geworden op: 02 mei 2015 15:20

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door hylkeanne »

.
Laatst gewijzigd door hylkeanne op 07 jun 2020 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BusBart
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:00
Locatie: st Pardoux, Theneuille dept. Allier

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door BusBart »

(citaat)Wel fijn dat Ferodo een disclaimer heeft die stelt dat de vernoemde remmen absoluut niet op de openbare weg gebruikt dienen te worden.

All Ferodo brake pads citing race or racing on their packaging are solely developed for motorsport use. They are intended for race use only. They have not been developed for use on public roads and must not, under any circumstances, be used on public roads. The nature of racing prevents Federal Mogul from warranting or guaranteeing any aspect of the behavior or performance of the brake pads, specifically because motorsport is inherently dangerous and the use of Ferodo racing brake pads in motorsport results in inherent strains and uses over which Federal-Mogul has no control.

Federal-Mogul warrants only that the Ferodo racing brake pads have been manufactured in accordance with the manufacturing specifications and design for such pads.(einde citaat)

Hier zie je dus dat jij jezelf weer eens tegenspreekt, verder heb ik geen behoefte die ABS te testen, ik rijd auto's zonder ABS en dat bevalt mij prima.

het valt mij op dat je eerder in deze post vrij aggressief tegen Rhoon t3 bent, en nu ook weer tegen mij, hiervoor ben je al eens gewaarschuwd door Theo, ik denk dat hij daar gelijk in heeft. nu zie ik dat je ook behoorlijk op je achterbenen staat ten opzichte van mij, Ik zie niet in waarom, ik heb je niets misdaan.
verder heb ik er ook helemaal geen behoefte aan, daar komen uiteindelijk alleen maar van die stomme oorlogen van. Dus als je niet anders kunt reageren als op deze manier, op mensen die je even ergens op willen attenderen, dan vraag ik je nu gewoon helemaal niet meer te reageren, dan blijft het hier iig kalm zonder dat mensen zich onnodig opwinden.

Grt, Bart
groet,Bart



1990 EX defensie 1.9D, 5 bak "boite meccano" .

I always enjoy my travels to France. It is a living museum. (Quote from"expedition portal")

"My mind works like lightning, one brilliant flash and it's gone!"
hylkeanne
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2051
Lid geworden op: 02 mei 2015 15:20

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door hylkeanne »

.
Laatst gewijzigd door hylkeanne op 07 jun 2020 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3714
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door luizenbos »

Hylke

waarom wil ons nu zo duidelijk je stand punt door drukken :wink: ieder 1 die een bus rijd is geacht defensief te rijden
en dus ook op te letten helpt al een stuk meer .

daar kom bij dat niemand zit te wachten op race remmen als je 50 door de stad rijd in die enkele nood stop . wand daar gebeuren nog altijd de meeste ongelukken .

zie ook niet in waarom je grotere remmen op je auto zet al zijnde veiligheid voor die enkele keer dat je even boven de 130 komt maar goed doe mijn een plezier en leg het me maar niet uit :!: dus ieder moet doen wat die zelf wilt laten we het hier bij laten .

groetje Frits
Met vriendelijke groeten Frits

VW caravelle 1987 verkocht
Audi A4 2.4 V6
2 x Honda transalp 600 en nu ook Suzuki gsx 1100 g


http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=10770 verkocht
hylkeanne
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2051
Lid geworden op: 02 mei 2015 15:20

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door hylkeanne »

.
Laatst gewijzigd door hylkeanne op 07 jun 2020 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3934
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door Bob »

Kom op jongens. Hylke heeft altijd gelijk. Dat weten we onderhand toch wel?
Bob

2.5 TDI 2008
hylkeanne
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2051
Lid geworden op: 02 mei 2015 15:20

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door hylkeanne »

.
Laatst gewijzigd door hylkeanne op 07 jun 2020 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Stoelverstelling

Ongelezen bericht door Ewout »

......
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Rode Volvo 245 estate 1992
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Plaats reactie