Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Inrichting, bekleding, etc.
Gebruikersavatar
w.m.weemhoff
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2005 23:29
Locatie: Maux, Niévre, Frankrijk.

Re: Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Ongelezen bericht door w.m.weemhoff »

Lievenn schreef: 15 dec 2018 11:32 Je informatie is juist maar niet compleet en kan hierdoor verkeerd geïnterpreteerd worden. Citaat handleiding: "Hendel D - dakmondstukken in de passagiersruimte. Naar links: frisse lucht toenemend." Het regelt dus enkel de toevoer naar de passagiersruimte en niet de algemene toevoer van buitenlucht. Zo voerde ik m'n testen uit.
niet compleet inderdaad. daarvoor zijn er ook teveel versies van het ventilatiesysteem (voor mij tenminste).
bij het mijne is de onderste schuif voor de buitenlucht toevoer. die kan ik ook helemaal afsluiten. maar ik heb er ook discussies met ohme henk over gehad die er 100% zeker van was dat het helemaal niet mogelijk was om de buitenlucht af te sluiten.
en ohme henk weet toch doorgaans wel waar hij het over heeft.
dus hoe het bij jou zit weet ik niet.

in het geval dat mijn kachel niet warm (genoeg) wordt denk ik als eerste aan m'n thermostaat. dat die open blijft staan.
de flow door de kachel ww lijkt me nauwelijks interessant.
groeten meus.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Ongelezen bericht door RVB »

Prima idee om de aantoonbaar goedwerkende ww terug te plaatsen. Ik ben de hele tijd ook wat sceptisch over de focus op de warmtewisselaar. Omdat ik het niet eerder bewust voorbij zag komen dat iemand op dat punt problemen had.

Wat Meus zegt, werking thermostaat, is waar mijn gedachte als eerste naar uit gaan. Ook denk ik aan de werking van de schuiven. Al sluiten bepaalde observaties die dingen ook weer uit. Soms ligt het ook weer aan die observaties die eigenlijk meer interpretaties zijn waardoor de logische oorzaak en dus oplossing buiten beeld blijft.

Goed. Mocht het probleem zich blijven voordoen. En je het ff niet meer weten. Dan heb ik nog een probleemscenario om te onderzoeken:

Probleem met de koppakking. Ergens wordt in het systeem onder druk lucht toegevoegd. Die lucht kruipt naar het hoogste punt, de ww. Daarom heb je bij lage toeren geen meetbare doorstroming. En bij hogere toeren is er wel stuwing. Daarom is de blauwe dop niet meer OK. Want hij moest de overdruk kwijt. (Beter dan een gescheurd tankje) En zodoende stroom er water terug naar het bijvul tankje. Daarom lijkt ontluchten niet te werken en heb je op dat punt van alles geprobeerd. En wellicht is een gevolg ook dat de koelvloeistof zo raar stroomt dat temperatuur sensor denkt dat het wel meevalt met de temperatuur, maar de ventilator besluit om te gaan koelen.

Ik hoop dat die nieuwe ww inderdaad gewoon slecht zijn.

Groetjes Rolf
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Re: Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

Meus, bij mijn weten is het bij waterkoelers niet mogelijk om manueel de buitenlucht af te sluiten. Er zijn 2 kleppen in de ww die open gaan a.d.h.v. de rijwind. Wanneer je stilstaat vallen deze kleppen dicht. Het zijn deze kleppen dat Leo M in één van zijn reportages bij het reviseren van de ww weggelaten heeft.

Hylke, voor de 2de nieuwe radiator heb ik bij TK 136 euro betaald. Ondanks dat ze zelf waarschuwen voor slechte kopieën verkopen ze ze zelf ... [[head]]

In ieder geval gaan beide nieuwe radiatoren terug naar afzender. Deze morgen de oude teruggeplaatst en ... na amper 1 km al lauwe lucht en een paar km verder warme lucht en dit bij een buitentemperatuur van 3°C, een motor die nog niet op bedrijfstemperatuur is en nog niet ontlucht is.
Ik begrijp niet dat men anno 2018 met alle moderne middelen die nu voorhanden zijn er niet in slaagt om een goed werkende radiator uit de jaren 80 - die toch simpel is van concept- na te maken. [[head]] :he!!!: Maar ja, alles moet snel, snel, snel gebeuren en testen ... tja dat doen de consumenten wel [[sad]]

Wat hebben we geleerd: niet twijfelen aan jezelf :mrgreen:
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Ongelezen bericht door RVB »

Gefeliciteerd!!! Met deze temperaturen is een warme kachel wel een must.

Groetjes Rolf
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Ongelezen bericht door RVB »

 Ik neem aan dat de negatieve berichtgeving jegens mij ook netjes wordt gerectificeerd (niet door de topicstarter). 
Je zou mij kunnen bedoelen. Maar alleen als je je vergist. Ik gaf feedback tbv topiconderwerp. Ik was niet bezig met negatieve berichtgeving over iemand.

Het is sowieso handig als je je door iemand persoonlijk asngevallen voelt.. oid je dat 1 op 1 oplost.

Groetjes Rolf
Gebruikersavatar
w.m.weemhoff
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2005 23:29
Locatie: Maux, Niévre, Frankrijk.

Re: Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Ongelezen bericht door w.m.weemhoff »

wat de kleppen aangaat; er zijn veel verschillende versies en ik durf dus ook niks te zeggen over hoe het bij een ander zit.
maar in mijn unit (gesloten besteller uit '82) zit wel degelijk een met een kabel bediende klep waarmee ik de buitenlucht kan afsluiten.
de volgende keer dat ik er bij moet zijn zal ik er een foto van maken, maar als jullie het niet erg vinden wacht ik daarmee tot er een echte reden is om het spul open te maken.
als jullie het wel erg vinden ook trouwens.
maar ook dit kan ik aanschouwelijkerwijs demonstreren indien gewenst.
groeten meus.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Lievenn schreef: 15 dec 2018 21:33
Zoek de verschillen:
radiatoren.JPG
De originele heeft zo te zien veel dunnere lamellen (en daarmee misschien ook meer oppervlak voor afgifte of sneller opwarmen en afgifte van warmte)
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Re: Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

Even een update: ik heb van Boelm bericht gekregen dat er in het voorjaar een slechte serie radiatoren geweest is. Zo'n 800 stuks. Maar ja, als er veel personen net zoals ik de radiator pas deze zomer gemonteerd hebben dan valt dit nu pas op :roll:
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Ongelezen bericht door krisg »

Als ze het weten, kunnen ze de kopers toch verwittigen ?
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

De mijne heb ik vorig najaar geplaatst...
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Je praatjes zijn goed maar je smoesjes deugen niet. Amen. Iemand toevallig detail of de onderdelen afwijkend geconstrueerd zijn?
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Ongelezen bericht door Bob »

O, nou geloof je die 800 stuks wel?
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Mwa, je kan natuurlijk zeggen dat er niet-deugdelijke geleverd zijn geweest maar wie heeft je ooit die communicatie laten zien. Niet geklaagd is ook niet om een nieuwe gevraagd. Mijn reactie was dan ook bedoeld op de frase 'een bedrijf dat zich in onschuld wast'.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

https://boelm.nl/kachelradiateur-interi ... 5303c.html
De slechte kachelradiateurs van boelm kunnen terug. Ik krijg de nieuwe opgestuurd en kan hem dan vervangen. Blijkt in januari 2018 idd een slechte levering geweest te zijn.
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

:buiken: Jawel nja classic line.
Maar volgens bauke is deze identiek aan de orginele. Gewoon met ronde buizen in de radiator ipv die mini platte kokertjes dus we gaan het zien [[thumbup]]
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
IVARIO
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 aug 2016 15:46
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: Interieurverwarming vooraan niet warm genoeg

Ongelezen bericht door IVARIO »

En zo is de koude lucht weer geklaard in Forumland! :-)
Gr.,
Ivar

"Hobbeldebobbel met Lobke Wobbel"
Plaats reactie