Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Inrichting, bekleding, etc.
Voormalig Lid 15

Re: Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

We rijden zelden echt lange stukken. Zeker nu met m'n dochtertje erbij. Ik denk dat we het maar moeten proberen. Zeker voor de gezelligheid. Het enige wat ik ga missen denk ik is de doorloop naar achteren. Wordt het wat oncomfortabel dan is er nog altijd de achterbank.
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Als het goed is dan schuif je de bijrijdersstoel uit de rails en de tweezitsbank in de rails. Allemaal heel makkelijk te doen en kan je zo weer terugdraaien, mits je de stoel bewaard.
Je kunt de rugleuning aan de zijkant vast wel ergens tegen de carrosserie vastmaken. En als je het kinderstoeltje in het midden met een heupgordel goed strak vast snoert kan die geen kant meer op en kan de rugleuning van de bank sowieso niet meer naar voren klappen. Maar op die rugleuning komen niet zo veel krachten.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Ongelezen bericht door krisg »

Ik zou er niet willen zitten als de rugleuning maar aan 1 kant 'wel ergens aan de carrosserie' vasthangt.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Ongelezen bericht door RoonT3 »

welk goedgekeurd kinderzitje zet je enkel met een heupgordel vast? Een zitverhoger (zonder rugleuning) zou kunnen maar laat jij je kind in een heupgordel zitten en zelf in de driepunt?

Vergeet niet dat de rugleuning bij een klapper ook de lading van achter opvangt. (of niet)
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
T3-83
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 mar 2016 14:42
Locatie: 071

Re: Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Ongelezen bericht door T3-83 »

RoonT3 schreef: 11 mar 2020 13:26 welk goedgekeurd kinderzitje zet je enkel met een heupgordel vast?
Wij gebruiken een maxicosi met easy base voor als ze kleiner zijn, voor iets groter hebben we Romer King quickfix
Met deze hebben we tot nog toe goede ervaringen, voor de vakanties van dit jaar hebben we Britax romer Prince, die zijn vrij smal zodat je er 2 op de achterbank kunt zetten en er dan als volwassene nog tussen past. Deze stoeltjes zijn in Duitsland iets makkelijker te vinden dan in NL, maar is vooral handig voor als je met z'n 3en op de achterbank wil zitten :)
Groeten, Rinus
____________________
T3 1983 1.9 TD
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Het kind zit in de 4-puntsgordel van het stoeltje en die stoel zelf zit dan stevig vastgesnoerd op de bank met een heupgordel. Dat kan dan geen kant meer op.
Ik denk, eerst maar eens het bankje plaatsen en dan kijken hoe en waar de rugleuning aan vastgemaakt kan worden.
Of misschien gewoon die rugleuning met profielen vastlassen aan het zitvlak zodat hij niet meer naar voren kan klappen?
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Voormalig Lid 15

Re: Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

Wat een hoop ideeën allemaal.
Uiteindelijk gaan we het uitbesteden. Zij hebben dit al vaker gedaan. Zeer hoogstwaarschijnlijk (zo heb ik het begrepen) komt er een dwarsbalk achter de rugleuning en wordt er extra drie punt gordel geplaatst in het midden. Vraag me niet hoe.
Als het af is zal ik wat foto's plaatsen. Moet ik dat wel herinneren natuurlijk want het gaat nog wel een paar maanden duren hoogstwaarschijnlijk. Eerst maar eens de rotte plek op de bodem die onder en achter het keukentje tevoorschijn kwam. :( [[sad]] [[head]] die is best erg...
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Re: Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

Armando113 schreef: 24 jan 2020 09:55 ...ik graag iedereen uit de herrie achterin haal. Daarbij is het ook een stuk gezelliger.
:shock: Heb je dan een bus van een meter of 10? :buiken: In die kleine ruimte heb je vooraan evenveel lawaai als achteraan.
Voormalig Lid 15

Re: Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

Lievenn schreef: 13 mar 2020 21:02 :shock: Heb je dan een bus van een meter of 10? :buiken: In die kleine ruimte heb je vooraan evenveel lawaai als achteraan.
Onzin.
Als je niks zinnigs te zeggen hebt Just p off.
Laatst gewijzigd door Voormalig Lid 15 op 15 mar 2020 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Voormalig Lid 15

Re: Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

We gaan het niet doen. Bij de garage even kunnen testen. Het wordt ons toch te krap en zonde van de doorgang naar achteren.
Evengoed iedereen bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
Johannus
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 235
Lid geworden op: 30 mar 2016 12:33

Re: Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Ongelezen bericht door Johannus »

viewtopic.php?f=62&t=29058

Zo lostte ik het op. Omdat ik geen tussenschot heb, moest ik iets verzinnen om de rugleuning rechtop te zetten. Was wel wat werk, maar nu ook wel echt iets unieks :-)

De bank is natuurlijk niet zo comfortabel als een de-luxe auto stoel, maar het voldoet prima.Rechts een driepunts gordel, in het midden een heupgordel.
Heupgordel is prima geschikt voor een maxicosi overigens. Zo deed ik dat vroegah ook in m'n oudste polo (met enkel heupgordels).
Met vriendelijke groet,
Jaap


---------
PanelvanCamper 1990 1.6TD JX to be 1.9TDI AFN
Er moet toch iemand voorachteraan rijden in de file?
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Ongelezen bericht door krisg »

Armando113 schreef: 15 mar 2020 13:29 Onzin.
Als je niks zinnigs te zeggen hebt Just p off.
Het is niet eens zo onzinnig wat Lieven zegt, het lawaaiverschil tussen voor- en achteraan is echt niet zo groot hoor...tenzij je bus veel langer is dan de onze...
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Voormalig Lid 15

Re: Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

krisg schreef: 15 mar 2020 14:28 Het is niet eens zo onzinnig wat Lieven zegt, het lawaaiverschil tussen voor- en achteraan is echt niet zo groot hoor...tenzij je bus veel langer is dan de onze...
Zolang je niet in mijn bus hebt gezeten ben je appels met peren aan het vergelijken. Je weet toch niet hoe het in mijn bus is?
Voormalig Lid 15

Re: Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

Daarbij heb ik geen behoefte aan een hoe lang is jouw piemel competitie. Er zitten altijd van die "ik weet het beter" gasten op fora. En zo ontsporen topics regelmatig in moddergooien en hebben ze niets meer met het originele bericht te maken. Dus als je niks zinnigs bij te dragen hebt blijf dan weg.
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Ongelezen bericht door krisg »

We praten toch over een T3 bus van Volkswagen ?
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Tweepersoons bijrijders bank deel twee

Ongelezen bericht door Bob »

Armando113 schreef: 15 mar 2020 13:29 Just p off.
Armando113 schreef: 15 mar 2020 15:00 hoe lang is jouw piemel competitie.
Moddergooien?

irmc
Bob

2.5 TDI 2008
Gesloten