Multivan t3 achterbank

Inrichting, bekleding, etc.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2475
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Multivan t3 achterbank

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Als je het wil weten geboorteoorkonde opvragen......

heb je idee of er M-codes vermeld staan op de sticker/plaatje onder je dash/stoel? https://www.teedrie.nl/m-plaatje-t3/ Op de geboorteoorkonde staan alle (bijna dan toch) M-codes van de uitgeleverde uitvoering. Dit zou je ook op kunnen vragen bij een VW dealer (zegt men en als ze willen meewerken)

maar aan de stof te zien heb je geen blue/white/red star bank (mechaniek is wel bijna dezelfde)

Kan een caravelle zijn die is omgebouwd met multivan delen of een multivan waar een (deel van) caravelle plaatje opzit.

Multivan Magnum is van latere jaren.

Carat is heel anders en heeft geen slaapbank.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Voormalig Lid 15

Re: Multivan t3 achterbank

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

Ok ik ga morgen even kijken. Bedankt.
Voormalig Lid 15

Re: Multivan t3 achterbank

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

Ik zie wel net een filmpje van een magnum uit '89 en die bekleding is identiek.....
Voormalig Lid 15

Re: Multivan t3 achterbank

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

Ja dat is 'm hoor
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 515
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Multivan t3 achterbank

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Hoi Armando,
nou, heb jij ff mazzel, hier op het Forum is BeakerFlo in zijn topic: "Mijn 16" Syncro | buitenkant klaar, nu de binnenkant" op dit moment bezig zijn bus helemaal te isoleren. En staat zo beetje wel alles beschreven hoe je het kunt doen.
Het meeste lawaai in je bus komt van panelen die niet ontdreunt zijn. Om die te ontdreunen moet je de binnen-panelen er allemaal af halen om aan de binnenkant van de buiten-panelen ontdreunent materiaal te kunnen plakken. Maar als je de panelen er toch afhaalt is het wellicht slim om die ruimtes achter de panelen meteen te conserveren met b.v. Mike Sanders Fett. En zodra je de panelen ontdreunt hebt en de motorruimte geisoleerd, ga je de voorbanden horen. Dus die wielkasten moeten dan ook geluids-geisoleert worden. Daar heeft Hylke wat interessants over geschreven in het topic van BeakerFlo. En heb je die wielkasten geisoleerd, dan hoor je de wind tegen de bus en ramen. Daar heb je zelfs een kant-en-klaar aerodynamisch anti-windgeruis-pakket voor!
Maar het geluidsioleren loont zich de moeite wel 8) .
Een simpele maar effectieve maatregel tegen lawaai in de bestuurderscabine is het ophangen van een dik en zwaar gordijn tussen rijderscabine en laadruimte. Je kan b.v. een op maat gezaagde zeillat in een boog van vloer naar plafond spannen en daaromheen een dik gordijn hangen. En heb je meteen enig idee van hoe het ongeveer zou klinken indien je de gehele laadruimte optimaal hebt geluids-geisoleert.
Veel warmte isolerend materiaal dempt geluid maar matig, in het algemeen geldt voor geluid: Hoe zwaarder en dikker het materiaal, hoe beter het geluid absorbeert. Maar tegenwoordig heb je ook lichtere materialen die een fraaie Rw-waarde geven.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Voormalig Lid 15

Re: Multivan t3 achterbank

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

[[thumbup]] [[toast]] Wow wat een informatie. Ik ga dat eens aandachtig doorlezen.
Super bedankt.
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 515
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Multivan t3 achterbank

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Ha, ja succes ermee!
Nog vergeten te zeggen dat wanneer je de binnen-panelen er af hebt, je flinke kans hebt te ontdekken dat er onderin allemaal roest is.
Voordat je daar een coating overheen spuit, moet je dan even wat stukken uit die panelen zagen en ff nieuwe inlassen.
Klussen aan een T3 is vaak 1 stap vooruit = 3 stappen achteruit... [[head]]
Maar wie weet ziet het er achter de panelen van je 89er bus er allemaal nog wel leuk uit.
Dan is het zeker de moeite waard om het grondig aan te pakken.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Plaats reactie