Multivan t3 achterbank

Inrichting, bekleding, etc.
Voormalig Lid 15

Re: Multivan t3 achterbank

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

Ja dat is 'm hoor
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Multivan t3 achterbank

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Hoi Armando,
nou, heb jij ff mazzel, hier op het Forum is BeakerFlo in zijn topic: "Mijn 16" Syncro | buitenkant klaar, nu de binnenkant" op dit moment bezig zijn bus helemaal te isoleren. En staat zo beetje wel alles beschreven hoe je het kunt doen.
Het meeste lawaai in je bus komt van panelen die niet ontdreunt zijn. Om die te ontdreunen moet je de binnen-panelen er allemaal af halen om aan de binnenkant van de buiten-panelen ontdreunent materiaal te kunnen plakken. Maar als je de panelen er toch afhaalt is het wellicht slim om die ruimtes achter de panelen meteen te conserveren met b.v. Mike Sanders Fett. En zodra je de panelen ontdreunt hebt en de motorruimte geisoleerd, ga je de voorbanden horen. Dus die wielkasten moeten dan ook geluids-geisoleert worden. Daar heeft Hylke wat interessants over geschreven in het topic van BeakerFlo. En heb je die wielkasten geisoleerd, dan hoor je de wind tegen de bus en ramen. Daar heb je zelfs een kant-en-klaar aerodynamisch anti-windgeruis-pakket voor!
Maar het geluidsioleren loont zich de moeite wel 8) .
Een simpele maar effectieve maatregel tegen lawaai in de bestuurderscabine is het ophangen van een dik en zwaar gordijn tussen rijderscabine en laadruimte. Je kan b.v. een op maat gezaagde zeillat in een boog van vloer naar plafond spannen en daaromheen een dik gordijn hangen. En heb je meteen enig idee van hoe het ongeveer zou klinken indien je de gehele laadruimte optimaal hebt geluids-geisoleert.
Veel warmte isolerend materiaal dempt geluid maar matig, in het algemeen geldt voor geluid: Hoe zwaarder en dikker het materiaal, hoe beter het geluid absorbeert. Maar tegenwoordig heb je ook lichtere materialen die een fraaie Rw-waarde geven.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Voormalig Lid 15

Re: Multivan t3 achterbank

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 15 »

[[thumbup]] [[toast]] Wow wat een informatie. Ik ga dat eens aandachtig doorlezen.
Super bedankt.
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Multivan t3 achterbank

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Ha, ja succes ermee!
Nog vergeten te zeggen dat wanneer je de binnen-panelen er af hebt, je flinke kans hebt te ontdekken dat er onderin allemaal roest is.
Voordat je daar een coating overheen spuit, moet je dan even wat stukken uit die panelen zagen en ff nieuwe inlassen.
Klussen aan een T3 is vaak 1 stap vooruit = 3 stappen achteruit... [[head]]
Maar wie weet ziet het er achter de panelen van je 89er bus er allemaal nog wel leuk uit.
Dan is het zeker de moeite waard om het grondig aan te pakken.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Gebruikersavatar
Twan
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2010 19:47
Locatie: Oss

Re: Multivan t3 achterbank

Ongelezen bericht door Twan »

Hey allemaal,
Ik zie hier al vanalles voorbei komen wat betreft de goede punten bij een slaapbank.

Weet er iemand ook of er nog ergens slaapbanken te krijgen zijn die geschikt zijn ook met het goede gebruik?
Ik zie van die bed bank frames voorbij komen bij verschillende dealers maar zij zeggen dat deze niet met gordels toegepast moeten worden.... beetje vreemd en jammer.

Heeft er iemand nog ideeen? Ik wil bij het vernieuwde van mijn interieur een bedank met gordels aangezien er een kleine op komst is willen we dat we goed doen 🙃

Hopelijk kan iemand me hier in verder helpen.

Groetjes!
Ciao, Twan
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Multivan t3 achterbank

Ongelezen bericht door Bob »

Je kunt in een T3 allerlei soorten slaapbanken instaleren, ook met rock&roll scharnieren. De veiligheid zit m in de bevestiging van de gordels. Daar zijn originele bevestigingspunten voor.
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
Twan
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2010 19:47
Locatie: Oss

Re: Multivan t3 achterbank

Ongelezen bericht door Twan »

Hey Bob,

Is het dan ook zo dat als je de orginele punten gebruikt het ook door de RDW goed gekeurd is/word?
Ciao, Twan
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Multivan t3 achterbank

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Ja als je maar goede werkende (gekeurde) gordels gebruikt. Om problemen/discussie te voorkomen kan je beter zonder gordels keuren en deze achteraf inbouwen.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Plaats reactie