Extra slaapplaats voor de kleine die op komst is

Inrichting, bekleding, etc.
Hans en Sas met BusBetsie

Extra slaapplaats voor de kleine die op komst is

Ongelezen bericht door Hans en Sas met BusBetsie »

Hallo mensen van het forum,

Ik heb zojuist gezocht op baby, kinderbedje en bedje met de hoop dan iets te vinden over hoe je een extra baby/ kinderbendje kunt creeren in een t3.

Helaas niets kunnen vinden heeft 1 van jullie hier missien een mooie passende oplossing voor??

Ik zelf zat te denken aan een bedje boven de bestuurders en bijrijdersstoel


Sas en ik kijken al uit naar jullie creatieve oplossingen, zodat Hans Sas en Betsie deze zomer met de aankomende kleine weer fijn naar het zuiden van Frankrijk kunnen afreizen


Groeten hans
Gebruikersavatar
janjaapdeluxe
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 336
Lid geworden op: 22 mar 2006 16:59
Locatie: Eindhoven

Ongelezen bericht door janjaapdeluxe »

Hans,

Wij hebben tot nu toe een bed gebruikt dwars achterin. We hebben geen "officieel" camper interieur, geen kast achterin, waardoor je een dikke 1m50 beschikbaar hebt. Onze dochter van 10 heeft er tot afgelopen jaar in geslapen.

Twee stalen buizen die in steunen tegen de zijwand hangen, met daartussen een canvas doek. Is eventueel bij de campingwinkel kant en klaar te koop, alleen buizen op de juiste lengte afzagen.

De steunen zitten op de hoogte van de onderkant van de ramen, waardoor ze boven onze benen slaapt. We hebben wel een bed zonder bergruimte tussen matras en motorruimte. Als je wilt kan ik nog wel even een fotootje plaatsen deze week.

Succes, Jaap
T3 Caravelle 1.6D '87, camper met hefdak
Ford Mondeo 1.6TDCi
Seat Arosa 1.7SDi
Suzuki GS550E '79
Ducati S4RS '07
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5247
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Ongelezen bericht door René »

Ha Hans en Sas,

Hiervoor is er een origineel accessoire te vinden of je maakt hem gewoon na.
Tussen de beide deuren en A-stijl worden 2 buizen geklemd waar een soort hangmat tussen zit, werkt heel goed is best stevig uit te voeren. Wel is het dan prettig als je stoelen een hoofdsteun hebben die eraf kan dan kun je er altijd makkelijk bij.
Er is een duitser die deze dingen namaakt en aanbied voor een eurootje of 80, effe zoeken. Let wel op dat hij dan voor de T3 is omdat de maatvoering van de T2 anders is.

René
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
Hans en Sas met BusBetsie

Ongelezen bericht door Hans en Sas met BusBetsie »

Hiu rene

Ik ga eens opzoek naar die duitse aanbieder

Dank

Hans en natuurlijk Sas

René schreef:Ha Hans en Sas,

Hiervoor is er een origineel accessoire te vinden of je maakt hem gewoon na.
Tussen de beide deuren en A-stijl worden 2 buizen geklemd waar een soort hangmat tussen zit, werkt heel goed is best stevig uit te voeren. Wel is het dan prettig als je stoelen een hoofdsteun hebben die eraf kan dan kun je er altijd makkelijk bij.
Er is een duitser die deze dingen namaakt en aanbied voor een eurootje of 80, effe zoeken. Let wel op dat hij dan voor de T3 is omdat de maatvoering van de T2 anders is.

René
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5247
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Ongelezen bericht door René »

Hans en Sas met BusBetsie schreef:Hiu rene

Ik ga eens opzoek naar die duitse aanbieder

Dank

Hans en natuurlijk Sas

Zal ik je even helpen zoeken :mrgreen:

Ik zie dat de prijs inmiddels wat gestegen is :oops:
Let op wat je daar ziet is voor een T4 maar zoals je kunt lezen heeft hij ze ook op maat voor de T3.

http://cgi.ebay.de/Kinderbett-Zusatzbet ... dZViewItem

Succes,

René

ps. die man moet ook ergens een website hebben onder die naam "mein lila bus"of zoiets.
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
Gebruikersavatar
DBubbels
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1394
Lid geworden op: 09 jun 2005 17:03
Locatie: Zierikzee

Re: Extra slaapplaats voor de kleine die op komst is

Ongelezen bericht door DBubbels »

Hans en Sas met BusBetsie schreef:Hallo mensen van het forum,

Ik heb zojuist gezocht op baby, kinderbedje en bedje met de hoop dan iets te vinden over hoe je een extra baby/ kinderbendje kunt creeren in een t3.

Helaas niets kunnen vinden heeft 1 van jullie hier missien een mooie passende oplossing voor??

Ik zelf zat te denken aan een bedje boven de bestuurders en bijrijdersstoel


Sas en ik kijken al uit naar jullie creatieve oplossingen, zodat Hans Sas en Betsie deze zomer met de aankomende kleine weer fijn naar het zuiden van Frankrijk kunnen afreizen


Groeten hans
Hoi Hans en Sas,

Boven de kabine lijkt me voor een baby niet echt een handige en geschikte plek, een slaapplaats voor een baby moet zowiezo goeie ventilatie hebben vanwegen de poepluiers want dat ga je zeker ruiken in je busje ha, ha, ha!!
en je wil je baby toch goed kunnen neerleggen-oppakken en in de gaten houden, denk dat de ruimte boven je kabine daar toch niet zo geschikt voor is.
denk ook dat de baby zelf veel liever zo dicht mogelijk in de buurt van jullie wil liggen, zodat jullie lekker naar elkaar kunnen kijken.

Een reiswiegje lijkt mijzelf gewoon het handigst zeker het eerste jaar perfect schoon te houden!!
Je zet hem gewoon neer waar jezelf wilt b.v. op een stoel in de kabine, en kan je ook de kleine als het warm weertje is met een parasolletje overdag lekker buiten laten slapen en rondkijken!!!

Nou ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, jullie moeten het natuurlijk verder zelf weten, ouders weten het het beste hoor wat hun baby nodig heeft da's altijd zo!!! [[thumbup]]
Groetjes uut Goes en tot ziens!! Mireille [[toast]]
alias: DBubbels
Gebruikersavatar
janjaapdeluxe
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 336
Lid geworden op: 22 mar 2006 16:59
Locatie: Eindhoven

Ongelezen bericht door janjaapdeluxe »

Nu met foto; het bed achterin.

Afbeelding

Zo zonder alle vakantie kratten ziet zo'n bus er trouwens wel erg ruim uit :D

Groetjes, Jaap
T3 Caravelle 1.6D '87, camper met hefdak
Ford Mondeo 1.6TDCi
Seat Arosa 1.7SDi
Suzuki GS550E '79
Ducati S4RS '07
Hans en Sas met BusBetsie

Ziet er uit als een goede oplossing

Ongelezen bericht door Hans en Sas met BusBetsie »

Hoi jaap,

Leuke oplossing, zal deze morgen even aan aanstaande moeders de vrouw laten zien. Bij ons zit er nog wel een kast in maar die is ca. 30 cm diep dus met die resterende 1.2 meter kunnen we volgens mij wel even vooruit. en anders is het nog een handige oplossing om je bagage af te dekken.


Nogmaals dan en groeten

Hans

janjaapdeluxe schreef:Nu met foto; het bed achterin.

Afbeelding

Zo zonder alle vakantie kratten ziet zo'n bus er trouwens wel erg ruim uit :D

Groetjes, Jaap
Voormalig Lid 61

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 61 »

Hallo Jaap,

Hoe zit jouw gordijn bij de achterklep. Ziet er goed uit.

Zou je daar eens een foto van willen maken.

Alvast bedankt.

Groet,

Rien
Norbert

Ongelezen bericht door Norbert »

Ik ben ook bezig met een extra bed. Wel gekozen voor de plaats boven de voostoelen. Met aluminium profielen en hout een vlakke vloer gemaakt boven de cabine, kussen erop dat we nog hadden uit een oude caravan en klaar is kees. Nu alleen nog even netjes afwerken zodat de kleine zich nergens aan kan verwonden en een soort van hondenrek maken die ervoor moet zorgen dat hij er niet uitvalt.

Ik heb eventueel nog een kussen over uit de oude caravan, die heeft precies de goede breedte, althans van ons dak. Als je wilt mag je dat kussen af komen halen.

Groetjes,

Norbert
Plaats reactie