Hemeltje hoogdak bekleden, vloerbedekking en bison kit?

Inrichting, bekleding, etc.
Norbert

Hemeltje hoogdak bekleden, vloerbedekking en bison kit?

Ongelezen bericht door Norbert »

We gaan het hemeltje nu bekleden, vloerbedekking en bisonkit is het plan, tenzij iemand een beter plan heeft. Wie heeft hier ervaring mee?

Vr.gr.

Norbert
Gebruikersavatar
joemmiehammer
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1043
Lid geworden op: 26 jan 2007 17:47
Locatie: Selfkant, NRW, Duitsland

Ongelezen bericht door joemmiehammer »

Hallo Norbert,

Moet kunnen denk ik zo. Ik ben zelf de hemel van de bus aan het bekleden met skai (en hier en daar bisonkit...)

Wellicht is vloerbedekking wat aan de zware kant. Daar heb ik geen ervaring mee. Let uiteraard wel op dat je de te verlijmen vlakken echt goed schoon en vetvrij maakt, anders plakt het nooit fatsoenlijk. Daarbij moet contactlijm even drogen voordat je de delen op elkaar duwt. Staat in de beschrijving.


Succes,
Boris
Groetjes,
Boris


Onze vloot:
2003 Volvo V70 D5 Premium 163 PK
2010 Skoda Fabia Combi 1.6 TDI
JeroenW
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1537
Lid geworden op: 20 okt 2006 12:56

Ongelezen bericht door JeroenW »

Ik heb goede ervaringen met verdunnen van bison kit in blik,

kwart acetone erbij, en het smeert veeeel voordeliger,

Niet te veel er bij doen, dan krijg je snot,
En de pot in 1x opmaken

Pas ook op met de dampen

Groeten,
Jeroen
Hornox
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 247
Lid geworden op: 29 mar 2006 13:04
Locatie: Margraten

Ongelezen bericht door Hornox »

Norbert,

Ik heb dit werk zelf net klaar. Gewoon contactlijm (bison kit/tix bv) en vloerbedekking. Ben zelf bij de Kwantum geweest. Als je daar een van de "goedkope" vloerbedekkingen uitzoekt zit je wel goed. Deze zijn namelijk erg dun en ik vond het makkelijk te verwerken. Ventileer de kamer waar je werkt wel goed!

Succes!
Bob
Mvg,
Bob
Gebruikersavatar
danimieghem
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 819
Lid geworden op: 17 okt 2006 11:29
Locatie: Aalst, O-VL, België, de bananenrepubliek

Ongelezen bericht door danimieghem »

Hoi bus-maatje...

Ik heb recentlijk ook vloerbedekking gekocht voor in de bus (nieuw project) en de verkoper bij Carpet-Right vertelde me dat voor een Vinyl van 3..4mm) je best een stevige contactlijm gebruikt als je 'em niet op de vloer kleeft maar bvb op wand of plafond. Ik vermoed dat Bison-kit inderdaad sterk genoeg is, maar vrij duur.

Zij hebben me toen een speciale lijm verkocht in potten van 1 kg waarvan de naam me effe ontsnapt, maar hij kostte 12 euro per kilo (+/- 1 liter) en is dus een stuk goedkoper dan de "gewone" contactlijm. Gewoon zoals reeds gezegd, stof- en vetvrij maken, beide vlakken met de kwast inlijmen, 5 minuten laten drogen en dan op elkaar duwen, maar zorg dat 'ie van de eerste keer goed zit. Want ik had een stuk willen lijmen op een plaat MDF en ze zat ff scheef... Trok de vinyl er af en een hele laag MDF kwam meteen mee, zo sterk is dat spul !

Succes met het bekleden en post maar wat fotootjes van de werkn aub, zo leren we allemaal nog wat bij.

Aircooled VW Greetz
Dani
Groetjes, Dani
Als je IQ lager is dan het aantal PKs in je motor : BLIJF VAN DAT GASPEDAAL !!!
Norbert

Ongelezen bericht door Norbert »

Bedankt voor de tips, we gaan van het weekend aan de gang!

Vr.gr.

Norbert
Gebruikersavatar
danimieghem
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 819
Lid geworden op: 17 okt 2006 11:29
Locatie: Aalst, O-VL, België, de bananenrepubliek

Ongelezen bericht door danimieghem »

By the way, Norbert, de contactlijm is "CoFix" van Sader, en is eigenlijk gemaakt voor het verlijmen van plinten, trapneuzen en profielen, maar doet het geweldig goed op vinyl ook !

Greetz
Dani
Groetjes, Dani
Als je IQ lager is dan het aantal PKs in je motor : BLIJF VAN DAT GASPEDAAL !!!
Norbert

Ongelezen bericht door Norbert »

Nou, de vloerbedekking zit erin. Bij de kwantum gehaald, 11 euro de strekkende meter. Bison kit ertussen, beide zijden insmeren, 20 minuten wachten en plakken maar, werkt perfect. Meteen een stukje zeil op de vloer gelegd in plaats van de oude vloerbedekking, lijkt ons handiger tijdens het kamperen, snel schoon.

We gaan in de meivakantie voor het eerst weg, ben benieuwd. Zojuist een hangmatje besteld in Duitsland, voor tussen de voordeuren, kan onze dochter mooi slapen, heeft iemand hier ervaring mee?

Vr.gr.

Norbert
MartijnP

Ongelezen bericht door MartijnP »

Hoi, beetje laat misschien, maar de (rubber) bodem van goedkope vloerbedekkingen verteerd binnen een aantal jaren en dan komt deze weer naar beneden zetten....
Beter kun je vinyl nemen of een wat duurdere vloerbedekking.

Groeten Martijn
Norbert

Ongelezen bericht door Norbert »

Hoi Martijn,

hier hadden we aan gedacht. We hebben vloerbedekking genomen zonder foamrug.

Vr..gr.

Norbert
Plaats reactie