Afscheiding tussen cabines T3

Inrichting, bekleding, etc.
RobinT3

Afscheiding tussen cabines T3

Ongelezen bericht door RobinT3 »

Weet iemand hoe het zit met het tussenschot in een T3? (grijs kenteken)
Het tussenschot in onze bus is zelfbouw en staat te ver naar voren naar ons idee, dus moet naar achter. Om meer ruimte te krijgen voor een nieuwe bank.
Maar mag hij wel naar achter? En wat is de originele plek?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!!
Laatst gewijzigd door RobinT3 op 18 mei 2007 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Leo M
† 18-06-2012 R.I.P.
Berichten: 6477
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
Locatie: B-9160-Eksaarde

Ongelezen bericht door Leo M »

Dag Robin

Het tussenshot van jou zou er uit kunnen gezien hebben zoals op de volgende foto:

Afbeelding

Deze tussenschotten zitten geweldig vast gepuntlast en zijn niet zomaar verplaatsbaar,

Groeten Leo M
Groeten Leo M

Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Leo M
† 18-06-2012 R.I.P.
Berichten: 6477
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
Locatie: B-9160-Eksaarde

Ongelezen bericht door Leo M »

Uit de kennismakingstopic kopiëerde ik dit:

Jan van Klink schrijft:
Dag Robin,

Ik ben bang dat je het onmogelijke vraagt.

De dubbelcabine besteller is een Nederlandse belastingtechnische vinding.
Ze worden gemaakt door een extra schot in een normale besteller met enkele zitrij te bouwen.

Het originele VW laadschot is bedoeld om achter de eerste zitrij aan de B-stijlen en aan de achterkanten van de wielkasten vast te lassen.

Met vriendelijke groet, Jan van Klink.


Dag Robin

Inderdaad,deze omzeiltechniek wordt ook,nu nog, in België toegepast,Ondermeer zag ik zo'n aanpassing in een T4,
Op het werk kregen we een tiental Opel Vivaro's binnen ,welke allen zo een ver tussnschot hadden,Deze dienden nog eens een dertigtal cm te worden naar achteren gezet,vanwege de te krap gelaten plaats voor de achterste passagiers,die er niet als honden wilden bijzitten,Zo blijven deze busjes taksarm,

Groeten Leo M
Groeten Leo M

Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Fuzzy bear

Ongelezen bericht door Fuzzy bear »

Hallo,

Er is iets wat ik niet snap in deze hele discussie: met het verdwijnen van het grijs kenteken voor particulieren speelt de belasting hier toch geen rol meer? Volgens mij mag je aanpassen wat je wil, zolang de RDW er blij mee is...

Groeten,
SImon
Leo M
† 18-06-2012 R.I.P.
Berichten: 6477
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
Locatie: B-9160-Eksaarde

Ongelezen bericht door Leo M »

Dag busjesmensen

In België betaal ik 127.50€ voor mijn campertje.

Dezelfde bus als lichte vracht en als in deze topic ook een 125€.

De bus als pw,caravelle loopt tegen de 300€ aan ,daar speelt de motorinhoud en soort motor nog een rol bij.

Deze sommen zijn steeds op jaarbasis.

Dus mogen wij ons gelukkig wanen en kunnen we dat geld beter uitgeven aan de bus zelf ipv aan de Staat.

Groeten Leo M
Laatst gewijzigd door Anonymous op 16 mei 2007 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Leo M

Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
RobinT3

Ongelezen bericht door RobinT3 »

Ok, het is me duidelijk dat de afscheiding op de juiste plek moet zitten. Maar waar is dat? De C-stijl?
Ik ga eerst even op zoek naar een metalen afscheiding, omdat die wat beter zal aansluiten en dus geluidsdichter zal zijn. Als ik die niet ga vinden ga ik denk ik maar voor mdf of iets dergelijks.
Bedankt voor jullie informatie. [[toast]]
Fuzzy bear

Ongelezen bericht door Fuzzy bear »

Dag Jan, (en Steven natuurlijk)

Ik had inder tijd zo de smoor in over dat gedoe met het grijze kenteken dat het ´detail´ over de provinciale opcenten en de BPM me een beetje ontgaan is.
Enfin, ipv mijn mitsubusje rijd ik nu een LT . Wel belastingvrij, maar of het nou zoveel goedkoper is :???:

Groet,
Simon
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14986
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Ongelezen bericht door Theo Postma »

JanmetDoKa schreef:Ik begrijp dat je graag maatwerk geleverd krijgt, in hapklare brokken nog wel :mrgreen: :mrgreen: .
Maar dit staat echt allemaal in die folder waar Steven je een link van stuurde. [[foei]]

Met vriendelijke groet, Jan van Klink.
Dat was een v/d reden, waarom ik me stil heb gehouden.
Het staat er toch?
Als men te beroerd is om te lezen, en er geen ta ta hoera geluid bij zit, dan wil ik er geen energie insteken.
Even wat tijd geven, aan de vraagsteller [[thumbup]]
Sommige doen er een paar dagen over......
Wat ik welk gedaan heb, verplaatsen van Techniek, naar Algemeen, dat dan weer wel.

Groeten,
Theo
JeroenW
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1537
Lid geworden op: 20 okt 2006 12:56

Ongelezen bericht door JeroenW »

Volgens de RDW staat je bus volgens mij op grijs kenteken:
Handelsbenaming
BESTEL 800D 42KW
Kleur(en)N.v.t.
Brandstof Diesel
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 42 kW
BPM N.v.t.
Gezien er staat "BPM nvt". Dit is bij grijs kenteken zo. Als je hem omkeurt naar Geel, moet je de restereden BPM nog afdragen.

Je bus heeft destijds een goedkeuring voor Grijs gekregen, ookal voldoet hij misschien nu niet meer aan de eis van de belastingdienst. Het rare is dat de RDW en de belastingdienst verschillen in hun standpunten (b.v. bij campers) en deze ook vaak veranderen.

Het gaat zo:

- De RDW geeft een goedkeuring a.d.h.v. de huidige geldige belastingregels
- De Doune controleerd voor de belastingdienst of jij als eigenaar voldoet aan de huidige belastingregels

Het kan dus zijn, dat de regels ondertussen veranderd zijn, en je bus dus opeens illegaal geworden is. (b.v. Campers met een klein keukentje die voldoet aan een eis uit 2001).

Dan zegt de rechter: "Van elke burger word verwacht dat men de wet kent"; een enorme dood-doener.

Ik zou als ik jou was gewoon verbouwen wat je wilt, officieel voldoet hij volgens de belastingdienst zowiezo niet.



Groeten,
Jeroen
RobinT3

Ongelezen bericht door RobinT3 »

Ik had niet verwacht dat het te veel moeite zou zijn om jullie ervaringen te delen aan iemand die geen ervaring heeft met bussen....
Maar iig bedankt voor de informatie, het is allemaal heel erg vaag met de belasting en rdw die allebei eisen stellen, maar ik kom er wel uit.
Ik hoop dat ik jullie in de toekomst nog veel van dienst kan zijn. :wink:
Leo M
† 18-06-2012 R.I.P.
Berichten: 6477
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
Locatie: B-9160-Eksaarde

Ongelezen bericht door Leo M »

Dag Robin

Zoals Jan zegt dacht ik ook,dat je niet mag klagen.

Of dacht je dat de foto van het groene tussenschot klaar lag,tot er je erom vroeg?Neen dus,ik verkleinde die,zette die speciaal op mijn hostsite en het opzoekwerk ts de 6500 andere technische T3 foto's verliep niet zo vlot.

Groeten Leo M
Groeten Leo M

Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
RobinT3

Ongelezen bericht door RobinT3 »

JanmetDoKa schreef: He Robin, maak hem nou even....
Gaat lukken, we gebruiken mdf. Iedereen bedankt voor de hulp.
JeroenW
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1537
Lid geworden op: 20 okt 2006 12:56

Ongelezen bericht door JeroenW »

Steven V schreef:
Nee Jeroen, dit kan niet. De regels kunnen veranderen, maar eenmaal goedgekeurd blijft goedgekeurd. Wat wel kan is dat een bepaalde ombouw vroeger dus wel mocht maar nu niet meer.
Niet om beter te weten, maar bel de belastingdienst en vraag de stukken op waaraan aan camper bij b.v. een fuikcontrole moet voldoen,

Deze eisen hanteren de controleurs, dus als ze kwaad willen zul je in de problemen zijn. Een dounebeamte in mijn omgeving kon dit bevestigen, en gaf zelf aan dat de regels rondom campers erg onduidelijk zijn, zelfs voor hun.

Groeten,
Jeroen
RobinT3

Ongelezen bericht door RobinT3 »

Het tussenschot zit er in:
Afbeelding

Vette stof of niet? :D Het gaat een surfersbusje worden dus vandaar de vreselijk foute stof.
Oja en het ruitje wordt nog veel fouter:

Afbeelding

Nu de rest van de bus nog opknappen. [[toast]]
Gert

Ongelezen bericht door Gert »

Echt wel plezant :D M'n plafondstofje is ook al zo heerlijk fout [[toast]]

Groeten,
Gert

PS : misschien nog zo'n ouderwetse sofa erbij ? :mrgreen:
Leo M
† 18-06-2012 R.I.P.
Berichten: 6477
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
Locatie: B-9160-Eksaarde

Ongelezen bericht door Leo M »

Gert schreef:Echt wel plezant :D M'n plafondstofje is ook al zo heerlijk fout [[toast]]

Groeten,
Gert

PS : misschien nog zo'n ouderwetse sofa erbij ? :mrgreen:
Dag Gert

Heeft er zich al iemand gerealiseerd wat er bij een

ongeval gebeurd met foute boel?

Groeten Leo M [[bye]]
Groeten Leo M

Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Plaats reactie