Afscheiding tussen cabines T3
Afscheiding tussen cabines T3
Weet iemand hoe het zit met het tussenschot in een T3? (grijs kenteken)
Het tussenschot in onze bus is zelfbouw en staat te ver naar voren naar ons idee, dus moet naar achter. Om meer ruimte te krijgen voor een nieuwe bank.
Maar mag hij wel naar achter? En wat is de originele plek?
Ik hoop dat iemand me kan helpen!!
Het tussenschot in onze bus is zelfbouw en staat te ver naar voren naar ons idee, dus moet naar achter. Om meer ruimte te krijgen voor een nieuwe bank.
Maar mag hij wel naar achter? En wat is de originele plek?
Ik hoop dat iemand me kan helpen!!
Laatst gewijzigd door RobinT3 op 18 mei 2007 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- † 18-06-2012 R.I.P.
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
- Locatie: B-9160-Eksaarde
Dag Robin
Het tussenshot van jou zou er uit kunnen gezien hebben zoals op de volgende foto:
Deze tussenschotten zitten geweldig vast gepuntlast en zijn niet zomaar verplaatsbaar,
Groeten Leo M
Het tussenshot van jou zou er uit kunnen gezien hebben zoals op de volgende foto:
Deze tussenschotten zitten geweldig vast gepuntlast en zijn niet zomaar verplaatsbaar,
Groeten Leo M
Groeten Leo M
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
-
- † 18-06-2012 R.I.P.
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
- Locatie: B-9160-Eksaarde
Uit de kennismakingstopic kopiëerde ik dit:
Jan van Klink schrijft:
Dag Robin
Inderdaad,deze omzeiltechniek wordt ook,nu nog, in België toegepast,Ondermeer zag ik zo'n aanpassing in een T4,
Op het werk kregen we een tiental Opel Vivaro's binnen ,welke allen zo een ver tussnschot hadden,Deze dienden nog eens een dertigtal cm te worden naar achteren gezet,vanwege de te krap gelaten plaats voor de achterste passagiers,die er niet als honden wilden bijzitten,Zo blijven deze busjes taksarm,
Groeten Leo M
Jan van Klink schrijft:
Dag Robin,
Ik ben bang dat je het onmogelijke vraagt.
De dubbelcabine besteller is een Nederlandse belastingtechnische vinding.
Ze worden gemaakt door een extra schot in een normale besteller met enkele zitrij te bouwen.
Het originele VW laadschot is bedoeld om achter de eerste zitrij aan de B-stijlen en aan de achterkanten van de wielkasten vast te lassen.
Met vriendelijke groet, Jan van Klink.
Dag Robin
Inderdaad,deze omzeiltechniek wordt ook,nu nog, in België toegepast,Ondermeer zag ik zo'n aanpassing in een T4,
Op het werk kregen we een tiental Opel Vivaro's binnen ,welke allen zo een ver tussnschot hadden,Deze dienden nog eens een dertigtal cm te worden naar achteren gezet,vanwege de te krap gelaten plaats voor de achterste passagiers,die er niet als honden wilden bijzitten,Zo blijven deze busjes taksarm,
Groeten Leo M
Groeten Leo M
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
-
- † 18-06-2012 R.I.P.
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
- Locatie: B-9160-Eksaarde
Dag busjesmensen
In België betaal ik 127.50€ voor mijn campertje.
Dezelfde bus als lichte vracht en als in deze topic ook een 125€.
De bus als pw,caravelle loopt tegen de 300€ aan ,daar speelt de motorinhoud en soort motor nog een rol bij.
Deze sommen zijn steeds op jaarbasis.
Dus mogen wij ons gelukkig wanen en kunnen we dat geld beter uitgeven aan de bus zelf ipv aan de Staat.
Groeten Leo M
In België betaal ik 127.50€ voor mijn campertje.
Dezelfde bus als lichte vracht en als in deze topic ook een 125€.
De bus als pw,caravelle loopt tegen de 300€ aan ,daar speelt de motorinhoud en soort motor nog een rol bij.
Deze sommen zijn steeds op jaarbasis.
Dus mogen wij ons gelukkig wanen en kunnen we dat geld beter uitgeven aan de bus zelf ipv aan de Staat.
Groeten Leo M
Laatst gewijzigd door Anonymous op 16 mei 2007 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Leo M
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Ok, het is me duidelijk dat de afscheiding op de juiste plek moet zitten. Maar waar is dat? De C-stijl?
Ik ga eerst even op zoek naar een metalen afscheiding, omdat die wat beter zal aansluiten en dus geluidsdichter zal zijn. Als ik die niet ga vinden ga ik denk ik maar voor mdf of iets dergelijks.
Bedankt voor jullie informatie.
Ik ga eerst even op zoek naar een metalen afscheiding, omdat die wat beter zal aansluiten en dus geluidsdichter zal zijn. Als ik die niet ga vinden ga ik denk ik maar voor mdf of iets dergelijks.
Bedankt voor jullie informatie.
Dag Jan, (en Steven natuurlijk)
Ik had inder tijd zo de smoor in over dat gedoe met het grijze kenteken dat het ´detail´ over de provinciale opcenten en de BPM me een beetje ontgaan is.
Enfin, ipv mijn mitsubusje rijd ik nu een LT . Wel belastingvrij, maar of het nou zoveel goedkoper is
Groet,
Simon
Ik had inder tijd zo de smoor in over dat gedoe met het grijze kenteken dat het ´detail´ over de provinciale opcenten en de BPM me een beetje ontgaan is.
Enfin, ipv mijn mitsubusje rijd ik nu een LT . Wel belastingvrij, maar of het nou zoveel goedkoper is
Groet,
Simon
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Dat was een v/d reden, waarom ik me stil heb gehouden.JanmetDoKa schreef:Ik begrijp dat je graag maatwerk geleverd krijgt, in hapklare brokken nog wel .
Maar dit staat echt allemaal in die folder waar Steven je een link van stuurde.
Met vriendelijke groet, Jan van Klink.
Het staat er toch?
Als men te beroerd is om te lezen, en er geen ta ta hoera geluid bij zit, dan wil ik er geen energie insteken.
Even wat tijd geven, aan de vraagsteller
Sommige doen er een paar dagen over......
Wat ik welk gedaan heb, verplaatsen van Techniek, naar Algemeen, dat dan weer wel.
Groeten,
Theo
Volgens de RDW staat je bus volgens mij op grijs kenteken:
Je bus heeft destijds een goedkeuring voor Grijs gekregen, ookal voldoet hij misschien nu niet meer aan de eis van de belastingdienst. Het rare is dat de RDW en de belastingdienst verschillen in hun standpunten (b.v. bij campers) en deze ook vaak veranderen.
Het gaat zo:
- De RDW geeft een goedkeuring a.d.h.v. de huidige geldige belastingregels
- De Doune controleerd voor de belastingdienst of jij als eigenaar voldoet aan de huidige belastingregels
Het kan dus zijn, dat de regels ondertussen veranderd zijn, en je bus dus opeens illegaal geworden is. (b.v. Campers met een klein keukentje die voldoet aan een eis uit 2001).
Dan zegt de rechter: "Van elke burger word verwacht dat men de wet kent"; een enorme dood-doener.
Ik zou als ik jou was gewoon verbouwen wat je wilt, officieel voldoet hij volgens de belastingdienst zowiezo niet.
Groeten,
Jeroen
Gezien er staat "BPM nvt". Dit is bij grijs kenteken zo. Als je hem omkeurt naar Geel, moet je de restereden BPM nog afdragen.Handelsbenaming
BESTEL 800D 42KW
Kleur(en)N.v.t.
Brandstof Diesel
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 42 kW
BPM N.v.t.
Je bus heeft destijds een goedkeuring voor Grijs gekregen, ookal voldoet hij misschien nu niet meer aan de eis van de belastingdienst. Het rare is dat de RDW en de belastingdienst verschillen in hun standpunten (b.v. bij campers) en deze ook vaak veranderen.
Het gaat zo:
- De RDW geeft een goedkeuring a.d.h.v. de huidige geldige belastingregels
- De Doune controleerd voor de belastingdienst of jij als eigenaar voldoet aan de huidige belastingregels
Het kan dus zijn, dat de regels ondertussen veranderd zijn, en je bus dus opeens illegaal geworden is. (b.v. Campers met een klein keukentje die voldoet aan een eis uit 2001).
Dan zegt de rechter: "Van elke burger word verwacht dat men de wet kent"; een enorme dood-doener.
Ik zou als ik jou was gewoon verbouwen wat je wilt, officieel voldoet hij volgens de belastingdienst zowiezo niet.
Groeten,
Jeroen
Ik had niet verwacht dat het te veel moeite zou zijn om jullie ervaringen te delen aan iemand die geen ervaring heeft met bussen....
Maar iig bedankt voor de informatie, het is allemaal heel erg vaag met de belasting en rdw die allebei eisen stellen, maar ik kom er wel uit.
Ik hoop dat ik jullie in de toekomst nog veel van dienst kan zijn.
Maar iig bedankt voor de informatie, het is allemaal heel erg vaag met de belasting en rdw die allebei eisen stellen, maar ik kom er wel uit.
Ik hoop dat ik jullie in de toekomst nog veel van dienst kan zijn.
-
- † 18-06-2012 R.I.P.
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
- Locatie: B-9160-Eksaarde
Dag Robin
Zoals Jan zegt dacht ik ook,dat je niet mag klagen.
Of dacht je dat de foto van het groene tussenschot klaar lag,tot er je erom vroeg?Neen dus,ik verkleinde die,zette die speciaal op mijn hostsite en het opzoekwerk ts de 6500 andere technische T3 foto's verliep niet zo vlot.
Groeten Leo M
Zoals Jan zegt dacht ik ook,dat je niet mag klagen.
Of dacht je dat de foto van het groene tussenschot klaar lag,tot er je erom vroeg?Neen dus,ik verkleinde die,zette die speciaal op mijn hostsite en het opzoekwerk ts de 6500 andere technische T3 foto's verliep niet zo vlot.
Groeten Leo M
Groeten Leo M
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Niet om beter te weten, maar bel de belastingdienst en vraag de stukken op waaraan aan camper bij b.v. een fuikcontrole moet voldoen,Steven V schreef:
Nee Jeroen, dit kan niet. De regels kunnen veranderen, maar eenmaal goedgekeurd blijft goedgekeurd. Wat wel kan is dat een bepaalde ombouw vroeger dus wel mocht maar nu niet meer.
Deze eisen hanteren de controleurs, dus als ze kwaad willen zul je in de problemen zijn. Een dounebeamte in mijn omgeving kon dit bevestigen, en gaf zelf aan dat de regels rondom campers erg onduidelijk zijn, zelfs voor hun.
Groeten,
Jeroen
-
- † 18-06-2012 R.I.P.
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
- Locatie: B-9160-Eksaarde
Dag GertGert schreef:Echt wel plezant M'n plafondstofje is ook al zo heerlijk fout
Groeten,
Gert
PS : misschien nog zo'n ouderwetse sofa erbij ?
Heeft er zich al iemand gerealiseerd wat er bij een
ongeval gebeurd met foute boel?
Groeten Leo M
Groeten Leo M
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken