extra stoel

Inrichting, bekleding, etc.
Heidi

extra stoel

Ongelezen bericht door Heidi »

Koekoek allemaal! :D

Over een paar weken ga ik met een aantal mensen op vakantie (Corsica!!) en daar dient mijn busje als ons vervoer. Ik heb dan een extra zitplaats nodig en achter de bijrijdersstoel is nog plek voor een stoel of kist.
Nu heb ik nog wel een autostoel in de schuur liggen, maar het geval is dat ik deze ook weer eenvoudig wil kunnen verwijderen (en dat mijn bloemetjes-tapijtje er weer mooi in kan)
Wie weet een oplossing??

(Iemand een wijntje? Hij is lekker.. [[toast]] )
Leo M
† 18-06-2012 R.I.P.
Berichten: 6477
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
Locatie: B-9160-Eksaarde

Ongelezen bericht door Leo M »

Dag Hedi

Toeval of niet,ik ken ze en ik heb ze,De oplossing,Maar ver weg,
De oplossing zat in mijn campertje ,toen ik deze kocht,in 1990,,,,
En staat nu op zolder te niksen,
Dit is een afzonderlijke flens,die met vier bouten doorheen de plankenvloer zat,
Daarop wordt een verdraaibare as met stoel gezet,Opzij de stoel is er zelfs een plaats voorzien voor een heupgordel,
Bij mij stond deze stoel achter de afzonderlijke voorstoelen,waarbij het nog mogelijk was om naar achter te kruipen,Het is het eerste dat ik eruit gooide ,samen met de te harde VW voorstoelen,
Om het geheel af te ronden een paar foto's,zo krijg je er een idee van,

1,De stoel
Afbeelding

2,De achterkant
Afbeelding

3,De draaiinrichting
Afbeelding

4,De inbus,waaarmee de draaiinrichting wordt vast gezet,
Afbeelding

Groeten Leo M
Groeten Leo M

Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Lars

Ongelezen bericht door Lars »

De ideale oplossing is een back to back seat, deze worden regelmatig op e-bay duitsland aangeboden. Ik heb er vorige maand een voor 35€ gekocht met bevestigingsmateriaal en gordels. Voordeel is dat deze stoelen echt goed zitten. Naar Corsica op een kist lijkt me niet echt comfortabel.

http://cgi.ebay.de/VW-T3-Back-to-Back-S ... otohosting

kijk maar eens naar deze link.

http://cgi.ebay.de/VW-T3-Back-to-Back-S ... dZViewItem

Lars.
Gebruikersavatar
JurgenH
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 632
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:14
Locatie: Stasegem

Ongelezen bericht door JurgenH »

Hallo Heidi

Misschien even een opmerkinkje: mag je zomaar een extra stoel installeren en meer mensen meenemen? Moet hier ook geen verzekeringskwestie bekeken worden?

Mvg
Jurgen
..:: Stoor mij niet, ik ben al gestoord genoeg ::..
..:: VW T3 Besteller '88, 1.7 diesel KY::..
Heidi

Ongelezen bericht door Heidi »

Dank voor de reacties!
Leo, je hebt me wel aan het denken gezet, wel een goed idee!
En zo'n back-to-back ding wat Lars zegt lijkt me ook wel handig.
JurgenH schreef:Hallo Heidi

Misschien even een opmerkinkje: mag je zomaar een extra stoel installeren en meer mensen meenemen? Moet hier ook geen verzekeringskwestie bekeken worden?

Mvg
Jurgen
Volgens mij is dat toch geen probleem? Mijn bussie is een zelfgebouwd campertje (ook op kenteken) waar je dus met z'n 8en in mag, ik geloof zelfs in stoelen over dwars geplaatst.. of ik heb het helemaal fout..

Heidi [[bye]]
Leo M
† 18-06-2012 R.I.P.
Berichten: 6477
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
Locatie: B-9160-Eksaarde

Ongelezen bericht door Leo M »

Heidi schreef:Dank voor de reacties!
Leo, je hebt me wel aan het denken gezet, wel een goed idee!
En zo'n back-to-back ding wat Lars zegt lijkt me ook wel handig.


Volgens mij is dat toch geen probleem? Mijn bussie is een zelfgebouwd campertje (ook op kenteken) waar je dus met z'n 8en in mag, ik geloof zelfs in stoelen over dwars geplaatst.. of ik heb het helemaal fout..

Heidi [[bye]]
Dag Heidi

De opmerking van Jurgen is hier heel terecht,
Een voorbeeld:mijn als camper ingeschreven T3 vermeld in het verzekerinngskontrakt:mobilehome 4plaatsen,(even nagekeken)=2 personen vooraan en 2 achteraan op de te smalle bank (voor 3),
Hier maakt de (Franstalige?) verzekering al een fout,want het is een motorhome,
Een mobilehome is een huisje (caravan) op wielen ,zonder motor,maar wel verrijdbaar door deze aan een trekkend voertuig te koppelen,
Volgens mij dient iedere inzittende te voldoen aan een aantal cm in de breedte,waar hij/zij kan zitten,Neem dat dit 40cm is en er is een bank van 125cm,dan zijn dat drie personen,Of die 40cm juist is,weet ik niet,,,De vooerste stoelen geven plaats aan twee personen en een T3 met bank aan drie personen,Om aan de eisen te voldoen dient de T3 ook ingericht zijn voor het aantal personen,Pakweg 1achterbank=+3personen,nog een achterbank =nog 3 personen,
Het is dus zeker niet zo ,dat je de bank plat legt en er een hoop personen liggend op en onder mekaar mag mee vervoeren bij manier van spreken,
Dus mocht je er en stoel bijzetten,zelfs tijdelijk,zou ik de verzekering inlichten,
Op deze manier kan je met een gerust gevoel op reis en is iedereen gedekt door de verzekering,mocht er iets misgaan,Wat ik je niet toewens,maar wel goede reis in het vooruitzicht!

Groeten Leo M
Groeten Leo M

Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Plaats reactie