Hoe is de Club Joker bodem opgebouwt?

Inrichting, bekleding, etc.
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5247
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Hoe is de Club Joker bodem opgebouwt?

Ongelezen bericht door René »

Hai,

Even een vraagje over de vloer in het campergedeelte van een Westfalia Club Joker: in deze vloer zitten de 2 rails ingewerkt waar de extra bank kan staan zoals Berry die ingebouwd heeft bijv.
Deze rails zitten zover ik nu weet direkt op de metalen busvloer geschroeft?
Nu heb ik een 3tal losse vloerplankenplanken erbij welke tussen en naast deze rails komen te liggen maar hoe zit dit bij de rest van de interieurdelen welke op de vloer rusten? Staan de keuken, het onderstel van de slaapbank en ertussen gemonteerde kast direkt op de metalen busvloer of is er zoals in de normale joker eerst een houten over het gehele oppervlak in de bus?
Mijn gevoel zegt dat ik beter eerst een aaneengesloten houten vloer kan leggen en de rails met bijbehorende vloer daar op te schroeven? kan er ook nog een isolatielaagje onder.

Hoe heeft westfalia dat origineel gedaan?

René
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
rick
Bus guru
Berichten: 5215
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Ongelezen bericht door rick »

Hallo Rene,

Een stoelrails die vastgeschroefd is in een houten ondervloer zit niet voldoende stevig vast. Zeker niet als er gordels op de stoel zitten.
Dat kan origineel alleen maar direct in de carosserie verankerd zijn.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5247
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Ongelezen bericht door René »

rick schreef:Hallo Rene,

Een stoelrails die vastgeschroefd is in een houten ondervloer zit niet voldoende stevig vast. Zeker niet als er gordels op de stoel zitten.
Dat kan origineel alleen maar direct in de carosserie verankerd zijn.
Ha Rick,

Dat moge logisch zijn, zo'n bank vastzetten met een paar spaanplaatschroeven is dan ook niet het plan :mrgreen:

In de busvloer zitten de moeren met schroefdraad voor deze rails al ingelast, je kunt dan de rails er direkt op monteren of wat ik bedoel er eerst nog een houten vloertje tussen leggen van pak een beet een centimeter dik. De bouten om de rails vast te zetten gaan dan dus ook door dat houten vloertje heen en trekken die rails strak op dat vloertje.

Ik heb al die rails met losse plankjes hier los liggen en wil eigenlijk weten hoe dat origineel zit bij de club-joker (of zijn die rails ook in andere jokers gemonteerd??, ze komen in ieder geval uit een club-joker)

René
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
rick
Bus guru
Berichten: 5215
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Ongelezen bericht door rick »

Hallo Rene,

Dat was ook niet te verwachten dat je dat zou doen. Maar ja, je probeert toch eens wat [[thumbup]] .
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Leo M
† 18-06-2012 R.I.P.
Berichten: 6477
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
Locatie: B-9160-Eksaarde

Ongelezen bericht door Leo M »

Dag René

Misschien ben je iets met mijn archieffoto's van de Westfalia 1982 Vanagon,die ik sloopte en waarvan het interieur in de grijze JX werd overgeplaatst ,
Bij de JX werd alles geplaatst op de originele dikke betonplexplaat,welke origineel voorzien is van rubber moppenmat,Er zijn geen veiligheidsgordels achteraan voorzien,daar deze bleef ingeschreven als lichte vracht,In België kijkt men niet zo nauw op de keuring,,,wat achterin een lichte vracht gebeurd,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Leo M
Groeten Leo M

Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Gebruikersavatar
danimieghem
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 819
Lid geworden op: 17 okt 2006 11:29
Locatie: Aalst, O-VL, België, de bananenrepubliek

Ongelezen bericht door danimieghem »

Leo M schreef:voorzien is van rubber moppenmat,
Amai, Leo, dan moet jij nogal veel lol gehad hebben bij het slopen van dat interieur ??? :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Groetjes, Dani
Als je IQ lager is dan het aantal PKs in je motor : BLIJF VAN DAT GASPEDAAL !!!
Leo M
† 18-06-2012 R.I.P.
Berichten: 6477
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:35
Locatie: B-9160-Eksaarde

Ongelezen bericht door Leo M »

danimieghem schreef:
Amai, Leo, dan moet jij nogal veel lol gehad hebben bij het slopen van dat interieur ??? :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Dag Dani

Het Noppenrubber lag wel in de op te bouwen JX....8) en echt lollig was het

niet.[[head]]

Ik ,niet goed gespeld :shock: ,jij niet goed gelezen.. :lol:

Groeten Leo M
Groeten Leo M

Al 21 jaar aan de klus met mijn bus.368 000km
1985-T3-camper,na 356 000 Km CS ,nu met revisie 1.7D KY
Onderkantvernieuwing Deel1
Foto's Deel2
Foto's Deel3
Foto's Deel4
Nog wat foto's voor de fotogekken
Gebruikersavatar
Bruine Bus
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 aug 2005 19:39
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bruine Bus »

Ha Rene,

Ik heb even de beschermstrip losgeschroefd: er zit geen isolatie onder de rails of de vloerdelen. De rails worden in ieder geval rechtstreeks op de vloer geschroefd. Ik kan niet meer zeker zeggen of het keukenblok op de vloerdelen staat maar ik weet haast zeker van wel. Bij mij ligt er vloerbedekking in dus ik kan dat niet meer zien.

Als je een extra plaat op de vloer zou leggen betekent dat wel dat het hele interieur bijvoorbeeld 5 mm omhoog zou komen. Ik vraag me af of bevestigingdelen die in de bus al zijn voorgeboord dan nog op de juiste hoogte zitten of dat je daar weer nieuwe gaatjes voor zou moeten boren. Een Westfalia-interieur past allemaal maar net (misschien dat het daarom zo piept!) dus ik denk dat je beter de rails wel direct op de vloer kunt monteren en dan onder de vloerdelen die je ertussen legt eventueel extra isolatie leggen.

Is dat trouwens voor de (ex-)chocobus? Nog steeds zonde dat ie een andere kleur krijgt hoor! Ik heb trouwens nog steeds een stuk bruine vloerbedekking hier liggen, nog steeds geïnteresseerd? Maakt mij niet uit, ligt op zolder niet in de weg.

Succes met de opbouw [[toast]]

Berry
VW T3 Westfalia, 1983, met Subaru 2.2, 136 pk
Website: www.bvb.punt.nl
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5247
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Ongelezen bericht door René »

Bruine Bus schreef:Ha Rene,

Ik heb even de beschermstrip losgeschroefd: er zit geen isolatie onder de rails of de vloerdelen. De rails worden in ieder geval rechtstreeks op de vloer geschroefd. Ik kan niet meer zeker zeggen of het keukenblok op de vloerdelen staat maar ik weet haast zeker van wel. Bij mij ligt er vloerbedekking in dus ik kan dat niet meer zien.

Als je een extra plaat op de vloer zou leggen betekent dat wel dat het hele interieur bijvoorbeeld 5 mm omhoog zou komen. Ik vraag me af of bevestigingdelen die in de bus al zijn voorgeboord dan nog op de juiste hoogte zitten of dat je daar weer nieuwe gaatjes voor zou moeten boren. Een Westfalia-interieur past allemaal maar net (misschien dat het daarom zo piept!) dus ik denk dat je beter de rails wel direct op de vloer kunt monteren en dan onder de vloerdelen die je ertussen legt eventueel extra isolatie leggen.

Is dat trouwens voor de (ex-)chocobus? Nog steeds zonde dat ie een andere kleur krijgt hoor! Ik heb trouwens nog steeds een stuk bruine vloerbedekking hier liggen, nog steeds geïnteresseerd? Maakt mij niet uit, ligt op zolder niet in de weg.

Succes met de opbouw [[toast]]

Berry
Ha Berry,

Opbouw? nee zo ver is het nog lang niet :oops: eerst moet ik zien dat er overal weer een laklaag op komt en dan mag ik weer langzaam gaan opbouwen. Zal nu nog wel langzamer gaan want heb zojuist een huis gekocht.

Vloerbedekking wil ik natuurlijk nog wel hebben maar ja alles is nogal vertraagt en bij jou wordt hij vast minder stoffig dan in mijn schuurhok :mrgreen: komt goed [[thumbup]]

René
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
vwicked

Ongelezen bericht door vwicked »

Hallo René,

de vloer loopt volgens mij gewoon door onder het keukentje. (Ik kan nu geen foto nemen want de vrouw heeft de bus mee. Hij is verreweg favoriet boven de Golf III.)
Plaats reactie