Hoi!
Ik ben altijd al van plan geweest om het bovenste deel van de scheidingswand van mijn besteller er uit te halen. Kwestie van zowel tijdens het rijden als eender waar, naar voor of achter te kunnen "klauteren". En ook voor de gezelligheid.
Nu is mijn vraag de volgende:
Als ik die wand eruit gooi, wordt ik dan potdoof van mijn diesel? Want volgens mij houdt die vanzelfsprekend toch wel wat geluid tegen. Aangezien ik nog nooit vanachter heb gezeten terwijl ik aan het rijden was , heb ik eigenlijk geen idee hoeveel lawaai dat ding naar het interieur toe wel maakt.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Of wat zouden jullie mij aanraden? Eerst isoleren alvorens te gaan frezen en boren?
Mvg,
Kris
Scheidingswand eruit? En hoe zit het dan met die motor?
- Da Verguldo
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 457
- Lid geworden op: 02 jun 2006 02:17
- Locatie: Schelle, Antwerpen
- Contacteer:
Scheidingswand eruit? En hoe zit het dan met die motor?
Groeten, Kris
'89 1.6TD (JX) 'Feuerwehr' [O==vw==O]
In loving memory: Leo Mengé & '91 1.7d (KY) "Bloemen Cindy"
'89 1.6TD (JX) 'Feuerwehr' [O==vw==O]
In loving memory: Leo Mengé & '91 1.7d (KY) "Bloemen Cindy"
Ik heb nen t3 ingeschreven als lichte vracht, rondom met ruiten en ook geen scheidingswand. Er ligt wel een beklede mdf plaat bovenop het deksel waar de motor onder zit, ik heb geen radio, dus ik moet zelf zingen/fluiten in de bus. En ik ben nog altijd niet doof. Ik zou, voor mezelf dan, het jammer vinden mocht ik da moteur minder horen.
Wat ik me afvraag, kan die scheidingswand daar niet zo uit, paar boutjes of vijsjes lossen? Dus zonder boren, frezen of wat je ook zou doen om hem te verwijderen? Anders gewoon uithalen, tijdje zo rijden, en als het geluid van de motor U stoort kan je nog altijd isoleren.
Wat ik me afvraag, kan die scheidingswand daar niet zo uit, paar boutjes of vijsjes lossen? Dus zonder boren, frezen of wat je ook zou doen om hem te verwijderen? Anders gewoon uithalen, tijdje zo rijden, en als het geluid van de motor U stoort kan je nog altijd isoleren.
- Da Verguldo
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 457
- Lid geworden op: 02 jun 2006 02:17
- Locatie: Schelle, Antwerpen
- Contacteer:
Matti,
Bedankt voor je reactie, maar even dit:
(Dan zwijgen we maar over het onderste deel, want dat is een pak meer werk staat mij voor.)
Mvg,
Kris
Bedankt voor je reactie, maar even dit:
Ik denk toch dat je jezelf vergist hoor. Bij mijn bus, en ik denk in elke ander T3 met scheidingswand, is deze met puntlassen aan de binnenkant van de carrosserie gelast. Ik schat een uurtje werk, misschien 2.Matti schreef:Wat ik me afvraag, kan die scheidingswand daar niet zo uit, paar boutjes of vijsjes lossen? Dus zonder boren, frezen of wat je ook zou doen om hem te verwijderen?
(Dan zwijgen we maar over het onderste deel, want dat is een pak meer werk staat mij voor.)
Mvg,
Kris
Groeten, Kris
'89 1.6TD (JX) 'Feuerwehr' [O==vw==O]
In loving memory: Leo Mengé & '91 1.7d (KY) "Bloemen Cindy"
'89 1.6TD (JX) 'Feuerwehr' [O==vw==O]
In loving memory: Leo Mengé & '91 1.7d (KY) "Bloemen Cindy"
- JurgenH
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:14
- Locatie: Stasegem
Mijn bus heeft ook geen scheidingswand en dat vind ik heel wat praktischer om tal van redenen (zomaar weg en weer kunnen klauteren is er eentje van ).
Bij mij ligt er over de motor gewoon een matras gegooid, die het geluid wat doffer maakt. Zonder matras hoor je je motor echt heerlijk, let wel: stil is het niet he! Vooral niet op de snelweg, op gewone wegen is het heerlijk!
Mvg
Jurgen
Bij mij ligt er over de motor gewoon een matras gegooid, die het geluid wat doffer maakt. Zonder matras hoor je je motor echt heerlijk, let wel: stil is het niet he! Vooral niet op de snelweg, op gewone wegen is het heerlijk!
Mvg
Jurgen
..:: Stoor mij niet, ik ben al gestoord genoeg ::..
..:: VW T3 Besteller '88, 1.7 diesel KY::..
..:: VW T3 Besteller '88, 1.7 diesel KY::..
Mijn vorige bus was zonder scheidingswand, de huidige met. Wanneer je hoofdzakelijk korte afstanden doet en niet te snel rijdt stoort de open ruimte niet. Voor lange afstanden en hogere snelheden is een gesloten kabine aangenamer. al moet ik toegeven dat een open kabine meer charme heeft.
Groeten,
Lieven
Groeten,
Lieven