valse bodem in de laadruimte

Inrichting, bekleding, etc.
pierre

valse bodem in de laadruimte

Ongelezen bericht door pierre »

hoi,

ik heb sinds kort een t3 gesloten bestelbus. hij is momenteel nog leeg maar de bedoeling is dat hij een half vaste inrichting krijgt.
ik heb al heel veel foto's van andere campers bekeken en heb al wel een idee over hoe ik de inrichting wil.

nu dus de vraag:

in veel campers zie ik op de laadruimte een valse bodem, dit lijkt me ook zeer handig om stoelen of een tafel in op te bergen of de matras van het bed op te bergen.
maar is dit niet gevaarlijk voor de motor, en hoe krijgen zij het luik van de motor dan nog open?. ook zou ik graag een kast bouwen aan de linkerkant van de bus ( dus de kant van de bestuurder) maar ik heb uitgemeten dat die maar iets van een 20 cm diep kan zijn als ik nog bij de motor wil kunnen, anders zou het luik niet meer opengaan.

kan iemand met een camper (ook zelfbouw uiteraard) misch. even een foto posten van dit in detail?

alvast heel erg bedankt,
Laatst gewijzigd door pierre op 09 jan 2008 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ironbird
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1084
Lid geworden op: 04 aug 2006 21:35
Locatie: België

Ongelezen bericht door Ironbird »

Dag Pierre,

ik zocht ook een oplossing voor het "ik wil erin kunnen slapen maar ook zoveel mogelijk opbergen en vervoeren"-probleem.

Mijn oplossing zie je hier:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kijk ook even hier


mvg, Brent
pierre

Ongelezen bericht door pierre »

ziet er proper uit !

maar ik heb het eerder over een lagere valse bodem boven op de motor (zoals de 2 op de foto) waar je maar net je matras kunt onderschuiven.
zijn er misschien mensen die dit hebben? en buigt die bodem dan niet door als je der op slaapt?


Afbeelding


de 1 op de foto is de diepte van de kastjes. bij mij (en ik denk elke t3) meet ik daar maar iets meer dan 20 cm. vanaf de zijkant tot waar het motor luik zit.
Gebruikersavatar
Pete
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 105
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:52
Locatie: Delft

Ongelezen bericht door Pete »

Pierre,

als je zorgt dat je je motorluik helemaal los kan halen, kan je het in de tussenruimte naar rechts schuiven en dan eruit tillen. zo kan je dus kastjes maken met een diepte van ongeveer 40 cm.

groeten, Pieter
Heeft een witte T3 uit 1983
DG - 1,9 watergekoeld
Gebruikersavatar
busje303
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 560
Lid geworden op: 22 feb 2006 18:03
Locatie: Horssen, Gelderland

Ongelezen bericht door busje303 »

Hallo Pierre, bij onze bus is het weer iets anders:
Afbeelding
Het plankje met de 2 gaten kan eruit getild worden, de bedbodem kan als 2 losse kleppen naar boven geklapt worden en aan het plafondkastje vastgehaakt worden. Alle rommel eruit (alle T3 camper bezitters kennen dit vervelende gevoel als je onderweg bij je motor moet zijn [/img] [[head]] ) De motorplaat schuif je dan naar rechts draaiend er heel makkelijk uit. Bij mij loopt de bedbodemplank?? door onder het linkse kastje, waardoor we meer grotere spullen onder de plank kwijt kunnen. Het kastje gebruiken we voor onze kleding en dat is zo ook nog groot genoeg om alle kleding voor een paar weken voor ons tweeën in te doen (travel light :mrgreen: )
Afbeelding
Hier zijn de twee kleppen open. (de rommel heb ik er maar niet uitgehaald, waarschijnlijk krijg je zo toch wel een goed idee van de situatie.

Succes ermee en groet, René2.
"Hou je van sleutelen?" vroeg iemand toen we onze T3 net gekocht hadden.

Verkocht:
T3, 1,9 TD, TDI onderblok, AAZ kop en zuigers, 5 bak, genaamd Doornroosje
pierre

Ongelezen bericht door pierre »

heel slim systeem,
ik had er nog niet aan gedacht om het kastje links op dezelfde hoogte te maken dan het bed.
zo krijg je het motorluik nog open, en kan je een dieper kastje maken. [[thumbup]]

erg bedankt voor de foto's, kan niet duidelijker

mag ik nog even vragen of de hoogte van het zitvlak (zonder het kussen) van jou dubbele achterbank even hoog is als de valse bodem?
Gebruikersavatar
busje303
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 560
Lid geworden op: 22 feb 2006 18:03
Locatie: Horssen, Gelderland

Ongelezen bericht door busje303 »

Hallo Pierre, ja, als ik mijn zitbank in de bedstand trek, heb ik één groot bed. Door de speciale (maar heel normaal voor de VW bussen) scharnieren wordt de plank van de bank opgetild tot hij net zo hoog is als de bedplank.
Mocht je ook zoiets willen, dan is het handiger om eerst de bank/bed constructie te maken en daar dan de verhoogde bedplank qua hoogte op aan te passen. Kijk anders eens in een boek van Reimo of zo'n soort firma, daar staan de scharnieren en de inbouwmethoden goed in beschreven.

Succes, groet René2.
"Hou je van sleutelen?" vroeg iemand toen we onze T3 net gekocht hadden.

Verkocht:
T3, 1,9 TD, TDI onderblok, AAZ kop en zuigers, 5 bak, genaamd Doornroosje
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Ongelezen bericht door rick »

busje303 schreef:Hallo Pierre, ja, als ik mijn zitbank in de bedstand trek, heb ik één groot bed. Door de speciale (maar heel normaal voor de VW bussen) scharnieren wordt de plank van de bank opgetild tot hij net zo hoog is als de bedplank.
Mocht je ook zoiets willen, dan is het handiger om eerst de bank/bed constructie te maken en daar dan de verhoogde bedplank qua hoogte op aan te passen. Kijk anders eens in een boek van Reimo of zo'n soort firma, daar staan de scharnieren en de inbouwmethoden goed in beschreven.

Succes, groet René2.

Een T3 Westfalia Multivan bedbank over de volle breedte komt met de onderzijde van het matras op gelijke hoogte uit als de vloer (boven motor). In dat geval is er dus geen ruimte voor een verhoogde plank.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
janjaapdeluxe
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 336
Lid geworden op: 22 mar 2006 16:59
Locatie: Eindhoven

Ongelezen bericht door janjaapdeluxe »

Hoi Pierre,

Losse scharnieren om een slaapbank te maken zijn nog verkrijgbaar bij Reimo; er zijn twee versies, een met en een zonder bergruimte onder het bed, 58001 en 58004. De hoogte van de zitbank is in beide gevallen gelijk. Zie ook bijgaande pdf voor een bouwbeschrijving

Succes, Jaap
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
T3 Caravelle 1.6D '87, camper met hefdak
Ford Mondeo 1.6TDCi
Seat Arosa 1.7SDi
Suzuki GS550E '79
Ducati S4RS '07
pierre

Ongelezen bericht door pierre »

bedankt, zeer nuttige info allemaal.

kan bij deze scharnieren de bank ook platgeklapt worden? dus de leuning naar voren?
dan kan ik wat meer rommel in kwijt.

is dit een vaste installatie of is ze makkelijk uitneembaar?

alvast bedankt voor de info [[thumbup]]
Gebruikersavatar
busje303
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 560
Lid geworden op: 22 feb 2006 18:03
Locatie: Horssen, Gelderland

Ongelezen bericht door busje303 »

Hallo Pierre, je kunt de leuning niet naar voren klappen, maar je kunt natuurlijk wel de zitting naar voren trekken, de leuning gaat dan ook naar beneden (het bed wordt gemaakt) en je hebt een groot vlak (=het bed) om spullen op mee te nemen.
De scharnieren zitten vastgeschroefd aan de houten bank constructie, is ook wel prettig als je er met zijn 2en op zit :mrgreen:

Bij een forummeeting zijn meestal een aantal campers aanwezig, dan kun je alles eens op je gemak in het echt bekijken. Dus organiseer een forummeeting [[toast]]

Groet, René2.
"Hou je van sleutelen?" vroeg iemand toen we onze T3 net gekocht hadden.

Verkocht:
T3, 1,9 TD, TDI onderblok, AAZ kop en zuigers, 5 bak, genaamd Doornroosje
pierre

Ongelezen bericht door pierre »

het zou indd wel eens handig zijn om in het echt te kijken hoe andere campers en half campers zijn ingericht.
jammer genoeg is men bus nog niet ingeschreven,

worden er ook meetings hier in belgie gehouden?

nog een vraag i.v.m. deze scharnieren, heb je nog een vlakke, stevige laadvloer als je deze in bedpositie zet en de kussens eraf haalt?
dit zou handig zijn omdat ik dan makkelijk surfplanken of nat materiaal kan vervoeren.
Gebruikersavatar
busje303
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 560
Lid geworden op: 22 feb 2006 18:03
Locatie: Horssen, Gelderland

Ongelezen bericht door busje303 »

Pierre, je hebt zeker een stevige vlakke laadvloer, meestal wordt de bank etc van bv 18 mm multiplex gemaakt. Een probleempje is dan alleen waar je die drie (vrij dikke en grote) kussens dan laat.....
Ik doe meestal een stuk plastic zeil over de kussens leggen als ik iets groots mee moet nemen.
Nu gaan mijn natte kano's wel gewoon op de imperial :mrgreen:
Groet, René2
"Hou je van sleutelen?" vroeg iemand toen we onze T3 net gekocht hadden.

Verkocht:
T3, 1,9 TD, TDI onderblok, AAZ kop en zuigers, 5 bak, genaamd Doornroosje
Gebruikersavatar
Fre
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 dec 2007 16:47
Locatie: Heusden-Zolder België

Ongelezen bericht door Fre »

Hey Pierre,

ik ben zelf ook iets aan het proberen uit te denken voor mijn busje dat uithaalbaar is. Ik surf ook(wel golfsurf) en hang mijn plank dan tegen het plafond. Ik heb wel een oude ambulance en er zitten een soort plugs in het valse plafond waar door dit mogelijk is. Maar ik ben er ook nog niet zeker van hoe ik het ga doen!! Ik was van plan een ikea uitklapbed in de auto te installeren, zodat als je geen bed wilt dan wel nog een zetel hebt, als je aan het chillen bent na een leuke sessie :mrgreen:

Groetjes

Fre
Cheers

fre


JX 1600TD camper met 3 h 5bak
pierre

Ongelezen bericht door pierre »

voor het probleem van waar te blijven met de kussens heb ik de valse bodem, waar ik het grootste van de 3 kussens onder kan schuiven, de andere 2 kan ik in een kastje onder de bank steken.
men surfplanken leg ik normaal gezien op 2 dakdragers op het dak, maar om snel even men materiaal tot het water te rijden, of als we met veel een dagje gaan surfen kan ik alle planken die niet meer op het dak passen in de bus op het kussenloze bed leggen. Voor de masten heb ik een kast die op de valse bodem begint en eindigt tegen de bestuurdersstoel, met schuifjes in zodat ik als ik ergens langer dan 2 dagen ben de masten en zeilen onder men bus kan leggen en men kleren in die kast kwijt kan.

ik denk dat ik op alles voorzien ben [[thumbup]]

of weet er iemand nog iets waar ik mee rekening moet houden?

al zeker bedankt voor de ideeën !!
Plaats reactie