Kachelbediening
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 09 sep 2012 20:15
- Locatie: Nijland
Kachelbediening
Heeft er iemand een schema, waarop aangegeven wordt hoe de kabel van de middelste schuif hoort vast te zitten. En waar de twee kabels die hier op zitten naar toe gaan. Heb de hele boel gedemonteerd maar volgens mij zat het niet goed gemonteerd.
Een van de kabels gaat richting motorruimte maar vind hem daar niet terug. De andere gaat naar de onderzijde van de bus waar vlak voor het achterwiel een klep wordt bediend.
Wim
Een van de kabels gaat richting motorruimte maar vind hem daar niet terug. De andere gaat naar de onderzijde van de bus waar vlak voor het achterwiel een klep wordt bediend.
Wim
Wim en Elsa
T3 CAMPER 1981 2.0 CU LBX 70PK bamboegeel
Audi A2 2004 1.4 75pk colorstorm sprintblau
Audi A2 2001 1.4 75pk donkergroen metallic
T3 CAMPER 1981 2.0 CU LBX 70PK bamboegeel
Audi A2 2004 1.4 75pk colorstorm sprintblau
Audi A2 2001 1.4 75pk donkergroen metallic
- Spotmatic
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 13 jul 2012 08:17
- Locatie: Dalfsen
Re: Kachelbediening
Ik stuur je wel even de reparatiehandleiding in PDF formaat!
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 09 sep 2012 20:15
- Locatie: Nijland
Re: Kachelbediening
Bedankt peter voor je snelle reactie
Heb het bekeken, maar kan niet vinden hoe de twee kabels aan de middelste schuif vast zitten, misshien heeft iemand hier een foto van.
Het gaat om de uitvoering met 3 schuiven
Wim
Heb het bekeken, maar kan niet vinden hoe de twee kabels aan de middelste schuif vast zitten, misshien heeft iemand hier een foto van.
Het gaat om de uitvoering met 3 schuiven
Wim
Wim en Elsa
T3 CAMPER 1981 2.0 CU LBX 70PK bamboegeel
Audi A2 2004 1.4 75pk colorstorm sprintblau
Audi A2 2001 1.4 75pk donkergroen metallic
T3 CAMPER 1981 2.0 CU LBX 70PK bamboegeel
Audi A2 2004 1.4 75pk colorstorm sprintblau
Audi A2 2001 1.4 75pk donkergroen metallic
- teedrie
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 19 jul 2010 07:16
- Locatie: Zwolle
Re: Kachelbediening
Ben daar afgelopen zomer ook mee bezig geweest. De middelste schuif gaat (als je drie schuiven hebt) naar beneden en zit daar verbonden met de warm/koud kraan. Bij mijn bus zat het ook niet hoe het hoort, maar ben aan het prutsen geweest, zolang tot het soepel liep. De zgn bowdenkabels kunnen op twee (of drie, dat weet ik niet meer zeker) manieren verbonden worden aan het hendeltje. De kabel zelf wordt vastgezet in een klem die vlakbij de schuif zit. Bekijk eens hoe hij vanaf die klem het beste op de hendel gezet kan worden. Ik heb zelf nog wat wd40 in die bowdenkabels laten lopen. Maakte een boel verschil.
Groet,
Jorn
VW T3 Joker 1982 hefdak, 1.9TD (voormalig 1.6D)
Jorn
VW T3 Joker 1982 hefdak, 1.9TD (voormalig 1.6D)
- Jorn
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 16 feb 2009 16:03
- Locatie: Den Haag
Re: Kachelbediening
De bus van Wim is een lucht gekoelde. De bediening en werking is hier heel anders dan bij de watergekoelde bussen. Geen waterkraantjes maar kleppen die warme lucht verspreiden, zouden moeten kunnen horen (deze kleppen staan erom bekend vast te zitten / defect te zijn).
Hoe het werkt... Dat mag iemand anders uitleggen
Hoe het werkt... Dat mag iemand anders uitleggen
Greetz
Jorn
_______________________
T3 DF 1.9 Joker '86
Jorn
_______________________
T3 DF 1.9 Joker '86
- Henk4711
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
- Locatie: Nieuwegein
Re: Kachelbediening
Gister al een poging gewaagd:Internet plat.Bovenste schuif: warme lucht voorruit/voeten,(passagiers ruimte
Middelste:2 kabels naar motorruimte (verwarmingskleppen) voor warme lucht,open of dicht
Onderste:Buiten lucht op voorruit
Evt.details foto's beschikbaar
Groeten
Henk
Middelste:2 kabels naar motorruimte (verwarmingskleppen) voor warme lucht,open of dicht
Onderste:Buiten lucht op voorruit
Evt.details foto's beschikbaar
Groeten
Henk
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
Re: Kachelbediening
Ja, ik zou ook wel graag willen weten hoe dat werkt. Nu lijkt het allemaal verkeerd aangesloten en voel ik me elke keer weer Herman Emmink, of misschien wel beter Albert Mol, bij 'Wie van de Drie' als de boel beslaat... Bestaat er een handleiding?
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: Kachelbediening
Heb je al eens naar de symbooltjes gekeken die naast de hendels staan ? die zijn redelijk duidelijk denk ik...
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Re: Kachelbediening
Dat is nou net het punt, ze doen wat anders dan de symbooltje beloven...
- kroonhome
- Weet waar de oliepeilstok zit
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 12 feb 2013 23:38
- Locatie: Midden Delfland
Re: Kachelbediening
Beste Rolf,
Helaas niet de info van een lucht gekoelde bus, maar het principe is wel hetzelfde.
Handleiding caravelle en foto van mijn T3 Club Joker 1984 WBX. Bij schuif B staat volgens mij een foutje, naar links moet het koud zijn en naar rechts warm, zie ook de symbooltjes op de foto van mijn bus.
Schuif B bedient bij mijn bus de kachelkraan, bij een luchtgekoelde bus de kleppen in de buizen die de warme lucht vanaf de motor aanvoeren. Het kan zijn dat schuif D ontbreekt, is voor het passagiers compartiment.
Helaas niet de info van een lucht gekoelde bus, maar het principe is wel hetzelfde.
Handleiding caravelle en foto van mijn T3 Club Joker 1984 WBX. Bij schuif B staat volgens mij een foutje, naar links moet het koud zijn en naar rechts warm, zie ook de symbooltjes op de foto van mijn bus.
Schuif B bedient bij mijn bus de kachelkraan, bij een luchtgekoelde bus de kleppen in de buizen die de warme lucht vanaf de motor aanvoeren. Het kan zijn dat schuif D ontbreekt, is voor het passagiers compartiment.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
T3 Club Joker 1984 1.9l benzine, WBX 78 pk.
T4 California Freestyle 2003 2,5l TDI, AXG 151 pk.
Groetjes,
Arjan
T4 California Freestyle 2003 2,5l TDI, AXG 151 pk.
Groetjes,
Arjan
Re: Kachelbediening
Dank Arjan,
Als ik na de kou in maart de bus weer uit de loods rij, en de weg weer op mag, ga ik maar eens uitgebreid de boel open leggen.
Misschien zijn de bedieningshandels wel verkeerd aangesloten nadat de motor afgelopen jaar is gereviseerd.
Nogmaals dank voor foto en tekening.
Rolf
Als ik na de kou in maart de bus weer uit de loods rij, en de weg weer op mag, ga ik maar eens uitgebreid de boel open leggen.
Misschien zijn de bedieningshandels wel verkeerd aangesloten nadat de motor afgelopen jaar is gereviseerd.
Nogmaals dank voor foto en tekening.
Rolf