Benzine/gas

Technische vragen/opmerkingen die niet in de andere fora passen
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: Benzine/gas

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Als de prijs bij jullie past, doen! Ziet er goed uit. De hoeken bij de ramen voor ook trouwens. Die dakgoot is wel te repareren, en als je het zelf niet kan dan is dat relatief voordelig op te lossen lijkt me. Niet gaan rommelen met plamuur please!

Kijk ook even goed naar de binnenruimte van de motor, de beplating zeg maar. Ziet dat er netjes uit, of ligt er veel rommel. Is de bodem behandeld? Is dit echt de eerste lak?? Iets anders waar je nog wel eens wat aan kan zien is het benzinefilter, ziet dat er nog een beetje fris uit? En de remolie in het vaatje onder het dashboard? Allemaal tekenen van goed of slecht onderhoud.

Succes met de aankoop!
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Cocktails
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 sep 2016 10:51
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Benzine/gas

Ongelezen bericht door Cocktails »

dank je wel voor je tips. Ik onthoud het voor het tweede bezoek. Voor zover ik het kan zien als leek ziet het onder de plaat in het hele motorblok goed uit. Geen (ge)rommel of ander broddelwerk op platen e.d. Maar nogmaals, ik neem je tips ff mee, dank!
Stefan Kuiper
Zwolle
Cocktails
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 sep 2016 10:51
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Benzine/gas

Ongelezen bericht door Cocktails »

ik zet ff de link er bij, mochten er nog geïnteresseerden zijn: http://www.speurders.nl/overzicht/te-ko ... 92&sr_ab=0

ik heb de bus eenmaal bezichtigd en er mee gereden. Motorisch goed, nagenoeg geen roest. Alleen bij de dakgoot. Eigenaresse altijd zuinig mee geweest. Meeste tijd stond ie warm en droog, maar de wintermaanden reed ze er mee naar Spanje. Ik zie er vanaf omdat Rijswijk mij gewoon te ver is om nogmaals te kijken en ik heb er simpelweg geen tijd voor. Oh ja, en ik denk dat mijn voorkeur toch uitgaat naar een hefdak, i.p.v. een hoogdak. Maar geloof me als ik zeg dat dit wel eens een goede koop kan zijn. De bus staat te koop voor 6.500 euro.
Stefan Kuiper
Zwolle
Plaats reactie