Startmotor VW benzine uit 82

Technische vragen/opmerkingen die niet in de andere fora passen
Friends ghost
Komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2017 15:20

Startmotor VW benzine uit 82

Ongelezen bericht door Friends ghost »

Beste allemaal :)

Mijn busje heeft een defect in de startmotor. Nou hebben we een nieuwe besteld van een benzine bus uit 83. Maar voor wij deze uitpakken wilde ik graag weten of iemand hier weet of hij past :) en of deze te vervangen is zonder de hele motor te lichten!
Alvast bedankt!
Groetjes

Casper
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Startmotor VW benzine uit 82

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Nou Casper,

dat zou moeten lukken zonder uitbouw van de motor. Je bent wel voortvarend om eerst een nieuwe motor te kopen en dan te bedenken of die wel past en hoe je het gaat doen. Als je nieuwe startmotor voor hetzelfde type motorblok is dan zal je wel goed zitten. Losmaken is eerst ff de accu los, dan de aansluitingen op je startrelais en dan de twee bouten van de startmotor. Gaandeweg zal het zichzelf wel wijzen. Zorg dat je de aansluitingen allemaal naloopt op corrosie en deze schoonmaakt voor je ze terug monteert.

Tip, als je de starter eerst eraf haalt en deze meeneemt naar een bosch reparatieservice is het reviseren vaak stukken goedkoper dan een nieuwe. Bij inruil van je oude kan het verschil dan nog meevallen maar ikzelf heb graag gewoon terug in de bus wat eruit gekomen is. Past altijd en nagezien en getest is die net zo goed als een ruilonderdeel.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Friends ghost
Komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2017 15:20

Re: Startmotor VW benzine uit 82

Ongelezen bericht door Friends ghost »

Ja het waseen goeie deal;) ik zou hem als hij niet paste ook zo weer op marktplaats kunnen zetten :) maar bedankt voor je reactie! Fijn om te weten voor ik in de sneeuw onder de bus kruip!

Groetjes!
Gebruikersavatar
Fred_G
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1250
Lid geworden op: 08 mar 2009 09:28
Locatie: Zwartsluis

Re: Startmotor VW benzine uit 82

Ongelezen bericht door Fred_G »

Jups...kan er zo onderuit zonder de hele motor of andere onderdelen te moeten demonteren.
Een maal zelfs het hele ritueel midden in het bos moeten doen omdat de startmotor het vertikte om aan het werk te gaan.
Demonteren, uit elkaar gehaald ,schoongemaakt, weer goed in elkaar zetten en terug monteren......binnen een uur reden we weer. [[thumbup]] :mrgreen:
Grts Fred

Knutsel:T3 1.9 DG hoogdakcamper in Kmar-blauw uit 1983(met groene accenten.....)
woon-werk Polo Variant in verbleekt rood.

Het is vrij simpel om iets moeilijk te maken,het is daarentegen vrij moeilijk om iets simpel te houden....
Plaats reactie