Bij welke garage APK

Technische vragen/opmerkingen die niet in de andere fora passen
Gebruikersavatar
nlspecial
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2017 12:18

Bij welke garage APK

Ongelezen bericht door nlspecial »

Hallo liefhebbers,

Als nieuwe T3 bezitter vraag ik mij af waar jullie de APK laten uitvoeren. Ik verwacht geen onderhoud of reparaties aangezien de bus spik en span is gekocht in oktober 2016 en sindsdien alleen gestald is.

Ik woon in Utrecht-Zuilen en toevallig zit hier een Kwikfit om de hoek wat erg makkelijk zou zijn. Maar ik vraag mij af of zij wel genoeg verstand van de T3 hebben en ik wil geen idioot aan mijn nieuwe liefde. Ik hoor graag jullie ervaringen en waar mogelijk tips uit de omgeving Utrecht.

Groet Sander
Gebruikersavatar
Johannus
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 235
Lid geworden op: 30 mar 2016 12:33

Re: Bij welke garage APK

Ongelezen bericht door Johannus »

Ook al zitten ze om de hoek: maak er toch maar grote boog omheen.

Kwikfit is prima voor een bandje, misschien zelfs een schokdemper, maar meer ook niet; Bij de uitlaat gaat 't waarschijnlijk al mis [[sad]]

Misschien is dit iets: ( Verdervervoer )
https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-r ... 6d23fa75d/

Ze weten in iedergeval wat een T3 is, want ze hebben al eeuwen een T3 te koop staan op Marktplaats.
Met vriendelijke groet,
Jaap


---------
PanelvanCamper 1990 1.6TD JX to be 1.9TDI AFN
Er moet toch iemand voorachteraan rijden in de file?
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5454
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Bij welke garage APK

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Je moet alles zelf weten, maar Kwik-fit is wel zo'n beetje het laatste adres waar ik naar toe zou gaan. [[sad]]
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 839
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: Bij welke garage APK

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Beste Sander ,

Stuur mij even een PB , dan kan ik je wellicht verder helpen .

Kijk ook even onder meetings, zondag in Utrecht dan kunnen wij kennis maken .

http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 33&t=28930
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: Bij welke garage APK

Ongelezen bericht door Marcel.S »

Kwik fit , of ook wel kwik shit . neeehhhh , doe dat maar niet .

met een moderne auto zou ik daar niet verder mee gaan dan ......bandjes, uitlaten en schokbrekers , och ja ruiten wisser en een accu mag ook .

de rest , nee dank u .

ik ging gewoon naar een rdw schild op gevel hebbende vakgarage , die heb je overal .
dan heb je overleg , je doet eens wat zelf en je doet eens wat door hun , dan houd je de kosten leuk .

en spreek af dat als er iets is met de apk en het wordt duurder dan een x bedrag dat ze je even bellen voor overleg .
dan worden ook de puntjes voor volgend jaar opgenoemd en kun je die als alles verder meevalt ook laten doen , of lekker zelf . [[thumbup]]
JanBus
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 okt 2012 19:23

Re: Bij welke garage APK

Ongelezen bericht door JanBus »

Hallo Sander, als je een betrouwbare en goede garage zoekt om aan je T3 te werken (ook bij eventuele toekomstige reparaties) zou ik je willen aanraden om eens bij
VW Busbrothers in Nijkerkerveen te gaan kijken.
Ik heb daar de laatste 4 jaar onze T3 California in onderhoud & APK en heb alleen maar positieve ervaringen opgedaan. Deze mensen zijn liefhebbers, vriendelijke lui en weten waarover ze het hebben.

mvg Jan
met vriendelijke groeten Jan
EX - T3 California 1990 1600 TD (JX)
Gebruikersavatar
Johannus
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 235
Lid geworden op: 30 mar 2016 12:33

Re: Bij welke garage APK

Ongelezen bericht door Johannus »

Alléén keuren?

En dan vinden zij bij de Kwik-fit een aantal reparatiepunten voor de APK.. en dan ga je die laten repareren bij?

Mijn idee: als je niet wilt dat ze je auto repareren, dan moet je de auto dáár ook niet laten keuren. En dan doel ik nog niet eens op de slager die z'n eigen vlees keurt. Maar gewoon op 'goed verstand'.

De RDW kan ook heel goed keuren, zeer onafhankelijk. En je weet zeker dat de auto goed gekeurd is.

Ik krijg bij mijn garage altijd een lijstje met aandachtspunten; Wat er voor de APK gedaan moet worden, maar ook ongevraagde adviespunten: bumperhoek die los zit (APK proof), tectyllaag die vernieuwd mag, nog net toegestaan remverschil of een slechter wordende mantel om een handremkabel. En dat terwijl ze weten dat ik het allemaal zelf zal gaan fixen.
Dáár hoef je bij de kwik-fit niet om te komen.
Met vriendelijke groet,
Jaap


---------
PanelvanCamper 1990 1.6TD JX to be 1.9TDI AFN
Er moet toch iemand voorachteraan rijden in de file?
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: Bij welke garage APK

Ongelezen bericht door Marcel.S »

Als je bij kwikfit binnenkomt kijken ze meteen naar je voorruit , meneer er zit een sterretje , al een paar keer meegemaakt ze gaan zoeken naar dingen die voor apk of waar je ook voor komt niet relevant zijn zelf gekochte spullen monteren ze niet en onderdelen voor een t 3 hebben ze niet of ze er moeite voor gaan doen ?

Ik had eens versleten remmen, ijzer op ijzer dus ik zij vervangen voor achter en schijven .
Meneer we gaan even kijken of dat welzo is ........
10 minuten later , meneer we adviseren de remmerij te vervangen .........
Tja ik vreet me zelf op daar .

Zoek gewoon een goede garage en daar kom je pas achter als je het probeert , bevalt het niet ? Op naar de volgende . [[bye]]
Gebruikersavatar
eric.c
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 feb 2006 18:37
Locatie: Betuwe

Re: Bij welke garage APK

Ongelezen bericht door eric.c »

Tot een paar jaar terug liet ik in Utrecht keuren bij garage Ozgul in de Ceylonlaan, vlak bij Ikea.
De eigenaar is de apk keurmeester, en hij vindt het prima als je zelf de reparaties uitvoert.
Voor reparaties kon je er ook terecht, ik zag er meermalen een T3 waar aan gesleuteld werd.
Altijd tevreden geweest daar.

Vriendelijke groet, Eric
Vriendelijke groet,
Eric rijdt met een 1900D
Gebruikersavatar
nlspecial
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mar 2017 12:18

Re: Bij welke garage APK

Ongelezen bericht door nlspecial »

Bedankt voor alle reacties mensen!
Kwik-fit heeft duidelijk niet de voorkeur voor de meesten (inclusief mijn eigen onderbuik gevoel) dus ga ik op zoek naar wat anders.
DE ANWB garage check geeft ook een aardige indruk maar is toch meer gericht op de moderne auto. Tja, en gewoon zelf naar de RDW is natuurlijk ook een optie...had ik zelf ook kunnen bedenken :oops:
VW BusBrothers in Nijkerkerveen is een optie maar voor een APK-tje wel wat ver. Ik vond zelf nog een bedrijf in Montfoort

Ik ben er nog niet uit waar heen te gaan, op zich zoek ik nu alleen APK maar op termijn ook een garage voor onderhoud/reparaties dus mocht je daar nog goede ervaringen mee hebben in de regio Utrecht (straal 20km) dan hoor ik dat ook graag. Maarja, dan gaan we wel weer offtopic.

Groet Sander
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Bij welke garage APK

Ongelezen bericht door Ewout »

Ik let vooral op de leeftijd van de monteur(s); hoe ouder hoe meer kennis (en lol) ze hebben van onze bussen.
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: Bij welke garage APK

Ongelezen bericht door Marcel.S »

de jonge garde kan er ook lol mee beleven , en zijn leergierig , de oude garde vaakuitgeblust en geen zin meer .
Gebruikersavatar
EeVeeWee
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 889
Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
Locatie: Amersfoort

Re: Bij welke garage APK

Ongelezen bericht door EeVeeWee »

JanBus schreef:Hallo Sander, als je een betrouwbare en goede garage zoekt om aan je T3 te werken (ook bij eventuele toekomstige reparaties) zou ik je willen aanraden om eens bij
VW Busbrothers in Nijkerkerveen te gaan kijken.
Ik heb daar de laatste 4 jaar onze T3 California in onderhoud & APK en heb alleen maar positieve ervaringen opgedaan. Deze mensen zijn liefhebbers, vriendelijke lui en weten waarover ze het hebben.

mvg Jan
Ik heb daar totaal andere ervaringen mee, geen aanrader.
Neem eventueel maar contact op via PB over de details.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Bij welke garage APK

Ongelezen bericht door Mitch »

Garage Westbroek, zitten op de hudsondreef in utrecht.

Heel vriendelijk, je moet geen haast hebben (ik laat de bus altijd achter daar) ze beloven dat ze bellen en dat doen ze bijna nooit, maar als je dat weet bel je aan het einde van de dag zelf even en je weet wat de uitslag van de apk is.

Top prijzen mocht er iets zijn weten echt wel waar ze het over hebben en zijn zo slim dat wanneer een monteur niet weet wat het is de oudste het gaat oplossen voor hem. [[thumbup]] fijne tent.

Bus stopt voor de deur maar ik zet altijd de fiets op de bagage drager.

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Plaats reactie