Aankoop T3

Technische vragen/opmerkingen die niet in de andere fora passen
Jan Maas
Komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2017 18:00

Aankoop T3

Ongelezen bericht door Jan Maas »

Ik wil een T3 kopen, de eigenaar zegt dat het een goede bus is, alleen dat hij bij het starten vanuit de motor rookt....
Nou is mijn vraag is dit een groot probleem??

Nog tips waar ik moet letten bij het aankopen?

p.s. als ik domme dingen vraag, mijn excuses ik ben ontzettend groen met dit onderwerp.


Groetjes Jan
Voormalig Lid 27

Re: Aankoop T3

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 27 »

Hoi Jan,

Roken kan vanalles zijn, neem iemand mee met verstand van zaken.

Voor de aankooptips moet je hier even lezen :

http://www.teedrie.nl/aankooptips-t3/
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Aankoop T3

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Bij een diesel zijn er een aantal oorzaken die eenvoudig op te lossen zijn. Maar koop vooral geen T3 zonder deskundige mee te nemen of de bus door een bevriende garage te laten keuren. Je wilt niet weten wat er kapot kan gaan bij deze complexe bussen. En wat het kost om te repareren.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Aankoop T3

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Laat de rook geen rookgordijn zijn om andere problemen te verdoezelen. Als het een simpel iets was, had men het toch al wel gerepareerd voor verkoop :???:
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: Aankoop T3

Ongelezen bericht door Marcel.S »

ik lees vanuit de motor, dus niet vanuit de uitlaat ?

kan een spruitstuk zijn , of erger , of een gat in de uitlaat , of erger .

ik zou ook zeggen neem een expert mee, geeft ook geen garantie het blijft immers een auto en in dit geval is het een t3 .

bedenk of je het echt wilt .
Jan Maas
Komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2017 18:00

Re: Aankoop T3

Ongelezen bericht door Jan Maas »

Mijn bedoeling is om er een jaar mee rond te rijden in Europa. Dus mijn huis voor een jaar. Dus dat moet hij wel vol houden...

Ik ken helaas geen expert.... Dus ik moet het met jullie tips doen... Waarvoor dank!!!
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Aankoop T3

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Waarom een T3? Meer dan genoeg keus in jongere en andere merken voor een betere prijs en minder zorgen.

Reis je alleen? Maakt de keus van een bus/camper misschien ook makkelijker.

Moet het diesel zijn?
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: Aankoop T3

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Wellicht is het handig om te melden waar je woont misschien meld zich iemand die eens mee wil kijken . Met twee weet je meer als 1 . Daarbij bekijk je als nieuwe toekomstige eigenaar de zaken vaak door een roze bril .
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: Aankoop T3

Ongelezen bericht door Marcel.S »

en denk ook eens aan een T4 , wellicht iets beter
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Aankoop T3

Ongelezen bericht door Roerdomp »

:buiken: Daar is hij weer. Dan zou ik uit principe een Trafic nemen. :mrgreen: Maar je hebt wel gelijk. De tijd dat je voor een beetje leuk geld een mooi hippybusje kon kopen zijn al lang vervlogen. En na de T2 is de T3 een cultbus geworden. Maar los van dat ze best goed rijden voor hun leeftijd zijn ze zwaar ondergemotoriseerd, roestgevoelig en nog vaak slecht onderhouden. Tenzij je de hoofdprijs betaalt en geluk moet hebben dat je niet afgezet wordt. De beste tip: Koop hem niet. De een na beste tip: Koop niet de eerste bus die je bekijkt. Verder: Houd €1000,00 over voor onverwachte zaken. Niet dat het genoeg is als het echt tegenvalt, maar het is beter dan niks. En neem vooral een T3 kenner mee. Er is meer rotzooi dan iets fatsoenlijks te koop.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Aankoop T3

Ongelezen bericht door Ewout »

Ik sluit me helemaal bij Michel aan.
Als je rondreis je door pech met je T3 niet verder brengt dan België is zo'n Trafic (of andere 'moderne' bus) opeens een stuk minder lelijk.
En als je de binnenkant nu betimmert met schrootjes of jutebehang en een zitkuil monteert ben je toch retro 8)
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
wouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 mar 2012 22:37
Locatie: Twente

Re: Aankoop T3

Ongelezen bericht door wouter »

Een T3 is vaak geen bus meer om een jaar in rond te rijden zonder onderhoud / klussen. Op vakantie is mijn ergste tegenvaller een nieuwe startmotor geweest, stelt op zich niets voor, maar moest ik in Oostenrijk wel € 500+ voor afrekenen..

Wat voor de één onacceptabel is, is voor een ander prima. Persoonlijk wil ik niet met een rookgordijn de dag beginnen op een camping, maar ik respecteer ook iedereen die daar anders over denkt en doet. Binnen Europa veel verschillende T3's tegen gekomen, met diesellekkage (kruimelspoor), rook (blauw/wit), roest, olielekkage: en ze reden allemaal nog. Voor je insteek (een jaar rijden en dan weer verkopen) zou ik rationeel gezien geen T3 kopen.
Groeten,
Wouter

T3 Westfalia Joker 1.9D (1Y), 1982
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Aankoop T3

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Jan is na zijn aanmelding niet meer ingelogd op het forum. De kans dat hij deze goedbedoelde adviezen leest, lijkt me niet groot...
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Plaats reactie