Compressor perikelen

Technische vragen/opmerkingen die niet in de andere fora passen
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2741
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Compressor perikelen

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Manual is niet helemaal zuiver van dat ding. Spreekt elkaar in de talen wat tegen.

Prijs varieert van 30,- tot 99,95 [[sad]]

Maar goed, de draaiknop met plastic bolletje is voor het regelen van de 'olie'.

De schroef kan ik de functie niet van terugvinden. Voor het reinigen? Zit er een venturi in om de olie op te nemen?

De kelk onder de drukregelaar zal je vochtafscheider zijn. De kelk onder dat plastic bolletje draaiknopje moet je compressor olie in.

Gebruik je compressor olie of gewoon om het even olie?
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: Compressor perikelen

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Ik gebruik inderdaad compressorolie, dunne troep trouwens :)

Die schroef is volgens mij voor het bijvullen van de olie van bovenaf. Ik zal nog eens wat draaien aan die plastic bol, volgens mij kon ik het alle kanten opdraaien en het leek weinig uit te maken. Maar misschien heb ik dat verkeerd gezien. Wat is een venturi?
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Compressor perikelen

Ongelezen bericht door Bob »

Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: Compressor perikelen

Ongelezen bericht door Erik Middel »

De plastic bol bovenop het oliereservoir lijkt inderdaad voor de toevoer van compressorolie te zijn.

Deze kan ik verdraaien, maar wanneer ik deze met de klok meedraai dan hoor ik op het einde een tik en ben ik weer bij het begin. Het lijkt niet erg uit te maken of ik bij het begin of het einde zit vooralsnog.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
BusBart
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1027
Lid geworden op: 29 mei 2007 17:00
Locatie: st Pardoux, Theneuille dept. Allier

Re: Compressor perikelen

Ongelezen bericht door BusBart »

compressorolie is speciaal voor in de "pomp" van de compressor, dit is olie die wat beter als gewone olie tegen bijmenging met water kan.
als je veel gebruik maakt van lucht gereedschap, moet je zien dat je een speciale olie vind. (helaas weet ik ook niet welke.)
Omdat je die olie namelijk inademt. de luchtuitlaat van het gereedschap verneveld die olie in de lucht. de rest kun je wel raden. [[toast]]
groet,Bart



1990 EX defensie 1.9D, 5 bak "boite meccano" .

I always enjoy my travels to France. It is a living museum. (Quote from"expedition portal")

"My mind works like lightning, one brilliant flash and it's gone!"
Gebruikersavatar
JPH
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 aug 2015 21:34
Locatie: Kollumerzwaag
Contacteer:

Re: Compressor perikelen

Ongelezen bericht door JPH »

BusBart schreef: 12 apr 2018 17:11 compressorolie is speciaal voor in de "pomp" van de compressor, dit is olie die wat beter als gewone olie tegen bijmenging met water kan.
als je veel gebruik maakt van lucht gereedschap, moet je zien dat je een speciale olie vind. (helaas weet ik ook niet welke.)
Omdat je die olie namelijk inademt. de luchtuitlaat van het gereedschap verneveld die olie in de lucht. de rest kun je wel raden. [[toast]]
Slaolie of zonnebloemolie dus :D
Groeten
Jelte
Plaats reactie