Rembekrachtiger vacuum

Technische vragen/opmerkingen die niet in de andere fora passen
Gebruikersavatar
HenkieBteV
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25

Rembekrachtiger vacuum

Ongelezen bericht door HenkieBteV »

Hallo allen,

nadat ik een EMPI (Weber copie) carburateur set op de CU motor gezet heb, had ik vrijwel geen remkracht meer...
Na een andere rembekrachtiger erop gezet te hebben was het een heel stuk beter (dus die was sowieso defect) maar het mag van mij nog wel wat beter.

Dus wat vraagjes:
- kan dat komen omdat ik maar 2 van de 4 inlaatpoorten gebruikt heb voor het vacuum?
- is het normaal bij Webers dat ze wat lager vacuum halen?
- kan dit veroorzaakt worden door een defect terugslagklepje? (laatste wat ik nog niet vervangen heb)

En ik heb net een electrische HELLA vacuumpomp bij de VOLVO sloperij gehaald als vacuum booster....
Heeft iemand ervaring met een extra vac booster?
en eventuele tips voor het aansluiten? Ik kan hem op de remlichten laten schakelen of met de vacuum sensor die er bij zit.


Groet en bedankt vast voor de reacties,

Henk
Laatst gewijzigd door HenkieBteV op 26 jun 2017 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Gebruikersavatar
wouth
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1411
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
Locatie: arnhem

Re: Rembekrachtiger vacuum

Ongelezen bericht door wouth »

HenkieBteV schreef: 26 jun 2017 13:57
- kan dit veroorzaakt worden door een defect terugslagklepje? (laatste wat ik nog niet vervangen heb)

Dit lijkt mij de oorzaak.
I am Wouth and I approve this message
Gebruikersavatar
HenkieBteV
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25

Re: Rembekrachtiger vacuum

Ongelezen bericht door HenkieBteV »

Ik ben iets verder denk ik:

ik heb vrijwel alles vervangen nu, nieuwe leidingen, op alle 4 inlaatpoorten de vacuumleiding gemonteerd, en een nieuwe eenrichtingsklep in de leiding gezet.

Het remmen is nog niet echt super, maar wel beter dan eerst.

Maar ik heb gemerkt, als de motor een keer wat meer toeren gemaakt heeft, dat hij daarna de eerste keren wel heel goed remt.
Dus het lijkt erop dat met de EMPI's in de lage toeren het gegenereerde vacuum wat minder goed is.

Als ik de motor gestopt heb, en ik trek de slang los na de terugslagklep dan hoor ik echt een hard zuigend geluid, dus de rem t/m terugslagklep gedeelte is lekdicht nu.


Ik ga als eerste experimenteren door een extra vacuumreservoir toe te voegen, daarna misschien nog met een electrische vacuumpomp.


Groet,

Henk
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Rembekrachtiger vacuum

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Je vacuumdoos houdt vacuum vast, waardoor toerental niet uit zou moeten maken.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
HenkieBteV
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25

Re: Rembekrachtiger vacuum

Ongelezen bericht door HenkieBteV »

Hoi Steven,

inderdaad, ik denk ook dat ik een noodoplossing aan het bedenken ben, maar ik zou niet weten wat het verder zou kunnen zijn.
Of ik moet naar een VW garage maar er zit hier niet echt een in de buurt.

Mooi issue voor een technische dag denk ik.

Groet,

Henk
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Rembekrachtiger vacuum

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Een vacuumvat is zo slecht nog niet. Dan heb je wat buffer. Extra vacuumpomp zou ik als laatste optie nemen. Zijn je slangen 'stug' genoeg of niet geknikt? Knik of plat getrokken slangen geven slechter vaccuum.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Plaats reactie