kleppen maken veel lawaai
kleppen maken veel lawaai
hallo,
wanneer mijn 1.9 dg waterboxer goed warm staat, maken de kleppen veel lawaai, eens de motor terug afgekoeld is, en ik start hem, dan is alles normaal, maar daarna weer, na een ritje van een half uur tikken ze weer luid.
er zit de correcte olie in 10w40 met VW specificaties, net zoals er word voorgeschreven, dezelfde die er reeds meer dan 10 jaar is ingegaan
ik heb nu 192000km met de originele motor
zou het toch met de olie te maken hebben, of dienen mijn koppen gereviseerd te worden. iemand enige ervaring hierin?
wanneer mijn 1.9 dg waterboxer goed warm staat, maken de kleppen veel lawaai, eens de motor terug afgekoeld is, en ik start hem, dan is alles normaal, maar daarna weer, na een ritje van een half uur tikken ze weer luid.
er zit de correcte olie in 10w40 met VW specificaties, net zoals er word voorgeschreven, dezelfde die er reeds meer dan 10 jaar is ingegaan
ik heb nu 192000km met de originele motor
zou het toch met de olie te maken hebben, of dienen mijn koppen gereviseerd te worden. iemand enige ervaring hierin?
groeten
adam
vw T3 westfalia 1900cc DG 1984
adam
vw T3 westfalia 1900cc DG 1984
Re: kleppen maken veel lawaai
Als er geen hydrolische klepstoters inzitten zou ik eerst eens kleppen stellen. Als dat onlangs gedaan is en ze moeten weer veel bijgesteld worden dan zou ik eens naar mijn koppen kijken.
Groeten michiel.
Groeten michiel.
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Re: kleppen maken veel lawaai
ok, tx voor de tip
als het hydrolische zijn, enig idee hoe dat dan zou komen? zouden de hydrolische klepstoters dan versleten zijn?
als het hydrolische zijn, enig idee hoe dat dan zou komen? zouden de hydrolische klepstoters dan versleten zijn?
groeten
adam
vw T3 westfalia 1900cc DG 1984
adam
vw T3 westfalia 1900cc DG 1984
Re: kleppen maken veel lawaai
ik ben heel benieuwd naar de oorzaak. Is dit plotseling begonnen?
gr, Cas
Re: kleppen maken veel lawaai
ik heb de bus nog maar 6 weken, ze heeft het altijd al gehad sinds ik ze heb, enkel heb ik het niet gemerkt toen ik er een testrit mee was gaan doen voor ik hem kocht, ben er een half uur mee gaan rijden, maar toen heb ik dat niet gemerkt
groeten
adam
vw T3 westfalia 1900cc DG 1984
adam
vw T3 westfalia 1900cc DG 1984
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 23 feb 2008 15:52
- Locatie: Texel
Re: kleppen maken veel lawaai
Probeer even het geluid op te nemen en hier te plaatsen , veranderd het geluid ook als je gas geeft ?
Rene
Rene
Re: kleppen maken veel lawaai
rene,
als je gas geeft veranderd het geluid uiteraard want dan gaan de toeren omhoog waardoor de kleppen ook sneller open en dicht gaan natuurlijk
als je gas geeft veranderd het geluid uiteraard want dan gaan de toeren omhoog waardoor de kleppen ook sneller open en dicht gaan natuurlijk
groeten
adam
vw T3 westfalia 1900cc DG 1984
adam
vw T3 westfalia 1900cc DG 1984
Re: kleppen maken veel lawaai
ik heb ondertussen ontdekt dat de 1.9 DG hydrolische klepstoters heeft
kan het zijn dat die ontlucht moeten worden waardoor ze beginnen te tikken als de motor warm wordt? of zou er slijtage op klepstoters zitten?
kan het zijn dat die ontlucht moeten worden waardoor ze beginnen te tikken als de motor warm wordt? of zou er slijtage op klepstoters zitten?
groeten
adam
vw T3 westfalia 1900cc DG 1984
adam
vw T3 westfalia 1900cc DG 1984
Re: kleppen maken veel lawaai
Hoi Adam,
Hydraulische klepstoters kunnen juist bij de koude start nog tikken omdat de olie er nog niet inzit. Echter, in principe houden stoters in goede staat de olie gewoon vast en zijn ze gelijk op druk. Het kan zijn dat jouw stoters finaal naar zijn grootje zijn, maar dat is vanaf hier niet te beoordelen zonder beeld en geluid. Een beetje monteur kan je al snel adviseren als hij er even naar mag kijken.
Hydraulische klepstoters kunnen juist bij de koude start nog tikken omdat de olie er nog niet inzit. Echter, in principe houden stoters in goede staat de olie gewoon vast en zijn ze gelijk op druk. Het kan zijn dat jouw stoters finaal naar zijn grootje zijn, maar dat is vanaf hier niet te beoordelen zonder beeld en geluid. Een beetje monteur kan je al snel adviseren als hij er even naar mag kijken.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
Re: kleppen maken veel lawaai
Basis afstelling doen voor de hydrostoters om uit te sluiten dat iemand voor jou de afstelling verkeerd gedaan heeft. Kan inderdaad defecte stoter(s) zijn..
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Re: kleppen maken veel lawaai
@ michel & Tjeerd ok tx voor de info. dan ga ik daar eerst naar kijken
groeten
adam
vw T3 westfalia 1900cc DG 1984
adam
vw T3 westfalia 1900cc DG 1984