twee knopjes in dashboard, enorm lawaai

Technische vragen/opmerkingen die niet in de andere fora passen
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Re: twee knopjes in dashboard, enorm lawaai

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

w.m.weemhoff schreef: 29 aug 2017 13:44 100-105 moet normaal toch wel te halen zijn, zelfs met een versleten motor.
Om dit met een 1.6 met camperinterieur te halen moet je toch wel enige tijd voorzien hoor :mrgreen:
T3-83
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 mar 2016 14:42
Locatie: 071

Re: twee knopjes in dashboard, enorm lawaai

Ongelezen bericht door T3-83 »

w.m.weemhoff schreef: 29 aug 2017 13:44 die 70km topsnelheid kan heel best aan de afstelling van de pomp liggen, 100-105 moet normaal toch wel te halen zijn, zelfs met een versleten motor.
Als de pomp timing zo erg ernaast staat, zou de motor toch ook heel beroerd moeten starten? Met veel rook etc.. is dit zo?
Bij mij startte die erg slecht maar de top was gewoon prima, na afstellen was vooral het starten erg verbeterd.
Hoe dan ook iets om te checken [[thumbup]]
Groeten, Rinus
____________________
T3 1983 1.9 TD
Gebruikersavatar
w.m.weemhoff
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2005 23:29
Locatie: Maux, Niévre, Frankrijk.

Re: twee knopjes in dashboard, enorm lawaai

Ongelezen bericht door w.m.weemhoff »

er is meer aan de pomp af te stellen buiten de timing :-)
en ik heb nooit gezegd dat de bus snel op zou kunnen trekken. zoals iemand anders eens heeft gezegd; je moet de acceleratie van de bus eerder weergeven in uren dan in seconden.
groeten meus.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: twee knopjes in dashboard, enorm lawaai

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Meer in geologische tijdschalen, als je het mij vraagt... :mrgreen:
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
jvl
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 101
Lid geworden op: 22 aug 2017 18:17
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Re: twee knopjes in dashboard, enorm lawaai

Ongelezen bericht door jvl »

Mijn grootste vraag is vooral, breng ik de motor niet meer schade toe, wanneer ik hier mee blijf rijden?

Heb die firma uit Gent kunnen contacteren en mag eens langsrijden.
Maar dat is algouw 50 km.

Starten doet de bus vlot, oranje lampje uitlaten gaan en vroemmmmmm
Beetje rook is standaard zeker? Maar geen ellendige wolk hoor...
Groeten,
Jannes
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: twee knopjes in dashboard, enorm lawaai

Ongelezen bericht door rick »

Op de laatste pagina zijn een paar belangrijke opmerkingen gemaakt waarom een rit misschien ook niet verstandig is. Misschien kun je daar even op in gaan.
Het is op afstand niet vast te stellen wat de staat van het blok is en kan men daar geen zinnig antwoord op geven of je er 100 km mee kan rijden. Ik zou dat over de binnenwegen bij een soepel lopend blok en goede remmen het er wel op wagen.

De gaskabel hoort NIET strak te staan. In het handboek staat precies hoe af te stellen.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
w.m.weemhoff
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2005 23:29
Locatie: Maux, Niévre, Frankrijk.

Re: twee knopjes in dashboard, enorm lawaai

Ongelezen bericht door w.m.weemhoff »

langsrijden bij die firma uit gent lijkt mij weinig zinvol.
ten zij je te horen wil krijgen dat zij alles goed gedaan hebben maar dat ze tegen een betaling van xxxxeuro's nog wel wat kunnen verbeteren :-)
sowieso moet je uitkijken niet bij bedrijven (en particulieren) terecht te komen die bij het zien aan komen rijden van jouw bus spontaan dollar(euro?)tekens in hun ogen krijgen.
probeer er zelf verstand van te krijgen, geloof me, dat is de enige manier om zo'n bus te kunnen rijden zonder telkens kapitalen kwijt te raken.
en in de tussentijd mensen opzoeken die er al verstand van hebben en daarvan te leren.
maar als de motor verder gezond loopt en geen al te rare verschijnselen vertoond moet je er best een stuk mee kunnen rijden.
groeten meus.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
Gebruikersavatar
marcel w
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1770
Lid geworden op: 03 jan 2010 17:44
Locatie: onderdendam

Re: twee knopjes in dashboard, enorm lawaai

Ongelezen bericht door marcel w »

Als ik het zo lees is dit zoals zo vaak een gevalletje achterstallig onderoud.dat is vervelend maar niet onoverkoombaar.
in het filmpje waarin je de handel van de pomp bedient is duidelijk te zien dat je deze met de gaskabel niet tot zijn maximale uitslag kunt bedienen met je gas kabel,dit kan ook de lage topsnelheid veroorzaken.
verder zou ik zeker een bij Tom laurens langs gaan,nee heb je ja kan je krijgen [[thumbup]]
Mvg Marcel
rijd nooit sneller den je bescherm engel vliegen kan!!!

1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
Plaats reactie