Om dit met een 1.6 met camperinterieur te halen moet je toch wel enige tijd voorzien hoorw.m.weemhoff schreef: ↑29 aug 2017 13:44 100-105 moet normaal toch wel te halen zijn, zelfs met een versleten motor.
twee knopjes in dashboard, enorm lawaai
-
- op verzoek verwijderd
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00
Re: twee knopjes in dashboard, enorm lawaai
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 22 mar 2016 14:42
- Locatie: 071
Re: twee knopjes in dashboard, enorm lawaai
Als de pomp timing zo erg ernaast staat, zou de motor toch ook heel beroerd moeten starten? Met veel rook etc.. is dit zo?w.m.weemhoff schreef: ↑29 aug 2017 13:44 die 70km topsnelheid kan heel best aan de afstelling van de pomp liggen, 100-105 moet normaal toch wel te halen zijn, zelfs met een versleten motor.
Bij mij startte die erg slecht maar de top was gewoon prima, na afstellen was vooral het starten erg verbeterd.
Hoe dan ook iets om te checken
Groeten, Rinus
____________________
T3 1983 1.9 TD
____________________
T3 1983 1.9 TD
- w.m.weemhoff
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 04 okt 2005 23:29
- Locatie: Maux, Niévre, Frankrijk.
Re: twee knopjes in dashboard, enorm lawaai
er is meer aan de pomp af te stellen buiten de timing
en ik heb nooit gezegd dat de bus snel op zou kunnen trekken. zoals iemand anders eens heeft gezegd; je moet de acceleratie van de bus eerder weergeven in uren dan in seconden.
en ik heb nooit gezegd dat de bus snel op zou kunnen trekken. zoals iemand anders eens heeft gezegd; je moet de acceleratie van de bus eerder weergeven in uren dan in seconden.
groeten meus.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
Re: twee knopjes in dashboard, enorm lawaai
Meer in geologische tijdschalen, als je het mij vraagt...
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 22 aug 2017 18:17
- Locatie: Kapelle-op-den-Bos
Re: twee knopjes in dashboard, enorm lawaai
Mijn grootste vraag is vooral, breng ik de motor niet meer schade toe, wanneer ik hier mee blijf rijden?
Heb die firma uit Gent kunnen contacteren en mag eens langsrijden.
Maar dat is algouw 50 km.
Starten doet de bus vlot, oranje lampje uitlaten gaan en vroemmmmmm
Beetje rook is standaard zeker? Maar geen ellendige wolk hoor...
Heb die firma uit Gent kunnen contacteren en mag eens langsrijden.
Maar dat is algouw 50 km.
Starten doet de bus vlot, oranje lampje uitlaten gaan en vroemmmmmm
Beetje rook is standaard zeker? Maar geen ellendige wolk hoor...
Groeten,
Jannes
Jannes
Re: twee knopjes in dashboard, enorm lawaai
Op de laatste pagina zijn een paar belangrijke opmerkingen gemaakt waarom een rit misschien ook niet verstandig is. Misschien kun je daar even op in gaan.
Het is op afstand niet vast te stellen wat de staat van het blok is en kan men daar geen zinnig antwoord op geven of je er 100 km mee kan rijden. Ik zou dat over de binnenwegen bij een soepel lopend blok en goede remmen het er wel op wagen.
De gaskabel hoort NIET strak te staan. In het handboek staat precies hoe af te stellen.
Het is op afstand niet vast te stellen wat de staat van het blok is en kan men daar geen zinnig antwoord op geven of je er 100 km mee kan rijden. Ik zou dat over de binnenwegen bij een soepel lopend blok en goede remmen het er wel op wagen.
De gaskabel hoort NIET strak te staan. In het handboek staat precies hoe af te stellen.
Rick
Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
- w.m.weemhoff
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 04 okt 2005 23:29
- Locatie: Maux, Niévre, Frankrijk.
Re: twee knopjes in dashboard, enorm lawaai
langsrijden bij die firma uit gent lijkt mij weinig zinvol.
ten zij je te horen wil krijgen dat zij alles goed gedaan hebben maar dat ze tegen een betaling van xxxxeuro's nog wel wat kunnen verbeteren
sowieso moet je uitkijken niet bij bedrijven (en particulieren) terecht te komen die bij het zien aan komen rijden van jouw bus spontaan dollar(euro?)tekens in hun ogen krijgen.
probeer er zelf verstand van te krijgen, geloof me, dat is de enige manier om zo'n bus te kunnen rijden zonder telkens kapitalen kwijt te raken.
en in de tussentijd mensen opzoeken die er al verstand van hebben en daarvan te leren.
maar als de motor verder gezond loopt en geen al te rare verschijnselen vertoond moet je er best een stuk mee kunnen rijden.
ten zij je te horen wil krijgen dat zij alles goed gedaan hebben maar dat ze tegen een betaling van xxxxeuro's nog wel wat kunnen verbeteren
sowieso moet je uitkijken niet bij bedrijven (en particulieren) terecht te komen die bij het zien aan komen rijden van jouw bus spontaan dollar(euro?)tekens in hun ogen krijgen.
probeer er zelf verstand van te krijgen, geloof me, dat is de enige manier om zo'n bus te kunnen rijden zonder telkens kapitalen kwijt te raken.
en in de tussentijd mensen opzoeken die er al verstand van hebben en daarvan te leren.
maar als de motor verder gezond loopt en geen al te rare verschijnselen vertoond moet je er best een stuk mee kunnen rijden.
groeten meus.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
- marcel w
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 03 jan 2010 17:44
- Locatie: onderdendam
Re: twee knopjes in dashboard, enorm lawaai
Als ik het zo lees is dit zoals zo vaak een gevalletje achterstallig onderoud.dat is vervelend maar niet onoverkoombaar.
in het filmpje waarin je de handel van de pomp bedient is duidelijk te zien dat je deze met de gaskabel niet tot zijn maximale uitslag kunt bedienen met je gas kabel,dit kan ook de lage topsnelheid veroorzaken.
verder zou ik zeker een bij Tom laurens langs gaan,nee heb je ja kan je krijgen
Mvg Marcel
in het filmpje waarin je de handel van de pomp bedient is duidelijk te zien dat je deze met de gaskabel niet tot zijn maximale uitslag kunt bedienen met je gas kabel,dit kan ook de lage topsnelheid veroorzaken.
verder zou ik zeker een bij Tom laurens langs gaan,nee heb je ja kan je krijgen
Mvg Marcel
rijd nooit sneller den je bescherm engel vliegen kan!!!
1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje