EDIT: 1 technische vraag mbt kachelventilator schakelaar

Technische vragen/opmerkingen die niet in de andere fora passen
Gebruikersavatar
JT3
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 mar 2010 12:38

EDIT: 1 technische vraag mbt kachelventilator schakelaar

Ongelezen bericht door JT3 »

Vraag 1: sinds deze week val de kachel ventilator soms uit. Dat wil zeggen als ik hem aan zet doet hij het soms niet en soms wel. Als hij t niet doet dan springt hij na een tijdje wel aan maar gaat dan na een tijdje ook weer uit. Mijn beredenering is dat de kachel ventilator nog goed is maar kan ik het euvel dan t beste gaan zoeken?

Vraag 2: een leiding van Mn stuurbekrachtiging is door geroest en lekt. Ik wil deze leidingen gaan vervangen door hoge druk slangen. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Laatst gewijzigd door JT3 op 29 okt 2018 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
------------
Gr. Jurgen
------------
VW T3 Multivan LLE '92, 1.9 TD AAZ, 3H
"Wenn ich Mercedes Fahren will, ruff ich ein taxi"
Gebruikersavatar
wouth
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1411
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
Locatie: arnhem

Re: 2 technische vragen

Ongelezen bericht door wouth »

JT3 schreef: 19 sep 2018 09:04
Vraag 2: een leiding van Mn stuurbekrachtiging is door geroest en lekt. Ik wil deze leidingen gaan vervangen door hoge druk slangen. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Je hoeft alleen de slang waar druk op staat te vervangen door een druk- en oliebestendige slang : ATF-olie
Er is 1 slang bij die alleen maar het circuit vult, zou bij wijze van spreken een tuinslang kunnen zijn. :buiken: :buiken: :buiken:
I am Wouth and I approve this message
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: 2 technische vragen

Ongelezen bericht door Coen »

Voor wat betreft de stuurbekrachtiging:je kunt kant en klare sets kopen bij de diverse webwinkels. Ik heb zelf echter voor de retourleiding gewoon bij een hydrauliekboer slang gekocht en die op de bestaande koppelingen gemonteerd. Stukje niet geroeste buis kon blijven zitten. De heenleiding was al van drukbestendige leiding gemaakt dus dat was makkelijk.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
JT3
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 mar 2010 12:38

Re: 2 technische vragen

Ongelezen bericht door JT3 »

Gister bezig geweest de leidingen te verwijderen. Alleen bevestiging boven de tank kom ik niet bij.

Op de stuur bekrachtiger zelf zitten 2 aansluitingen. Weet iemand welke wat is? Er zit een "dikke" en een dunnere aansluiting op.
------------
Gr. Jurgen
------------
VW T3 Multivan LLE '92, 1.9 TD AAZ, 3H
"Wenn ich Mercedes Fahren will, ruff ich ein taxi"
Gebruikersavatar
JT3
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 mar 2010 12:38

Re: 2 technische vragen

Ongelezen bericht door JT3 »

Niemand?
------------
Gr. Jurgen
------------
VW T3 Multivan LLE '92, 1.9 TD AAZ, 3H
"Wenn ich Mercedes Fahren will, ruff ich ein taxi"
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: 2 technische vragen

Ongelezen bericht door Coen »

Kun je niet gewoon de bestaande leidingen volgen en een voor een vervangen? Zit je altijd goed. Leiding met metalen verloopstuk op pomp is de drukleiding.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
JT3
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 mar 2010 12:38

Re: 2 technische vragen

Ongelezen bericht door JT3 »

Heb ik nu ook gedaan en alles werkt weer. Ik was alleen en beetje onzeker omdat ik de leidingen al verwijderd had maar is goed gekomen. Nu mooi alles met hoge druk (215 bar) slangen gedaan.
------------
Gr. Jurgen
------------
VW T3 Multivan LLE '92, 1.9 TD AAZ, 3H
"Wenn ich Mercedes Fahren will, ruff ich ein taxi"
Gebruikersavatar
JT3
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 mar 2010 12:38

Re: 2 technische vragen

Ongelezen bericht door JT3 »

Om nog even terug te komen op de kachel ventilator schakelaar. Is de schakelaar van de ventilator onder de achterbank het zelfde?

Zo ja dan kan ik mooi die even gebruiken om te checken of de andere kapot is.
------------
Gr. Jurgen
------------
VW T3 Multivan LLE '92, 1.9 TD AAZ, 3H
"Wenn ich Mercedes Fahren will, ruff ich ein taxi"
Gebruikersavatar
JT3
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 mar 2010 12:38

Re: EDIT: 1 technische vraag mbt kachelventilator schakelaar

Ongelezen bericht door JT3 »

Het probleem met de kachel ventilator is nog steeds aan de orde; de ventilator springt aan en uit (mits de schakelaar in stand 1, 2 of 3 staat).
Er is geen regelmaat of omstandigheden te ontdekken. Ik kan niet beredeneren wat er nu aan de hand is, ventilator, koolborstels of schakelaar misschien??
------------
Gr. Jurgen
------------
VW T3 Multivan LLE '92, 1.9 TD AAZ, 3H
"Wenn ich Mercedes Fahren will, ruff ich ein taxi"
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: EDIT: 1 technische vraag mbt kachelventilator schakelaar

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

Ik heb net een pwm besteld bij conrad. Hiermee kun je traploos de ventilator instellen en kun je gelijk die hete weerstand uit je kachelbak halen.

https://www.conrad.nl/p/kemo-m171-vermo ... vdc-191273
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: EDIT: 1 technische vraag mbt kachelventilator schakelaar

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

[[head]] dan gaat die weer terug :|
Geen rekening mee gehouden :mrgreen:
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
w.m.weemhoff
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2005 23:29
Locatie: Maux, Niévre, Frankrijk.

Re: EDIT: 1 technische vraag mbt kachelventilator schakelaar

Ongelezen bericht door w.m.weemhoff »

afhankelijk van waar ik kijk is de zekering voor de binnen ventilator 16 of 20 amp.
de 30 A is voor de motor ventilator.
groeten meus.
--------------
bus uit '82 ,1.9 1Y uit '?
the hand who rocks the craddle rules the world.
there is never time to do things right, but always time to do things over.
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: EDIT: 1 technische vraag mbt kachelventilator schakelaar

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

Het bijft 16 ampere over een apparaat wat maar 10 kan hebben :roll:
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
WOLT3R
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jan 2015 11:19
Locatie: Cothen

Re: EDIT: 1 technische vraag mbt kachelventilator schakelaar

Ongelezen bericht door WOLT3R »

Hoi,

https://www.conrad.nl/p/kemo-m195-pwm-v ... vdc-401180

deze gaat evt tot 20a

groeten,

Wolter
Met vriendelijke groet,

Wolter

'83 zelfbouw camper. 1.9d AEF 3h
BMW K1100LT daily
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan"
Plaats reactie