Voor de kenners nr 2: waarvoor dient dit?

Technische vragen/opmerkingen die niet in de andere fora passen
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Voor de kenners nr 2: waarvoor dient dit?

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

Onder de achterbank van m'n Canadese vanagon zit behalve de klassieke passagiersverwarming ook een zwarte bak die enkel aan de linkerzijde open is. In de bak ligt vergane isolatie maar er zit ook een rooster in de achterwand waar niks achter zit.
Waarvoor zou dees dienen?
bak.JPG
rooster.JPG
Ik heb onder de bus een standkachel type BA6 zitten waarvan de warme lucht onder de chauffeursstoel uitkomt maar volgens de de schema's/foto's zou de koude lucht vanuit de motorruimte aangezogen worden.
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Re: Voor de kenners nr 2: waarvoor dient dit?

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

Is toch van de standverwarming :mrgreen:

Blijkbaar heb ik het doka systeem:
standverwarming.JPG
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Voor de kenners nr 2: waarvoor dient dit?

Ongelezen bericht door Ewout »

Zo’n zwarte doos onder de achterbank heb ik ook... net als een andere standkachel die warme lucht van tussen de voorstoelen naar het achterste deel van de bus blaast. Vermoed dat die zwarte doos een voorbereiding/restant voor/van een andere standkachel is. Bij mij is de zwarte doos helaas vastgepopnageld, dus heb nooit de moeite genomen er achter te kijken.
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Voor de kenners nr 2: waarvoor dient dit?

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Het schema laat gewoon zien dat de lucht vanachter die kap wordt getrokken vanonder je achterbank. Daar zit een doorgang in je schutbord. Bij een doka zit er een verlenging door de tresor naar de cabine.

Als er bij jou niks achter zit, is misschien het aanzuigtraject niet compleet meer.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Voor de kenners nr 2: waarvoor dient dit?

Ongelezen bericht door Ewout »

RoonT3 schreef: 21 apr 2019 21:25 Het schema laat gewoon zien dat de lucht vanachter die kap wordt getrokken vanonder je achterbank. Daar zit een doorgang in je schutbord. Bij een doka zit er een verlenging door de tresor naar de cabine.

Als er bij jou niks achter zit, is misschien het aanzuigtraject niet compleet meer.
Kijk, das goed om te weten. De standkachel zuigt dus zijn aanvoerlucht uit het interieur?
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Re: Voor de kenners nr 2: waarvoor dient dit?

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

RoonT3 schreef: 21 apr 2019 21:25 Als er bij jou niks achter zit, is misschien het aanzuigtraject niet compleet meer.
Dat is ook mijn conclusie :D
Plaats reactie