Wingryder schreef: ↑07 mei 2019 17:35
Ja, daar heb ik nog niet aan gedachtik ga domweg uit van origineel. Maar het kan natuurlijk elke tank zijn die er onder past.ik ga weer verder zoeken.
Bedankt.
Jan
Ho, ho !!
Pas op!
Niet iedere LPG-tank is een dampgastank;
LPG om op te rijden is vloeibaar.
LPG om op te koken/koelen is dampvormig.
wouth schreef: ↑07 mei 2019 17:54
Ho, ho !!
Pas op!
Niet iedere LPG-tank is een dampgastank;
LPG om op te rijden is vloeibaar.
LPG om op te koken/koelen is dampvormig.
Koop dus de juiste gastank.
Ja dat heb ik gezien, ik kijk dus bij de damptanks.
Bedankt, het kan dus inderdaad een stuk voordeliger dan ik dacht.
De weg naar "origineel" voor t busje wordt steeds korter
Het is wel leuk om je te verdiepen in deze materie.
Op 1 vande genoemde sites wordt ook gesproken over een filter in verband met de toegevoegde parafine aan lpg, dit zou problemen kunnen veroorzaken aan apparatuur.
Grappig dat ik daar hier nooit over gelezen heb.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Heb inderdaad wel eens een vette brander gehad bij mijn koelkast. Tank altijd lpg. Voor 4 euro kun je 3 jaar vooruit
Bij die tank komt nog een regelaar. (Heb ik nog liggen evt)
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Wingryder schreef: ↑07 mei 2019 18:53
Het is wel leuk om je te verdiepen in deze materie.
Op 1 vande genoemde sites wordt ook gesproken over een filter in verband met de toegevoegde parafine aan lpg, dit zou problemen kunnen veroorzaken aan apparatuur.
Grappig dat ik daar hier nooit over gelezen heb.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Jan.
Heb wel eens zo een filter uit elkaar gezien na 10 jaar gebruik.
Is helemaal schoon.
Op het camper forum is dit een regelmatig terug kerend onderwerp.
Let erop dat dit volgens mij nog de tanks zijn waarbij je middels het 'overloopkraantje' de vulling bepaald. Dus geen inwendige 80% vulstop. Zou ik doen de ouwe meuk van een ander overnemen.
RoonT3 schreef: ↑19 mei 2019 16:03
Let erop dat dit volgens mij nog de tanks zijn waarbij je middels het 'overloopkraantje' de vulling bepaald. Dus geen inwendige 80% vulstop. Zou ik doen de ouwe meuk van een ander overnemen.
Sowieso denk ik er nog over na of ik het wel doe, en zo ja denk ik dat ik voor nieuw ga.
Is toch een veiliger idee.
Een ouwe tank hoeft niet onveilig te zijn. Maar voordat je dat weet, nagezien, of opgeknapt hebt, heb je waarschijnlijk al de nodige tijd en kosten eraan besteed dat je net zo goed zorgeloos en nieuw had kunnen inbouwen.