Hulp gevraagd bij aanschaf t25 camperbus

Technische vragen/opmerkingen die niet in de andere fora passen
Laurens Nol
Komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2021 22:18

Hulp gevraagd bij aanschaf t25 camperbus

Ongelezen bericht door Laurens Nol »

Beste forum,

Ik heb een t25 camperbus met harde top op het oog, het is eigenlijk precies waar ik en mijn vriendin, met ons eerste kindje op komst, naar op zoek waren

Het betreft een camper uit 1983 met 1.9 wbx 74 pk benzine motor. De dealer heeft oa rem systeem, carburators en nog wat basis dingen aangepakt zoals banden, bumpers en laadklep. Op het oog en uit eerste test rit lijkt de camper best in orde:

Koud start de auto goed, deze loopt soepel in zn vrij en geen grote rook pluimen bij (koud) stationair wat gas geven
Het motorblok lekt geen olie of water, zoals op fora voor wordt gewaarschuwd bij de wbx
De bus rijdt en remt soepel en heeft een net interieur
Wel heeft de carrosserie wat roestplekken waaronder 1 onder het rubber van een van de zijramen

Ik overweeg de camperbus aan te schaffen. Ik ben een vw beginner, en wil er zeker van zijn dat er geen grote (verborgen) gebreken zijn mbt ophanging, motorblok (ik lees over lekkage van de waterafdekmantel van wbx) en versnellingsbak.

Ik zoek daarom een t3 expert die een second opinion kan geven en de auto op een paar kritische punten kan checken.

Kunnen iemand daar iets in betekenen in de vorm van een freelance opdracht? Of misschien ken je jullie iemand die dat kan doen, liefst in de buurt van eindhoven want daar wordt de bus aangeboden.

Dank voor reactie!
T25 op het oog
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Hulp gevraagd bij aanschaf t25 camperbus

Ongelezen bericht door Ewout »

Ik ben geen expert en woon niet in de buurt, maar we kunnen wel even met je meekijken als je foto’s hebt, leidt vaak tot goede adviezen.

Op basis van de tekst: Harde top (metalen dak?) in combinatie met camperinterieur is in ieder geval niet af-fabriek. Check dan even of de bus (bij de fiscus!) wel als camper geregistreerd staat, anders betaal je het volle tarief. 1.9 WBX vind ik een fijne motor en komt nog goed met het huidige verkeer mee.

En als je hem echt bij een dealer koopt wil die vast wel 3 maanden garantie op motor en draaiende delen geven. Zo niet, dan extra alert zijn.

Succes met de aankoop!
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
jacot3
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 38
Lid geworden op: 16 feb 2011 21:29
Locatie: Hilversum

Re: Hulp gevraagd bij aanschaf t25 camperbus

Ongelezen bericht door jacot3 »

De t3 busjes zijn fijne reisbusjes.
De 1.9 WBX fijne motoren.
Het punt is dat de specifiekere kennis rondom wbx beperkt en daarmee prijzig is.

De t3 is roestgevoelig en daarmee opgeteld is het een auto die niet gratis is.

Desondanks rijdt ik al 10 jaar met een glimlach...

Welke regio woon je
Helder!

Jaco, Hilversum

VW T3 Westfalia 1983, 2.1 SS op LPG injectie
VW T4 Multivan, 2002, 2,5tdi
VW Kever 1200 1975
Zastava 750 uit 1978
VW 412 variant 1973, 1.7 LBX-injectie
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Hulp gevraagd bij aanschaf t25 camperbus

Ongelezen bericht door Ewout »

De topicstarter is sinds 6 juni niet meer op het forum geweest, dus vermoed dat de koop niet is doorgegaan…
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Plaats reactie