Voorruit plaatsen lukt niet

Technische vragen/opmerkingen die niet in de andere fora passen
MikeVerweij
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2020 09:57

Re: Voorruit plaatsen lukt niet

Ongelezen bericht door MikeVerweij »

RoonT3 schreef: 11 jun 2021 12:52 Waar heb je deze informatie vandaan? Het is bekend dat aftermarket raamrubbers een minder goede pasvorm hebben. Je moet dan weten bij wie je ze koopt. In aftermarket met minder goede pasvorm heb je dus rubbers zonder voorgevormde hoeken of wat je eigenlijk niet als voorgevormde hoek kan benoemen. Voor het plaatsen maakt dit vrijwel niet uit. Rubber van de juiste kwaliteit (TK) is wel soepeler en heeft een betere waterdichting op de hoeken vanwege de voorvorming. Dat kwaliteit raamrubber uitmaakt bij plaatsen kan ik wel geloven. Maar dat dit in jouw geval zou liggen aan ontbreken van voorgevormde hoeken bestrijd ik. Het probleem bij hoogdaken is de oversteek aan dakrand waar je het rubber tegenaan op moet drukken. Maar met een beter rubber zal dat waarschijnlijk ook beter gaan.
Ik heb nu idd het rubber van TK besteld, ik had gelezen op duitse forum's dat ze in mijn model bus niet een "universeel" t3 raamrubber erin kregen.
:)

~Mike
~Mike
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: Voorruit plaatsen lukt niet

Ongelezen bericht door rick »

Ik heb ruiten (zijruiten) erin gezet met de rubbers 'gevuld' met Mikes Sanders vet. Rubber kan zich in ieder geval goed zetten.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
tobiasvannuil
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:27
Locatie: Dalen

Re: Voorruit plaatsen lukt niet

Ongelezen bericht door tobiasvannuil »

Een vriend van mij heb ik vorig jaar geholpen met het terugplaatsen van het raam in een lt 28 Sven hedin. Veel glijmiddel en het raam eerst goed positioneren boven. De goot boven het taam zat verschrikkelijk in de weg ook. En een paar extra handjes is niet verkeerd om wat meer druk te kunnen uitoefenen..
Groet Tobias

T3 2.0 cu
Westfalia Joker
1981
Plaats reactie