Busje start niet meer, staat in Slovenië
Re: Busje start niet meer, staat in Slovenië
Beste forumleden,
De tip van de Balkan campers heeft gewerkt, vanmiddag komen ze langs..
Ben benieuwd!
De tip van de Balkan campers heeft gewerkt, vanmiddag komen ze langs..
Ben benieuwd!
Re: Busje start niet meer, staat in Slovenië
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1572
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: Busje start niet meer, staat in Slovenië
Hopen dat de Balkan Boys het kunnen fixen!
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Re: Busje start niet meer, staat in Slovenië
Beste forumleden,
De bus doet het weer! Die Sloveense monteur was echt een prutser. Bus had wel vonk maar geen benzine, er zat rommel in het filter. Is ontdekt door iemand van Balkan-camper. Die gasten zijn echt top! Kennen de busjes echt. Filter schoon gemaakt, starten lopen!
Alle forumleden hartelijk dank voor het meedenken
Groeten, Corné
De bus doet het weer! Die Sloveense monteur was echt een prutser. Bus had wel vonk maar geen benzine, er zat rommel in het filter. Is ontdekt door iemand van Balkan-camper. Die gasten zijn echt top! Kennen de busjes echt. Filter schoon gemaakt, starten lopen!
Alle forumleden hartelijk dank voor het meedenken
Groeten, Corné
Re: Busje start niet meer, staat in Slovenië
Blijkt wel dat op zijn tijd een filtertje vervangen geen kwaad kan...
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
Re: Busje start niet meer, staat in Slovenië
Beste mensen, het mooie is ook dat hij deze klus helemaal gratis wilde doen! Happy faces, waren voor hem een beloning. Mijn dochter gaat morgen wel een kratje bier brengen..
Ik ga even bij mijn garage navragen hoe vaak ze dit filter vervangen. Is daar een regel voor?
Groeten,
Corné
Ik ga even bij mijn garage navragen hoe vaak ze dit filter vervangen. Is daar een regel voor?
Groeten,
Corné
Re: Busje start niet meer, staat in Slovenië
Bij de diesel is het 30.000 km. Maar dat doen ook meer mensen niet dan wel. Vaak is het ook nog niet echt vies. Maar stilstand (campers) en omstandigheden maken het toch wel een zinvolle richtlijn.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: Busje start niet meer, staat in Slovenië
Ja, daar staat wel een termijn voor, maar e.e.a. is natuurlijk sterk afhankelijk van waar en wat voor brandstof je tankt.
Hier in Nederland kun je er van uitgaan dat de brandstof die je tankt, bij de pomp, schoon is. Maar ergens in Verweggistan kan e.e.a. wel wat vervuild zijn en dan heb je het filter nog wel een keertje dicht zitten.
Ik heb een mini shoveltje en daar zit voor het eigenlijke brandstoffilter nog een klein inline brandstoffiltertje MANN WK 31/2. Bij het tanken uit 20 l bussen diende ik om de paar maand het filtertje te vervangen. Het dieselmotortje begon dan wat moeizamer te lopen en starten (elektrische opvoerpomp).
Nu er uit een grote tank getapt wordt (met ook nog eens een filter, dat vocht en vuil tegenhoudt) draait het al twee jaar zonder problemen.
Het beste is denk ik gewoon zorgen dat je een extra filter bij je hebt in geval van problemen.
Groet,
Erik.
Hier in Nederland kun je er van uitgaan dat de brandstof die je tankt, bij de pomp, schoon is. Maar ergens in Verweggistan kan e.e.a. wel wat vervuild zijn en dan heb je het filter nog wel een keertje dicht zitten.
Ik heb een mini shoveltje en daar zit voor het eigenlijke brandstoffilter nog een klein inline brandstoffiltertje MANN WK 31/2. Bij het tanken uit 20 l bussen diende ik om de paar maand het filtertje te vervangen. Het dieselmotortje begon dan wat moeizamer te lopen en starten (elektrische opvoerpomp).
Nu er uit een grote tank getapt wordt (met ook nog eens een filter, dat vocht en vuil tegenhoudt) draait het al twee jaar zonder problemen.
Het beste is denk ik gewoon zorgen dat je een extra filter bij je hebt in geval van problemen.
Groet,
Erik.
Re: Busje start niet meer, staat in Slovenië
Wellicht bij terugkomst ook het moment om eens te kijken of alles rondom de tank nog dicht is. Zoals rubber van de vulhals en de leidingen en slangen eromheen.
gr, Cas
- blauw
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
- Locatie: Utrecht
Re: Busje start niet meer, staat in Slovenië
Echt fijn zo’n forum!
Zo ook vriendelijke mensen uit de Balkan!
Het mooie is dat door zo’n oponthoud de reis alleen maar beter voelt. Tenminste, zo zou het bij mij voelen…
Fijne reis verder!
Groeten, Arjan
Zo ook vriendelijke mensen uit de Balkan!
Het mooie is dat door zo’n oponthoud de reis alleen maar beter voelt. Tenminste, zo zou het bij mij voelen…
Fijne reis verder!
Groeten, Arjan
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
Re: Busje start niet meer, staat in Slovenië
Vervangingstermijn van brandstoffilter injectiemotor 60k. Maar met wisselende kwaliteit eerder.
Maar je kan eens pech hebben. Zowel met filters als met monteurs.
Mooi dat het is opgelost en Slovenië wordt er zo alleen maar mooier op voor de t3. We waren er 3 jaar geleden is een fantastisch land.
Groeten Michiel
Maar je kan eens pech hebben. Zowel met filters als met monteurs.
Mooi dat het is opgelost en Slovenië wordt er zo alleen maar mooier op voor de t3. We waren er 3 jaar geleden is een fantastisch land.
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot