Ex-Feuerwehr home makeover :D

Deel je werk met het forum,
0vestel0
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 540
Lid geworden op: 05 jan 2010 12:12
Locatie: Oldenzaal

Re: Ex-Feuerwehr home makeover :D

Ongelezen bericht door 0vestel0 »

Nooit geweten dat bouten met amerikaanse windingen zo moeilijk verkrijgbaar zijn. Zelfs bij de ijzerhandel.

Dus zelf maar een oplossing in elkaar gezet:
Afbeelding

Bevestigin voor de rugleuning:
Afbeelding

Het frame opgehangen met de zitting gemonteerd:
Afbeelding

Foto achterkant bus met nieuwe interieur:
Afbeelding

De piloten stoelen had ik al geplaatst. Echt plug and play 8)

En na een druk weekend helemaal tevreden en voldaan aan het genieten van het interieur. Mijn Ex-Feuerwehr is nu bijna een multivan. (van binnen haha :buiken: ) [[toast]]
Groeten van Patrick
Busloos

Achter in de bus klopt het hart. Dus geef hem lucht.
Want...
Lucht kookt niet en Lucht bevriest niet!
Flat4 Aircooled
0vestel0
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 540
Lid geworden op: 05 jan 2010 12:12
Locatie: Oldenzaal

Re: Ex-Feuerwehr home makeover :D

Ongelezen bericht door 0vestel0 »

Wilde verder met het interieur, maar er kwam iets tussen.
Heb vorige week een compleet slotenset (origineel T3 voor '83) gekocht. De set was verweert en er mankeede een paar dingetjes aan.
Vanavond alles losgehaald en van mijn slotenset en het gekochte set een volledige revisie doorgevoerd. Resultaat: 1 sleutel op alle sloten. Alles loopt soepel en eindelijk hoef ik mijn tankdop niet meer los te maken met een schroevendraaier (jipee)

Nu weer snel tijd zoeken om het interieur af te maken. De vloer en de back2back seat moet er nog in.
Hopelijk klaar voor de eerste week van augustus. Dat is mijn deadline. Festival in noord duitsland bij de grens van Denemarken.
Groeten van Patrick
Busloos

Achter in de bus klopt het hart. Dus geef hem lucht.
Want...
Lucht kookt niet en Lucht bevriest niet!
Flat4 Aircooled
ritc

Re: Ex-Feuerwehr home makeover :D

Ongelezen bericht door ritc »

Goed bezig [[thumbup]]

Zal je vast wel een keertje spotten Oldenzaal is in de buurt :D
0vestel0
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 540
Lid geworden op: 05 jan 2010 12:12
Locatie: Oldenzaal

Re: Ex-Feuerwehr home makeover :D

Ongelezen bericht door 0vestel0 »

Thanx.
Dat zal vast wel lukken. Mijn bus is niet te missen met zijn (originele niet voetbal gerelateerde) velle oranje en maakt met regelmaat de regio onveilig [[toast]]

Zag trouwens dat je druk bezig bent met je eigen T3. Gaaf man. Maar wat ik helemaal super vind is je caddy. Die vind ik echt geweldig. [[thumbup]]
Groeten van Patrick
Busloos

Achter in de bus klopt het hart. Dus geef hem lucht.
Want...
Lucht kookt niet en Lucht bevriest niet!
Flat4 Aircooled
0vestel0
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 540
Lid geworden op: 05 jan 2010 12:12
Locatie: Oldenzaal

Re: Ex-Feuerwehr home makeover :D

Ongelezen bericht door 0vestel0 »

Oke, Het interieur zit erin. Mijn Ex-Feuerwehr is nu bijna een multivan (van binnen dan)

De piloten stoelen:
Afbeelding
De back2back seat:
Afbeelding
En de bank natuurlijk. En ook een heerlijke vloer.:
Afbeelding

Tot zover even het interieur. Nu de motor. Deze lekt al een tijdje bij de klendeksel en de stoterpijpjes. Zit met smart te wachten op de bestelde pakkingen en nieuwe stoterpijpjes.
Wilde al een tijdje de olie verversen van de motor en de versnellingsbak. En heb dit eigenlijk uitgesteld om dit gelijk te doen met het vervangen van de pakkingen. Met als gevolg dat ik nu een kletterende klep heb.
1 klep klepperd en maakt een tikkend geluid. Een kennis van mij zij dat het komt omdat de hydroster zich niet goed vult met olie.
Een buurman kwam kijken toen hij het tikkende geluid hoorde. Zijn "profesionele mening": Je hebt de kleppen kapot. Worden nieuwe kleppen. Zo te horen mischien ook wel meer schade. tikt behoorlijk.

Nu neem ik de mening van mijn kennis eerder aan dan die van de buurman. Maar het begon te jeuken om de kop van de motor te verwijderen en de situatie eens te bekijken. (dat staat nog steeds voor de winter geplant)

Gelukkig kan ik terugvallen op dit geweldige forum. En ik als ik dan stukken lees van onder andere Theo, Werner en Henk (Thanks), dan komt de rust terug en ga ik deze week maar eerst eens de motor olie vervangen en dan gelijk wat hoogwaardigere olie met misschien een toevoeging voor de hydro-kleppen. Aangezien ik toch wel kilometertjes met deze "Fun-Bus" maak.

En Werner, ik ga proberen wat foto's te maken bij het vervangen van de stoter pakkingen. Om jou (henk's) uitleg aan te cullen met beeld materiaal [[thumbup]]
Groeten van Patrick
Busloos

Achter in de bus klopt het hart. Dus geef hem lucht.
Want...
Lucht kookt niet en Lucht bevriest niet!
Flat4 Aircooled
Gebruikersavatar
veeweet3
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 557
Lid geworden op: 11 jun 2009 09:36

Re: Ex-Feuerwehr home makeover :D

Ongelezen bericht door veeweet3 »

voordat je alles loshaalt, zou ik eerst eens een goede olie verversing doen. desnoods eerst een paar rondjes met wat hydraulische olie in je carter rondrijden zodat de viezigheid loskomt. (automaatbak olie.)
en als je dat zonde vind van de olie pak dan gewoon goedkope lidle olie, das altijd goed voor een 500 of 1000km

grt joachim
groeten ut t veen,
met een WBX '83 t3 2.2 136Pk subaru op LPG
joachim
0vestel0
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 540
Lid geworden op: 05 jan 2010 12:12
Locatie: Oldenzaal

Re: Ex-Feuerwehr home makeover :D

Ongelezen bericht door 0vestel0 »

Hoi Joachim,

Dankje voor de tip. Dat heb ik hier al heel veel gelezen. Dus dat ga ik ook eerst doen. Spoelen met goedkopere olie en dan met kwalitatief betere olie vullen.
Groeten van Patrick
Busloos

Achter in de bus klopt het hart. Dus geef hem lucht.
Want...
Lucht kookt niet en Lucht bevriest niet!
Flat4 Aircooled
Gebruikersavatar
veeweet3
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 557
Lid geworden op: 11 jun 2009 09:36

Re: Ex-Feuerwehr home makeover :D

Ongelezen bericht door veeweet3 »

en ruik eens goed aan de olie of ie niet met benzine vermengd is. (dan wordt ie te dun. en gaat ie juist met dit warme weer problemen geven)

grt joachim
groeten ut t veen,
met een WBX '83 t3 2.2 136Pk subaru op LPG
joachim
0vestel0
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 540
Lid geworden op: 05 jan 2010 12:12
Locatie: Oldenzaal

Re: Ex-Feuerwehr home makeover :D

Ongelezen bericht door 0vestel0 »

Er zit geen benzine lucht aan de olie.
Groeten van Patrick
Busloos

Achter in de bus klopt het hart. Dus geef hem lucht.
Want...
Lucht kookt niet en Lucht bevriest niet!
Flat4 Aircooled
0vestel0
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 540
Lid geworden op: 05 jan 2010 12:12
Locatie: Oldenzaal

Re: Ex-Feuerwehr home makeover :D

Ongelezen bericht door 0vestel0 »

:oops: [[head]] :oops: :oops: [[head]]
Dat is zo'n beetje mijn gevoel op dit moment. Naast een lichte vorm van opluchting.

Ik heb al meerdere auto's / oldtimers gehad en ook luchthappers. En wat is het eerste wat ik doe als ik zo'n auto aanschaf? Juist. Olie en filter vervangen. Idem aan de versnellingbak olie.
Wat had ik nog niet gedaan bij de bus? :oops: [[head]]

En ineens begon onlangs de bus heel hard te tikken. En toen begon ik een beetje te zweten.
Gelukkig is er dit forum (mijn dank is groot [[toast]] ) en bij het zoeken kwam ik al heel snel op topics uit waar tikkende hydrostoters werden gemeld gevolgd door olie / smerings problemen.

Dus gisteren de oude olie eruit, en halfords eigenmerk olie erin, olie filter vervangen. Halve liter versnellingbak olie erbij. Met het idee om een paar honder kilometer te rijden en dan het olie filter en de olie te vervangen. Maar dan door Kroon olie.

Het was gisteren +/- 30 graden en de olie had er als water uit moeten komen. Maar het was 1 grote zwarte dikke stroom.
Na de olie wissel nog geen 10 minuten gereden en het geklepper van de hydrostoter was weg en het heerlijke luchtgekoelde boxergeluid was weer te horen. Wat een symphonie [[thumbup]] .

Dus vanochtend ook maar direct de versnellingsbak olie vervangen. Deze was gewoon zwart. En er kwam maar 2,8 liter uit.[[sad]] (bus stond gekanteld naar achteren dus alles zou eruit moeten lopen.) [[busy]]
Bus weer waterpas gezet en bijgevuld. 3,3 liter ging erin. (kroon gl4 80W volgens VW specs)

En nu straks even een stukje rijden. Wat voel ik me een nitwit. Gewoon het meest basale en simpele wat je moet en kunt doen als je een oudere auto koopt.
Gelukkig is het nu gedaan. En de bus snort weer zoals het hoort. Net alsof het een kreet van verlichting uitbrengt.
Groeten van Patrick
Busloos

Achter in de bus klopt het hart. Dus geef hem lucht.
Want...
Lucht kookt niet en Lucht bevriest niet!
Flat4 Aircooled
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Ex-Feuerwehr home makeover :D

Ongelezen bericht door luizenbos »

Patrick [[thumbup]]

Je mag toch echt blij zijn. zijn dat het zo goed is afgelopen :D dat bewijst maar weer zeker ook voor mij! en de andere op tijd alle vloeistoffen te vernieuwen dat ga ook maar gouw doen met versnellingsbak . de rest moet toch al gebeuren .

by de way de banken zijn staan mooi en een goede techniese oplossing met de banksteunen aan de zijkanten . vr--gr-- frits :mrgreen:
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Plaats reactie