Neanderthaler crafter project

Deel je werk met het forum,
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door rick »

Hallo Frits,

Leuk om te zien hoe alles zich ontwikkelt.
Ik had over de 'lattenbodem' een opmerking. Ik las dat de tussenafstand tussen de liggers van een bedbodem niet meer dan 4 cm afstand mag zijn. Het matras zou tussen de latten wegzinken en beschadigd kunnen raken. Dat hoeft bij jou niet het geval te zijn maar een kleinere verdeling van het schuifsysteem zou dat oplost hebben. Dit voor anderen die het ook gaan maken.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Ronald
proef slapen kan nog even duren :lol: maar je hebt nu je eigen caravan :D


Rick
Dank je voor het meedenken [[thumbup]]

Als er een wed is wet van Meden en Perzen het zij dan zo maar ach rommel liever zelf wel wat als het matras doorzakt kan me er eerlijk niet zo druk overmaken .en stuk gaan ach voorzichtig gezegd denk ik dat het meevalt [[thumbup]] er komen nog wel op de plank ook nog wat houtjes .

Misschien wel wat minder ventilatie maar eerst de vele dingen maar proefondervindelijk onder vinden zit nog wat in een rommel fase

Ondertussen weer even verder dak vensters inmaken en houten frames maken als vul materiaal .

nou dacht ik dat ik een beetje kan kitten maar met die 710 butylkit word alles overhoop gegooid wat een bende om te verwerken zeg je bent meer aan schoonmaken dan het eigenlijk kitten .

Normaal plak een plak bandje dan je vinger er langs trekt het plak bandje weg en hebt een strakke kit naad nou dus niet [[head]] om het momend dat je de plakband weg trekt trek je ook draden en dan begint het schoonmaken . [[sad]]

afijn snap nu ik dat bij andere waarom het er zo smerig en dik uitzie :buiken: heb het zelf ook met rust gelaten maar het is wel water dicht :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
7rider
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 131
Lid geworden op: 09 okt 2013 23:07
Locatie: Enschede

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door 7rider »

Hoi Frits. Geniet van je project en je vindingrijkheid.
Je zult het vast ergens verteld hebben in je uitgebreide topics, maar heb t niet kunnen vinden. Mijn vraag is welk hout gebruik jij voor het maken van de verschillende meubels? Welk soort, dikte etc
Het leven is geen lolletje, maar dat kun je er wel van maken!

groet,
Herman
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Herman [[thumbup]]

Populieren hout en licht maar vrij zacht er ook wel een nadeel met deukje erin heb je zo dat had ik weer voor de keuring gedaan om gewicht te besparen dat weer wel .

Inmiddels weer verder het weekend motorrijden zit er weer op 1100 km rondom koblenz veel bochten
en de billen zijn beurs :mrgreen:

Maar voor dat ging ik eerst met de crafter--- handvatten halen voor de motorfiets kwam niet ver
begon opeens belaster te lopen dus linksom keer gemaakt was het rechtsom kwam ik het weiland terecht :lol:

afijn meteen na de garage daar neer gezet verteld dat de gloei bougie spiraal ging branden ook maar meteen gezegd vernieuw ook maar de bougies wat je toen al zij en later in de planning stond maar nog niet wilde

dus een paar dagen later alle bougie vernieuwd dat viel gelukkig ontzettend mee maar daar naast kwam er nog een vernieuwing van een soort lambda zone voor de roetfilter een controle styteem die alles bij elkaar via de computer regeld (doe je het niet gaat ook je roetfilter kapot en das :!: stukken meer ) :oops: die was ook stuk dus na een paar honderd euro armer rijd die weer . [[sad]]

Daar voor hadden ze al een soort plastic pookje vernieuwd omdat die er los onder hing
waardoor het naar ze 1 moeilijk was met schakelen heel vervelend je moet helemaal dan stilstaan .

Nou vind ik wel even genoeg en hoop ze de eerste maanden niet meer te zien . :wink: ze hebben even genoeg aan me verdient
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door luizenbos op 06 aug 2020 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

En na het lang weekend motor rijden was ik me oude motor eigenlijk ook wel zat na 4 jaar werd het tijd om de oude te verkopen na 4 jaar in bezit maar weer is wat anders wie o wie heeft belangsteling . :?: in een Honda transalp 600cc :wink:

En had al een ruim tijd een smoel op een ander motor fiets een Suzuki gsx 1100 g en die kwam vlak voor dat motor weekend op mijn pad dus een bod gedaan nog een beetje neeen en en ja-en kon voor een leuke prijs kopen deze dus een komend winter project na eerst de zomer van de bus genieten .

Pas zodra de oude motor verkocht is wand me mijn oude verdiende motor geld met verkoop van de onderdelen geld is nu echt wel op nu :buiken:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Zo weer even wat verder maar 2 weken niks gedaan de temperaturen waren niet normaal .

heb even de temperatuur meter die normaal op mijn gereedschap kist zit nu maar is in de auto gehangen

tot 3 uur dan kun je me uitknijpen en dus stoppen maar :lol:

Dus dan schuurmiddelen gehaald 'haal tegenwoordig de meeste spullen bij toolstation
dat scheelt aanmerkelijk met praxis in prijs

Maar niet alle kan daar de vario banden hebben ze niet dus duur ruim 10 euro voor 3 banden en slijten doen ze wel bijna niet maar scheuren regelmatig af op de las naad meer dan alleen schuren .

Daar wil nog is een kit of lijm voor vinden wand dat is toch wel ..... en duur dan :!:
als je op tijd bent kun je met seconden lijm nog wat doen .

Afijn verder met de ander plank en de kast nou moet dat wel recht hangen dus nog wat verhap stukken zodra de temperaturen beter worden .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door luizenbos op 19 aug 2020 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
blauw
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 718
Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
Locatie: Utrecht

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door blauw »

Mooi om te zien weer Frits. Maar heb je geen airco in zo’n moderne bus? 😀

Groeten, Arjan
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Jawel die doet uitstekend maar niet als je stilstaat en er aan werkt :mrgreen:
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door insomnia »

Kun je nog beter een mobiele airco rrin zetten dan motor laten lopen. Project uitstellen is inderdaad het beste..

Alles begint al mooi vorm te krijgen hoor.. al gedachten laten lopen over welke kleur je het interieur gaat doen?
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Van daag een ritje op de motor naar Amsterdam Albert Cuypstraat 146 naar een stoffen winkel daar hebben ze denim stof of jeans even kijken .
voor de zithoek :D
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door insomnia »

Ja dat past wel goed.bij de kleur van de bus.

Mijn tip is wel om het niet te gek te maken.. weer nog wel mijn oom had vele jaren geleden een echt mooie MB (ik geloof 307D)

Alleen ze waren wel qua kleuren (denk Mondriaan) los gegaan op het interieur.. volledig onverkoopbaar tot ze alles wit hadden gemaakt
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

klopt Ralph gezellig maar niet te bont

Nou geweest en niet genoeg en werd afgeraden mocht je met witte kleding op de bank zitten kon de witte kleding blauw worden :) wel wat anders gevonden wederom niet genoeg [[sad]] daarna even door mijn oude buurtje gereden kijken hoe het nu was , als afsluiting kort motor ritje .

De zoek tocht word dus even voort gezet .
Laatst gewijzigd door luizenbos op 19 aug 2020 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Als je blauw zoekt moet je eens kijken bij bootstoffen. Daar is veel blauw (aqua) en de stoffen zijn vaak sterk en vocht en vuilafstotend vanwege de nautische omgeving.

edit, zelf ff gekeken en dit trekt wel op denim; https://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/m ... breed.html
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door rick »

Hallo Frits,

Waarschijnlijk weet je dat al. Als je de schuurband monteert even letten of de plakrand in de goede looprichting wordt gemonteerd.

Hornbach iets goedkoper;
https://www.hornbach.nl/shop/BOSCH-schu ... tikel.html
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Ronald [[thumbup]]

Bedankt voor de tip hou het in gedachte heb ook wat anders gevonden ondertussen .

Rick [[thumbup]]

ja dat is me wel bekent :D ------ maar dat hornbach zo goed koop dat wist ik niet :!: 3,50 of 1,69 dat is behoorlijk verschil .
maar de rit er naar toe toe is voor mij 40 km heen en weer maar hou het in gedacht bedankt voor de tip [[toast]]

ondertussen weer wat verder 1 plank hangt nu bijna water pas de ander is in de maak voor rechtheid morgen verder .
en de kast wat af schuinen meer naar de wand toe .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door RoonT3 »

luizenbos schreef: 19 aug 2020 00:07 maar dat hornbach zo goed koop dat wist ik niet :!: 3,50 of 1,69 dat is behoorlijk verschil .
maar de rit er naar toe toe is voor mij 40 km heen en weer maar hou het in gedacht bedankt voor de tip [[toast]]
Hier is elke bouwmarkt minimaal 15 km rijden. Planmatig bestel ik veel bij de Hornbach. Is dan soms wel eens wat duurder dan de groothandel maar daar speciaal langs rijden kost mij meer. Tot nu toe is de Hornbach de goedkoopste gebleken ten opzichte van Karwei, Gamma, Hubo etc. (ook in verhouding met de Belgse bouwmarkten) De Hornbach in Den Haag heeft zelfs een hele ZZP bestel en afhaal afdeling zeg maar.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Plaats reactie