Neanderthaler crafter project

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Steven V schreef: 02 sep 2020 07:25 Dat staat toch gewoon in het boekje dat bij jouw bus hoort? Als je die niet hebt is die vast wel te vinden op het net.

Niet op jou gericht, maar het verbaast me hoe weinig mensen in dat boekje kijken, zelfs niet als er wat aan de hand is....
toch nog even regeren is wel zo netjes :D klopt inderdaad en het boekje zat niet bij de aan koop van de bus ben nog naar de dealer geweest en kan alleen de compleet map kopen met alles kwa kosten 90 euro belachelijk maar het is zo niet los zodoende weet ik nog niet alles .

Nu heb ik welde Mercedes uitvoering kunnen downloaden maar twijfel of het zelfde er zijn verschillen ik hou van gewoon van papier in me handen dus de zoektocht word voort gezet moet wel een beetje bij het bouwjaar blijven [[thumbup]]
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

klopt Ralph 2 standen

We gebruikt hem in de voortent dat ging best goed maar voor de na zomer nachten en avonden is wel even lekker om wat straling warmte te hebben
en vooral straks in het voorseizoen . :D
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

zo ik ben er uit alleen me weder helft nog niet de kast is er uit gehaald en uit mekaar de kast nu word een kast voor de koelkast met daar onder waarschijnlijk een kachel ( gas ) daar boven 1 a 2 planken en de wc word een zit kast niet uit trek baar .

Dan heb ik de cabine kap er uitgesloopt daar komt in Armaflex zelfklevend isolatiemateriaal 19 mm voor de geluid demping en isolatie .
en nu kan ik ook de achter uit rij kabels door voeren :lol: van Ralph en camera .

En in de cabine een lig plank maken voor de kleding af leg .

Dan heb ik me in de wereld ingestort van poets en cleaneren voor de auto's voor wat in en outs en voor de resultaten de stand tijd van poets middelen zijn ongeveer 11 maanden blijkt maar dat komt wel als ik zin en tijd heb heb er wel al wat voor in gekocht .
wacht nog even op de poets doeken bij gamma daar koste de poets lappen 7 ,99 euro voor 50 stuks maar wel een lever tijd en wat filmpje op gezocht alvast

https://www.youtube.com/watch?v=6tepA3wjPbY

https://www.youtube.com/watch?v=bDSmHYJZuvQ
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
timeaa
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2020 21:16

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door timeaa »

Wat krijg je dan voor 2000 euro
Groet van Tim

Vanagon 1900 diesel 1987
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Hylke

Heb een beetje moeite met de kretologie zonder de onderbouwing nou maakt het voor mij niet uit [[thumbup]] ik denk dat ik het wel red zonder met minder .


verder met de isolatie aan de voorkant en de schuif deuren meer voor de demping en een beetje isolatie :mrgreen:

Door de schuif deuren komt water via de klem gaatjes dat heb ik zoveel dicht gemaakt met de antie druin mat beetje proppen en een water afvoer gemaakt dat het niet meer tegen het hout aankomt .
de lichter houten platen gemaakt voor de bekleding .

die heb ik eerst met polyester hars water bestendig gemaakt voor eventueel toch nog
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

En de keuken verandert de koelkast is nu in de keuken gekomen en aan gepast voor een toekomstige groter koelkast . bijna klaar moest eerst wat grote panelen hout kleiner maken .

word vervolgd en zo rotzooi je wat aan :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door Ewout »

Wordt mooi Frits!
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door Mitch »

hylkeanne schreef: 24 sep 2020 00:34 Ok.

Die drie flessen van Meguiar's hebben geen functie. De eerste is een 'cleaner'. Maar de lak wordt al helemaal schoon tijdens het wassen. Als je dat namelijk niet goed doet, en de lak is nog vervuild, krijg je extra krassen wanneer je met een machine de lak gaat behandelen. Het nut van een dergelijke 'cleaner' ontgaat mij dus volledig.

Het tweede product is een 'polish'. Lak herstellen met alleen een finish-polijstmiddel kan niet. Een finish-polijstmiddel gebruik je als allerlaatste stap, voordat je een wax of coating aanbrengt. Wat mij betreft dus compleet nutteloos en daarmee geldverspilling.

Ik zie dat je online bijna 50€ betaalt voor deze 3 producten. Dat is absurd. Koop een goede compound en finish. Dan behaal je tenminste resultaat. Eventueel een losse wax (voor wat het waard is).

Hylke
Hmm, dus als ik mijn auto wil wassen dan gebruik ik daarvoor geen shampoo (ofwel in huidige marketing woorden: een cleaner). En dan als ik het nog niet zat ben dan kan ik dus niet met een moderne versie van commandant (want dat is al helemaal weggemarket) proberen om krasjes weg te polijsten? En vervolgens ouderwets je auto in de was zetten zodat hij lekker zacht en knuffelig aanvoelt mag ook niet meer? Jammer, ik was al geen poetser maar nu is de lol er helemaal wel af voor me.

Je vergeet dat niet iedereen een 200 uur 2000 euro resultaat wil maar dat er veel gradaties zijn in wat je wil bereiken. Het gaat mijns inziens te kort door de bocht de 3 (in mijn ogen) prima flessen van Frits af te zeiken, zeker met die belabberde onderbouwing.

Just my 2 cents.

Groeten Michiel

PS Frits als je benauwd bent om je producten los te laten op je bus, kom maar langs kun je je uitleven op de mijne!
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door Mitch »

Omschrijving
Deze niet-schurende lakreiniger verwijdert wegdekvervuiling, contaminatie, lichte vervaging, poetskringen en fijne krasjes.
Zo wordt op een veilige manier beschadigde en doffe lak hersteld. Dit product wordt met de hand aangebracht.

Dit komt letterlijk van de meguiars site, doe jij effe zelf je huiswerk! Fijne vent dat je spullen die met de hand moeten worden aangebracht machinaal gaat aanraden aan anderen.

Dit was wederom te makkelijk om aan te tonen dat je wel veel schrijft maar wellicht minder weet dan je pretendeert te weten. En dan herhaal ik het nog maar eens: ik ben geen poetser. Ik geef wel toe dat ik niet vermeld heb dat shampoo iets anders is dan een cleaner.

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Michiel [[thumbup]]

ik laat het van mijn brede rug glijden :wink: er is een verschil tussen zijn :!: theorie en mijn praktijk en mijn ervaring is dat valt en staat met schoonmaken de grond beginselen dus .

En eigenlijk heb ik geen zin om het uit te leggen en in te tikken Dus zodra ik zin en de tijd heb ga ik aan de slag met deze spullen die heb gekocht
op de manier die hier staat https://www.youtube.com/watch?v=6tepA3wjPbY ga het alleen niet kleien .

Ga me bosch machine met poetst doeken gebruiken en mijn grote goedkope lidl grote machine en zie wat er uitkomt slechter dan nu met al die krassen en dof heden kan het niet worden en teksen die er vaag nu nog door heen komt .

ga hier wel laten zien [[toast]]
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Hylke

stop alstublieft met je adviezen [[feuer]] wil geen topic vervuiling daarover regel het zelf :!: :!: :!: :!: :!:
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door Mitch »

luizenbos schreef: 24 sep 2020 22:26 Michiel [[thumbup]]

Dus zodra ik zin en de tijd heb ga ik aan de slag met deze spullen die heb gekocht op de manier die hier staat https://www.youtube.com/watch?v=6tepA3wjPbY ga het alleen niet kleien .

ga hier wel laten zien [[toast]]
Wilde je dat in Utrecht komen doen of begrijp ik het goed dat ik zelf mijn bus moet wassen [[sad]] mijne is wel kleiner en ben je sneller klaar? 8)

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Ik kan er met mijn pet niet bij dat mensen vandaag de dag nog producten met een hoog 'TelSell' of "tommyTeleShopping' gehalte als alles en voorgoed oplossende waarheid aannemen.

Hoe iemand dan ook nog in zijn hoofd haalt een video instructie van een compleet ander product/merk voor zijn aangekochte producten te gebruiken?

Ik ben met mijn werkbus (die een paar jaar stil gestaan heeft in een productieloods van een machinefabriek) na aankoop bij een paar 'poetsers' geweest. Goede wasbeurt (poetsen) was wel betaalbaar. Maar 1 deed een proefje kleien voor en dat maakte echt wel het verschil. Ook in prijs... Ik heb er van af gezien omdat het mij niet waard was ten opzichte van de waarde van de bus waar ik mee bos en veld induik. Krasje meer of minder....

De werking van de producten zitten in de opbouw van het reinigingsproces zoals is beschreven door de producent. De kwaliteit volgt dan ook de moeite die je neemt om dat proces tot een goed einde te brengen. Welk proces het beste is? Je hebt vaker zaken die je eerst probeert en nadien weer aanpast. Dat gevoel heb ik bij die poetsbeurt ook ;-)
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Ronald

ik wilde nog het 1 en ander wel toelichten maar dat doe ik toch maar niet dan komt die beterweter met weer andere dingen en daar ben ik helemaal klaar mee . :wink:

ik ga weer door met de andere dingen die moeten . :D
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Ga nu de zaken die moeten (werk) stoppen en dan maar 2 dagen andere dingen doen die (niet) moeten..... Je lot ontloop je niet, maandag gaat het moeten al weer om 5 uur smorgens van start :-)
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Neanderthaler crafter project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Nee dat zie verkeerd heb nu weekend andere dingen doen maandag weer aan de bus :lol:
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Plaats reactie