Beugelspiegels monteren

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
t3t3t3
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2018 20:19

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door t3t3t3 »

RoonT3 schreef: 09 aug 2022 16:26 De rand van de blindklinkmoer hoort aan de buitenkant. Die aan sponningzijde zit verkeerd. Bekijk ook even of je steuntje vlak aan ligt. Heb je daar het rubber bij? Ik boor/frees soms het pasvlak iets uit zodat dit over de rand van de blindklinkmoer valt.

Erin gezet? Je hebt ze toch wel geklonken? (ik monteer ze meestal icm likje carrosseriekit tegen lekkage en extra corrosie bescherming)
Bedankt voor je reactie Roon.

Ik heb de blindklinkmoer aan de sponningzijde omgedraaid. Het pasvlak heb ik niet uitgefreest. Dat ga ik morgen doen. Dan valt het rubber er inderdaad mooi overheen. Goeie tip van de kit!

Ik heb de eerste met 7.0 geboord. Dat was iets te groot. Daar heb ik wat polymax bij geblubberd. De andere twee heb ik 6.5 geboord. Deze kon ik er met wat weerstand in tikken met een kunststof hamer (dat bedoel je toch met klinken?).
Groeten Jasper
t3t3t3
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2018 20:19

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door t3t3t3 »

Fototje van het resultaat.

Kun je de beugel trouwens draaien? Zou hem iets schuiner willen zetten. Ik had de bovenste en onderste moer wat losgedraaid. Maar kreeg er niet veel beweging in?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten Jasper
Gebruikersavatar
servicebus
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2494
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
Locatie: Friesland

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door servicebus »

De blindklink moeren dienen vast gezet te worden met een daarvoor bestemde tang.
Dan trek je de moer vast net als een popnagel.
Het ziet er wel stoer uit!
Groet Douwe
T4 2.5TDI
http://www.t3roestherstel.nl/

Oude liefde roest wel....
t3t3t3
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2018 20:19

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door t3t3t3 »

Aha, dat wist ik niet. Morgen maar is op zoek naar een tang. Thanks.
Groeten Jasper
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Kan ook met boutje en opspannen met moer/ringetjes. Wel zorgen dat de blindklinkmoer niet mee draait. voorbeeld; https://youtu.be/e34DH6Y1Q38?t=216

beugel moet wel kunnen draaien als veiligheid bij botsen of inklappen bij parkeren. Maar dat gaat stroef en je hebt een vaste instelling met een nokje dat die niet op de wind inklapt. De stang schuiner zetten werkt dan ook niet je zal de spiegel op de stang moeten afstellen. Of heel de voet uit elkaar en zien of je de borging in rijstand kan aanpassen.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
t3t3t3
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2018 20:19

Re: Beugelspiegels monteren

Ongelezen bericht door t3t3t3 »

Vanochtend deze tang gehaald: https://www.rapid.com/nl-nl/products/ra ... kmoertang/. Fijn ding!

Tada! Bedankt voor al jullie hulp [[toast]]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten Jasper
Plaats reactie