hallo allen
ik heb afgelopen winter de t3 voorzien v d corsa b electrische stuurbekrachtiging
alleen is nu de 2e! (zwarte) module stuk gegaan.
de 1e ging stuk na een kwartier rijden. de 2e heb ik een 3 kwartier mee gereden daarna is de auto in de garage gestald ivm winterweer.accu eraf
daarna nog eens een of 3 contact aan gezet. (motor heefd niet gelopen) ivm. rep verlichting
en de 4e keer weer stuk??? ik snap er niks van.en van de fabrikant word ik niet wijzer.
het heefd niets tedoen met de rep verlichting.
paars/geel gaan naar de potmeter.
wit naar de massa
blauw/groen/zwart naar het blokje naar de ecu
en de zwarte draad heb ik naar de zek. kast op de 16a zekering(o.a ruitenwissers en radio) die naar het contactslot gaat. dus over het contact.
kan het mss aan deze zwarte aansluiting zitten? heefd iemand hem mss.op een andere zek. gezet?
wat kan hier nou mis zijn? we gaan binnekort weg met de t3 dus het zou heel fijn zijn als het werkt. ik hoop dat iemand het herkend. dan ben ik je alvast heel dankbaar.
het ecu kastje op het stuurhuis heb ik ook verwisseld geen resultaat.
een nwe module ligt nu klaar. maar ik wil het eerst uizoeken.
de module kost me steeds 70 euri. op ebay is ie goedkoper maar levertijd te lang.
alvast bedankt nico
hulp gevraagt! storing el stuurbekrachtiging module
-
- Kan een VW bus herkennen
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 29 mei 2015 13:26
hulp gevraagt! storing el stuurbekrachtiging module
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
t3 met 2e en un1
-
- Kan een VW bus herkennen
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 29 mei 2015 13:26
Re: hulp gevraagt! storing el stuurbekrachtiging module
heren
na wat meetwerk is het enige wat ik me kan bedenken dat de module stukgaat doordat de spanning te hoog is?
ik meet 12.35V op de zekeringen
als ik de auto start meet ik 14,45V
is deze 14,45 normaal? weet iemand dit?
m vr gr nico
na wat meetwerk is het enige wat ik me kan bedenken dat de module stukgaat doordat de spanning te hoog is?
ik meet 12.35V op de zekeringen
als ik de auto start meet ik 14,45V
is deze 14,45 normaal? weet iemand dit?
m vr gr nico
t3 met 2e en un1
Re: hulp gevraagt! storing el stuurbekrachtiging module
14,4 V is perfect. Hangt een beetje van je spanningsregelaar af of je 14,4 hebt of minder, maar dit is geen rare waarde. Ik weet niet precies wat het maximaal mag zijn, maar ik denk dat er tot de 14,8 V niet veel aan de hand is.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen