TijnCU project 2.0
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
TijnCU project 2.0
Zo, na 2 jaar in de blauw/wit/grijs-paarse bus te hebben rondgereden, 1 motorrevisie en 2x het blok eruit gehad te hebben, is het bus virus dubbel hard aangeslagen! Onderweg naar Frankrijk, waar ik een kitesurfwedstrijd had, kreeg ik een smsje van een surfvriend. Bod op zijn bus, wat ik een hele tijd eerder had gedaan, was geaccepteerd. Als ik terug was moest ik hem maar even komen bekijken, hield hij hem nog even vast. Dus 3500km later met de bus weer veilig in Nederland (geen enkel probleem gehad ) even samen met mijn vriendin gaan kijken bij de bus. Er stond me nog iets van bij dat ik hem 1,5 jaar geleden mooi eruit vond zien, en hij had gelukkig een jaar binnen gestaan dus veel kon er niet veranderd zijn.
Het bleek een zwijnenstal, gezien de beste vent er nog een zomertje in had gewoond omdat het motorblok kapot was (CU kwaaltje? ) en al zijn surfspullen er nog in lagen. De bus voldeed aan mijn eisen (beter blik dan de huidige bus) en dus op sleep mee naar huis genomen
Het idee was in eerste instantie om een onderdelenbus te kopen, echter is deze op alle fronten (op de motor na) beter dan de eerste bus. We gaan deze nieuwe bus dus totaal strippen, ontroesten en behandelen, spuiten en weer inrichten met als doel een technisch en optisch 100% goede bus te bouwen.
Inhoudsopgave:
Remmen van de sloop
Hefdak halen
Draagarmen opknappen
Verlagingsset binnen
Hubs achterschijven draaien
Demontage voorophanging
Motorblok gekocht
Remleidingen maken
Onderste fusee verwijderen
Hubs voorschijven draaien
Plaatwerk
Hefdak monteren
Lak werkzaamheden
Motorblok ombouwen
Motorblok ombouwen - vervolg
Remklauwen achter proefpassen
10" BMW rembekrachtiger monteren
Brackets achterklauwen en uitlaat collector maken
Motorblok in de bus
Voorste remklauwen gemonteerd
Achterste remklauwen klaar
Spruitstuk klaar en uitlaat gemonteerd
Eerste start (video)
Aangepaste handremkabels, lpg onderdelen en kachelunit
Kabelboom radiateurventilator maken met schema
Opgeruimde motorruimte
Motor starten zonder bijgeluiden (video)
Testrit op benzine (video)
LPG vulopening achter kentekenplaat
Nieuwe LPG tank en montage
Bus bij de RDW voor keuring, goedgekeurd!
Afbeelding voor en na restauratie
hier komen nog meer hoofdstukken tussen
H&R vering monteren
Burnout=versnellingsbak wisselen
XM stoelen monteren
Bus tent
Audi A6 versnellingsbak
Vliegwiel longitudinale bak
Brock replica 18" breedset
Eindresultaat 2DIN navigatie in standaard dashboard
Eindresultaat electrisch verstelbare ronde koplamp met HID en DRL
Begin Audi A6 versnellingsbak ombouw
Pasplaat bak maken
Brembo remklauwen opgeknapt
Aansluitschema EPS
Start 1.8 20v turbo project
Gisteren de eerste inspectie gedaan, zag er best wel okee uit. Even gewassen en naast de andere bus gezet Begonnen met de camperinbouw uitbouwen, ging erg snel. Best een mooie inbouw trouwens De inbouw-uit De 2.0CU motor, gereviceerd en zo te zien met 300pk Ondertussen nog geen roest tegengekomen aan de binnenkant, bij de buitenkant een klein beetje bij de ramen en halverwege de bus boven de dorpel 1 plekje.
Het bleek een zwijnenstal, gezien de beste vent er nog een zomertje in had gewoond omdat het motorblok kapot was (CU kwaaltje? ) en al zijn surfspullen er nog in lagen. De bus voldeed aan mijn eisen (beter blik dan de huidige bus) en dus op sleep mee naar huis genomen
Het idee was in eerste instantie om een onderdelenbus te kopen, echter is deze op alle fronten (op de motor na) beter dan de eerste bus. We gaan deze nieuwe bus dus totaal strippen, ontroesten en behandelen, spuiten en weer inrichten met als doel een technisch en optisch 100% goede bus te bouwen.
Inhoudsopgave:
Remmen van de sloop
Hefdak halen
Draagarmen opknappen
Verlagingsset binnen
Hubs achterschijven draaien
Demontage voorophanging
Motorblok gekocht
Remleidingen maken
Onderste fusee verwijderen
Hubs voorschijven draaien
Plaatwerk
Hefdak monteren
Lak werkzaamheden
Motorblok ombouwen
Motorblok ombouwen - vervolg
Remklauwen achter proefpassen
10" BMW rembekrachtiger monteren
Brackets achterklauwen en uitlaat collector maken
Motorblok in de bus
Voorste remklauwen gemonteerd
Achterste remklauwen klaar
Spruitstuk klaar en uitlaat gemonteerd
Eerste start (video)
Aangepaste handremkabels, lpg onderdelen en kachelunit
Kabelboom radiateurventilator maken met schema
Opgeruimde motorruimte
Motor starten zonder bijgeluiden (video)
Testrit op benzine (video)
LPG vulopening achter kentekenplaat
Nieuwe LPG tank en montage
Bus bij de RDW voor keuring, goedgekeurd!
Afbeelding voor en na restauratie
hier komen nog meer hoofdstukken tussen
H&R vering monteren
Burnout=versnellingsbak wisselen
XM stoelen monteren
Bus tent
Audi A6 versnellingsbak
Vliegwiel longitudinale bak
Brock replica 18" breedset
Eindresultaat 2DIN navigatie in standaard dashboard
Eindresultaat electrisch verstelbare ronde koplamp met HID en DRL
Begin Audi A6 versnellingsbak ombouw
Pasplaat bak maken
Brembo remklauwen opgeknapt
Aansluitschema EPS
Start 1.8 20v turbo project
Gisteren de eerste inspectie gedaan, zag er best wel okee uit. Even gewassen en naast de andere bus gezet Begonnen met de camperinbouw uitbouwen, ging erg snel. Best een mooie inbouw trouwens De inbouw-uit De 2.0CU motor, gereviceerd en zo te zien met 300pk Ondertussen nog geen roest tegengekomen aan de binnenkant, bij de buitenkant een klein beetje bij de ramen en halverwege de bus boven de dorpel 1 plekje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door TijnCU op 10 okt 2014 11:15, 15 keer totaal gewijzigd.
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Vandaag weer aan de slag gegaan met strippen, erg dankbaar klusje vind ik Maar eerst even de auto voorzien van een accu en gehotwired: starten en lopen! Er was een lek bij het rubber onder het spruitstuk, en 1 van de carburateurs lekt een klein beetje benzine. Ook is er iets electronisch niet meer helemaal top want als de auto op contact staat vóór het starten tikt de bobine vrolijk in het rond. Maar het belangrijkste is dat de bus nog start (binnen een halve seconde) en reageert op gasgeven.
Daarna weer verder gegaan met de bus uit elkaar trekken!
Keurig vloertje erin, gelukkig was het hout erop gelijmd in plaats van 20 roestige schroeven door de bodem Het dashboard eruit gehaald Kachelsysteem en ruitenwissers er ook uit Dank aan een vorige eigenaar die koperachtige olie rommel op alle kwetsbare naden heeft gesmeerd Rechts voor helaas nog wel wat roest tegengekomen, voor de rest ziet het er keurig uit! Ik heb alle binnenbekleding er nu ook uit, alleen boven nog niet. Nu snel de ruiten eruit, en op hoge poten in de schuur om de bodem te strippen inclusief motor en versnellingsbak
Daarna weer verder gegaan met de bus uit elkaar trekken!
Keurig vloertje erin, gelukkig was het hout erop gelijmd in plaats van 20 roestige schroeven door de bodem Het dashboard eruit gehaald Kachelsysteem en ruitenwissers er ook uit Dank aan een vorige eigenaar die koperachtige olie rommel op alle kwetsbare naden heeft gesmeerd Rechts voor helaas nog wel wat roest tegengekomen, voor de rest ziet het er keurig uit! Ik heb alle binnenbekleding er nu ook uit, alleen boven nog niet. Nu snel de ruiten eruit, en op hoge poten in de schuur om de bodem te strippen inclusief motor en versnellingsbak
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Steven, ik denk dat de bus donkerder gaat worden, richting zwart/antraciet en lichte bekleding. Maar eerst maar eens zorgen dat alles roestvrij is. Er zal geen bout of moer meer ingaan zonder kopervet erop.
- werner
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 21 mar 2010 13:15
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: TijnCU project 2.0
Mooie bus tijn, enneh wat een prachtige ruimte... misschien moe ik toch maar weg uit de randstad... slutelen aan een t3 her en der is niet eenvoudig wonende in de randstad....
succes met je project
gr
werner
succes met je project
gr
werner
Werner
een busje !
VW T3 2.0L CU 1982
een busje !
VW T3 2.0L CU 1982
- knurf
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 28 jul 2009 10:31
- Locatie: Z-Scharwoude
- Contacteer:
Re: TijnCU project 2.0
Dat pak je aan zoals we het allemaal zouden willen doen...
Heel veel succes met de herbouw, wordt vast helemaal top!!!
KITESURFEN??? waar ben je geweest dan??? ben zelf al jaren een beginner, kan leuk heen en weer varen en een beetje springen maar kan er helaas niet genoeg tijd insteken om echt een beetje beter te worden....
Onder andere door bus-revisies, twee kleine kinderen en trips down under....
Heel veel succes met de herbouw, wordt vast helemaal top!!!
KITESURFEN??? waar ben je geweest dan??? ben zelf al jaren een beginner, kan leuk heen en weer varen en een beetje springen maar kan er helaas niet genoeg tijd insteken om echt een beetje beter te worden....
Onder andere door bus-revisies, twee kleine kinderen en trips down under....
Groeten
Jasper
TUUTJE!!!!
T3 Joker '81
2,0 liter CU
Jasper
TUUTJE!!!!
T3 Joker '81
2,0 liter CU
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Werner, inderdaad een prachtige plek om aan busjes te knutselen Het erf van mijn schoonouders met 2 grote schuren waar ik de bussen in kan rijden om binnen te werken.
Jasper, ik was naar de PKRA Mondial du Vent in Leucate. Was er vorig jaar al eens op vakantie met de bus, dit jaar dus weer maar nu voor wedstrijden. Perfect te combineren dat kiten en bussen, als het waait ga je surfen en als het niet waait ga je busklussen! Ik heb nu alleen wel een reserve auto om de bus in de schuur te kunnen laten staan als het plotseling begint te waaien, en niet zoals vorig jaar snel de deuren erin hangen en naar de spot crossen haha
Ik heb net de M-codes opgezocht:
51 4 7524 HO 2555 21 T6D8MJ BH 074 273 en B58 172 697
- Geplande productiedatum: donderdag 23 december 1982
- Bestemming: Holland
- VW Type 2, BUS
- 2.0CU motor, standaard handgeschakeld 4 versnellingen
- Continental banden
De rest heb ik nog niet kunnen terugvinden op internet
Jasper, ik was naar de PKRA Mondial du Vent in Leucate. Was er vorig jaar al eens op vakantie met de bus, dit jaar dus weer maar nu voor wedstrijden. Perfect te combineren dat kiten en bussen, als het waait ga je surfen en als het niet waait ga je busklussen! Ik heb nu alleen wel een reserve auto om de bus in de schuur te kunnen laten staan als het plotseling begint te waaien, en niet zoals vorig jaar snel de deuren erin hangen en naar de spot crossen haha
Ik heb net de M-codes opgezocht:
51 4 7524 HO 2555 21 T6D8MJ BH 074 273 en B58 172 697
- Geplande productiedatum: donderdag 23 december 1982
- Bestemming: Holland
- VW Type 2, BUS
- 2.0CU motor, standaard handgeschakeld 4 versnellingen
- Continental banden
De rest heb ik nog niet kunnen terugvinden op internet
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Vandaag weer even flink aan de bak gegaan (en aan de motor haha) (wat doet dat poppetje daar voorin eigenlijk?)
De bus op betonblokken getrokken voor makkelijk sleutelen Het resultaat van ongeveer 2 uren sleutelen en wat getover met 2 krikken en wat stukjes hout Versnellingsbak hangt er maar wat zielig bij zo in zijn eentje... ...dus daar heb ik snel wat aan gedaan! En beide gevaarten even op een prehistorisch karretje gezet zodat het beter te versjouwen is Het blok is lopend uit de bus gekomen maar had wel benzine in de olie en wat gebonk bij lage toerentallen, dus zal wel uit elkaar moeten. Als iemand interesse heeft in het complete blok is dat mogelijk, ik heb er zelf alleen de dynamo en de kachelkleppen/buizen van nodig. Ik laat hem voorlopig in elkaar zitten, heb alleen de olie eruit laten lopen. Heeft geen haast
Goed, nu is de bus dus al aardig leeg, we hebben alle onderdelen die eruit en af kwamen in karton gestopt zodat het mooi bewaard blijft. Ben nu eerst een aantal dagen op pad, maar daarna gaat hij de lucht in en gaat de onderkant verder gestript worden. Ik ben van plan om eerst de gehele bodem en ophanging te gaan behandelen, dan kan hij daarna weer mooi op zijn eigen wielen staan
Wordt vervolgd...
De bus op betonblokken getrokken voor makkelijk sleutelen Het resultaat van ongeveer 2 uren sleutelen en wat getover met 2 krikken en wat stukjes hout Versnellingsbak hangt er maar wat zielig bij zo in zijn eentje... ...dus daar heb ik snel wat aan gedaan! En beide gevaarten even op een prehistorisch karretje gezet zodat het beter te versjouwen is Het blok is lopend uit de bus gekomen maar had wel benzine in de olie en wat gebonk bij lage toerentallen, dus zal wel uit elkaar moeten. Als iemand interesse heeft in het complete blok is dat mogelijk, ik heb er zelf alleen de dynamo en de kachelkleppen/buizen van nodig. Ik laat hem voorlopig in elkaar zitten, heb alleen de olie eruit laten lopen. Heeft geen haast
Goed, nu is de bus dus al aardig leeg, we hebben alle onderdelen die eruit en af kwamen in karton gestopt zodat het mooi bewaard blijft. Ben nu eerst een aantal dagen op pad, maar daarna gaat hij de lucht in en gaat de onderkant verder gestript worden. Ik ben van plan om eerst de gehele bodem en ophanging te gaan behandelen, dan kan hij daarna weer mooi op zijn eigen wielen staan
Wordt vervolgd...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Zo, er is weer van alles gaande op de boerderie:
- Motorblok weg, nieuwe eigenaar is medeforummer Werner!
- Bus 2 staat in de schuur op hoge poten zonder achterophanging, voorbereiden voor tectyleren.
- Bus 1 staat buiten op betonblokken zonder motor.
WAT? dat is het verkeerde project!!
Na wat bijgeluiden gehoord te hebben heb ik maar weer eens een compressietest gedaan op de bus. Ik kwam op een schokkende waarde van 0bar op cilinder 1 tegen 8 bar op cilinder 2... Dus, de auto op betonblokken, krikje onder de motor en gaan! Helaas heb ik gekneusde ribben op het moment, dus het sleutelen ging niet helemaal soepel, maar toch na 2,5 uur de motor kaal op een skateboard en de rechter cilinderkop er af. Uitlaatklep cil 1 zwart gekoold maar niet beschadigd, inlaatklep enkele mm's dieper in de kop dan cil2. Denk dus aan een zitting die weg is, maar er is verder geen schade aan de kop of cilinders. Misschien valt het dus mee, morgen haal ik met een kennis even de kleppen los. Ondertussen ben ik de motorbeplating maar weer eens netjes aan het maken, ontvetten en nieuw laagje verf er op
Foto's volgen nog, met name dan van Bus 2.
- Motorblok weg, nieuwe eigenaar is medeforummer Werner!
- Bus 2 staat in de schuur op hoge poten zonder achterophanging, voorbereiden voor tectyleren.
- Bus 1 staat buiten op betonblokken zonder motor.
WAT? dat is het verkeerde project!!
Na wat bijgeluiden gehoord te hebben heb ik maar weer eens een compressietest gedaan op de bus. Ik kwam op een schokkende waarde van 0bar op cilinder 1 tegen 8 bar op cilinder 2... Dus, de auto op betonblokken, krikje onder de motor en gaan! Helaas heb ik gekneusde ribben op het moment, dus het sleutelen ging niet helemaal soepel, maar toch na 2,5 uur de motor kaal op een skateboard en de rechter cilinderkop er af. Uitlaatklep cil 1 zwart gekoold maar niet beschadigd, inlaatklep enkele mm's dieper in de kop dan cil2. Denk dus aan een zitting die weg is, maar er is verder geen schade aan de kop of cilinders. Misschien valt het dus mee, morgen haal ik met een kennis even de kleppen los. Ondertussen ben ik de motorbeplating maar weer eens netjes aan het maken, ontvetten en nieuw laagje verf er op
Foto's volgen nog, met name dan van Bus 2.
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Zo, weer eens een update in mijn projectpagina.
Er is eigenlijk nog niet zo heel erg veel gebeurd, na het vervangen van de cilinderkop van bus1 zijn we er meteen mee naar het Noord-Duitse schiereiland Sylt gereden, en daarna veel wedstrijden moeten varen dus weinig gesleuteld. Vorige week weer even echt aan de gang gegaan met de ophanging verwijderen, viel weer eens flink tegen. Ik heb al eens eerder een draagarm van bus1 moeten vervangen, en heb daarbij flink moeten worstelen met het buitenste ophangpunt. Ook bij bus 2 bleken dit de zwakke punten van VW. Met een slijptol en een ijzerzaag heb ik de buitenste bout aan weerszijden van beide draagarmen doorgezaagd, de binnenste bouten gaan wel altijd los met gepast geweld. De draagarmen zagen er verder nog erg goed uit, er zat een dikke laag tectyl op de onderkant. Ik heb de trommelremmen ook maar verwijderd, de ankerplaten zijn grotendeels nog heel. Ik zit nog te kijken of ik de remmen niet inwissel voor schijven, van de week eens op de sloop rondkijken voor mogelijkheden. De vering ziet er nog als nieuw uit na een schoonmaakbeurt, de schokbrekers zijn wel op hun einde. Ik denk dat ik een mild verlagingssetje eronder ga hangen, dan is alles in een keer nieuw en goed. Dit is nog wel een beetje afhankelijk van ons nog niet bepaalde budget en de begroting van alle vervangingsonderdelen. Er komen in iedergeval wel nieuwe rubbers in alle ophangings onderdelen, dit in verband met de geplande vermogenstoename en hiermee het rijgedrag wat zal veranderen. Tips voor een goedkope schijfrem ombouw zijn dus ook van harte welkom, het hoeft niet nieuw maar wel goed. Als ik de schokbrekers los heb gewerkt ga ik beginnen met het opnieuw behandelen van de onderkant, dan gaan de draagarmen in een nieuw laagje en misschien in nieuwe lagers. Meer foto´s volgen wanneer ik weer wat ben opgeschoten!
Er is eigenlijk nog niet zo heel erg veel gebeurd, na het vervangen van de cilinderkop van bus1 zijn we er meteen mee naar het Noord-Duitse schiereiland Sylt gereden, en daarna veel wedstrijden moeten varen dus weinig gesleuteld. Vorige week weer even echt aan de gang gegaan met de ophanging verwijderen, viel weer eens flink tegen. Ik heb al eens eerder een draagarm van bus1 moeten vervangen, en heb daarbij flink moeten worstelen met het buitenste ophangpunt. Ook bij bus 2 bleken dit de zwakke punten van VW. Met een slijptol en een ijzerzaag heb ik de buitenste bout aan weerszijden van beide draagarmen doorgezaagd, de binnenste bouten gaan wel altijd los met gepast geweld. De draagarmen zagen er verder nog erg goed uit, er zat een dikke laag tectyl op de onderkant. Ik heb de trommelremmen ook maar verwijderd, de ankerplaten zijn grotendeels nog heel. Ik zit nog te kijken of ik de remmen niet inwissel voor schijven, van de week eens op de sloop rondkijken voor mogelijkheden. De vering ziet er nog als nieuw uit na een schoonmaakbeurt, de schokbrekers zijn wel op hun einde. Ik denk dat ik een mild verlagingssetje eronder ga hangen, dan is alles in een keer nieuw en goed. Dit is nog wel een beetje afhankelijk van ons nog niet bepaalde budget en de begroting van alle vervangingsonderdelen. Er komen in iedergeval wel nieuwe rubbers in alle ophangings onderdelen, dit in verband met de geplande vermogenstoename en hiermee het rijgedrag wat zal veranderen. Tips voor een goedkope schijfrem ombouw zijn dus ook van harte welkom, het hoeft niet nieuw maar wel goed. Als ik de schokbrekers los heb gewerkt ga ik beginnen met het opnieuw behandelen van de onderkant, dan gaan de draagarmen in een nieuw laagje en misschien in nieuwe lagers. Meer foto´s volgen wanneer ik weer wat ben opgeschoten!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Hier nog een foto van de schade, 1 foto zegt meer dan 1000 woorden. Gelukkig kon ik nog een cilinderkop van Werner terug kopen, zo zie je maar dat altijd als je je dubbele spullen verkoopt je ze zelf nodig hebt Bus heeft er nu alweer zo'n 1500km soepel op gedraaid trouwensTijnCU schreef: - Bus 1 staat buiten op betonblokken zonder motor.
WAT? dat is het verkeerde project!!
Foto's volgen nog, met name dan van Bus 2.
Hier nog enkele foto's van de onderdelen: Aandrijfassen waren er natuurlijk al al uit voor de draagarmen los gingen, maar had ze voor het kijken van hoe ik de remmen ga doen weer even door de lagers gestoken
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- antiquetoy
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 05 feb 2007 21:54
- Locatie: Leerdam
- Contacteer:
Re: TijnCU project 2.0
Ziet er goed uit dat project van jou
en een stuk minder roest dan er aan mijn bus zit
Als je een goede schijfrem hebt gevonden, zou ik ook graag willen weten welke dat is, want ik ben ook van plan dit te veranderen.
of anders gebeurt dat pas als ik ooit (als ik opeens rijk wordt) een porsche motor erin heb, en dan gelijk de porsche remmen erop.
Succes met de verdere vervanging
groeten,
Vincent
en een stuk minder roest dan er aan mijn bus zit
Als je een goede schijfrem hebt gevonden, zou ik ook graag willen weten welke dat is, want ik ben ook van plan dit te veranderen.
of anders gebeurt dat pas als ik ooit (als ik opeens rijk wordt) een porsche motor erin heb, en dan gelijk de porsche remmen erop.
Succes met de verdere vervanging
groeten,
Vincent
VW T3 Strandweer, 1981, brandweerbusje Mannschafttransportfahrzeug (MTF) 2.0 liter, 9-persoons.
VW 1200 Jeans Kever 1973
Cagiva Elefant 750 Bifaro Lucky Explorer 1989
Cagiva Elefant 750 Monofaro 1987
Portfolio Website
Youtube Channel
VW 1200 Jeans Kever 1973
Cagiva Elefant 750 Bifaro Lucky Explorer 1989
Cagiva Elefant 750 Monofaro 1987
Portfolio Website
Youtube Channel
- werner
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 21 mar 2010 13:15
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: TijnCU project 2.0
Hey tijn,
begint er goed uit te zien, blij dat ik je helpen kon met de ene goede kop had er verder weinig aan dus blij dat ik je helpen kon.
Mocht je besloten hebben welke vd 2 versnellingsbakken je houden gaat hou ik mij aanbevolen, ee 2e bak wil ik nog wel. kan ik wederom rustig reviseren.
gr
success,
werner
begint er goed uit te zien, blij dat ik je helpen kon met de ene goede kop had er verder weinig aan dus blij dat ik je helpen kon.
Mocht je besloten hebben welke vd 2 versnellingsbakken je houden gaat hou ik mij aanbevolen, ee 2e bak wil ik nog wel. kan ik wederom rustig reviseren.
gr
success,
werner
Werner
een busje !
VW T3 2.0L CU 1982
een busje !
VW T3 2.0L CU 1982
Re: TijnCU project 2.0
hee tijn, plaatsgenoot.
mooi prdoject!
die bruine bus lijkt wel nieuw! ziet er goed uit.
ik ben de paars witte bus wel eens tegengekomen inc vriendin bij de benzine pomp.
heb toen al een praatje gemaakt. (over de mangels velgen
mag ik eens een keer langs komen om te kijken?
als je het leuk vind kun je ook eens bij mijn "schoonouders sleutelparadijs" in rottum komen kijken voor het subaru project:
http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=15&t=14834
er is in amerika een site die stapgewijs verteld hoe je een audi 5000 (audi 100) set schijfremmen kan monteren op je vw. maar ik ben na de laatste computer crash al mn gegevens kwijt. (gebruik nu chrome die synchroseerd alle bookmarks online! )
grt joachim
mooi prdoject!
die bruine bus lijkt wel nieuw! ziet er goed uit.
ik ben de paars witte bus wel eens tegengekomen inc vriendin bij de benzine pomp.
heb toen al een praatje gemaakt. (over de mangels velgen
mag ik eens een keer langs komen om te kijken?
als je het leuk vind kun je ook eens bij mijn "schoonouders sleutelparadijs" in rottum komen kijken voor het subaru project:
http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=15&t=14834
er is in amerika een site die stapgewijs verteld hoe je een audi 5000 (audi 100) set schijfremmen kan monteren op je vw. maar ik ben na de laatste computer crash al mn gegevens kwijt. (gebruik nu chrome die synchroseerd alle bookmarks online! )
grt joachim
groeten ut t veen,
met een WBX '83 t3 2.2 136Pk subaru op LPG
joachim
met een WBX '83 t3 2.2 136Pk subaru op LPG
joachim
- antiquetoy
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 05 feb 2007 21:54
- Locatie: Leerdam
- Contacteer:
Re: TijnCU project 2.0
ik dacht eens te gaan zoeken op internet voor "vw t3 disc brake convertion"
en er is heel veel over te vinden en maar net wat je ervoor uit wilt geven.
het is mij nog allemaal veel te duur, want eerst moet hij maar eens beter rijden dan hij nu doet, en mijn remmen werken nog perfect.
maar dit zijn de sites die ik ff snel heb gevonden, genoeg keus dus!
http://www.vwheritage.com/ssp/Brakes/Br ... lateID=ssp
http://www.futbus.com/Brake-conversion- ... ducts.html
http://www.jbugs.com/category/129.html
http://www.ultimate-engineering.co.uk/frontdisckit.html
http://books.google.es/books?id=7xNbfr3 ... on&f=false
(joachim, hoe erg gecrashed was die computer van jou, want meestal kan je het grootste gedeelte van je hardeschijf nog gewoon herstellen. en dan heb je dus bijna alles weer terug.)
Groeten,
Vincent
en er is heel veel over te vinden en maar net wat je ervoor uit wilt geven.
het is mij nog allemaal veel te duur, want eerst moet hij maar eens beter rijden dan hij nu doet, en mijn remmen werken nog perfect.
maar dit zijn de sites die ik ff snel heb gevonden, genoeg keus dus!
http://www.vwheritage.com/ssp/Brakes/Br ... lateID=ssp
http://www.futbus.com/Brake-conversion- ... ducts.html
http://www.jbugs.com/category/129.html
http://www.ultimate-engineering.co.uk/frontdisckit.html
http://books.google.es/books?id=7xNbfr3 ... on&f=false
(joachim, hoe erg gecrashed was die computer van jou, want meestal kan je het grootste gedeelte van je hardeschijf nog gewoon herstellen. en dan heb je dus bijna alles weer terug.)
Groeten,
Vincent
VW T3 Strandweer, 1981, brandweerbusje Mannschafttransportfahrzeug (MTF) 2.0 liter, 9-persoons.
VW 1200 Jeans Kever 1973
Cagiva Elefant 750 Bifaro Lucky Explorer 1989
Cagiva Elefant 750 Monofaro 1987
Portfolio Website
Youtube Channel
VW 1200 Jeans Kever 1973
Cagiva Elefant 750 Bifaro Lucky Explorer 1989
Cagiva Elefant 750 Monofaro 1987
Portfolio Website
Youtube Channel
Re: TijnCU project 2.0
hallo vincent.
bedankt voor de tip. ik heb allerlei progjes geprobeerd maar mijn hd is gecrashed tijdens een defragmentatie. dus alles was half verplaatst. heb nog 20% kunnen redden. drama.
maarja. hoe kun je nu een terabite backuppen? das niet te doen. (dit was trouwens de back up schijf
audi 5000 brakes op je bus:
http://www.syncro.ca/tech/audibrakes.htm
wat ook heel veel helpt is (schijnt heb er zelf geen ervaring mee) de BMW rembekrachtiger, was iets van het oudere 5 serie type
grt joachim
bedankt voor de tip. ik heb allerlei progjes geprobeerd maar mijn hd is gecrashed tijdens een defragmentatie. dus alles was half verplaatst. heb nog 20% kunnen redden. drama.
maarja. hoe kun je nu een terabite backuppen? das niet te doen. (dit was trouwens de back up schijf
audi 5000 brakes op je bus:
http://www.syncro.ca/tech/audibrakes.htm
wat ook heel veel helpt is (schijnt heb er zelf geen ervaring mee) de BMW rembekrachtiger, was iets van het oudere 5 serie type
grt joachim
groeten ut t veen,
met een WBX '83 t3 2.2 136Pk subaru op LPG
joachim
met een WBX '83 t3 2.2 136Pk subaru op LPG
joachim
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Vanmorgen even langs de sloop gereden, ze hadden nog een audi staan met voor en achter schijven. Ik heb wat meetwerk gedaan en via een amerikaanse site kwam ik erachter dat je alleen de hubs hoeft af te draaien en een houder te maken voor de remklauw. Minimaal werk dus, en er zit nog een mechanische handrem op ook
Ik ben nu aan het kijken of ik niet meteen ook de voorschijven kan overplaatsen, dan zijn de remmen op elkaar afgestemd. Even meten of de diameter niet kleiner is, ze zijn in iedergeval wel geventileerd en dubbele zuigers in zwevende klauw. Hier een fototje van de achterklauw (door de velg heen gefotografeerd). Er stond ook een BMW 316i waar ik de 10" rembekrachtiger uit ga halen voor meer remkracht
Wordt vervolgd.
ps, Joachim je bent altijd van harte welkom op de sleutelboerderij, en ik ben ook erg benieuwd naar hoe je sub draait! Hoorde van Joop dat je nog wel koelproblemen had, al opgelost nu?
Ik ben nu aan het kijken of ik niet meteen ook de voorschijven kan overplaatsen, dan zijn de remmen op elkaar afgestemd. Even meten of de diameter niet kleiner is, ze zijn in iedergeval wel geventileerd en dubbele zuigers in zwevende klauw. Hier een fototje van de achterklauw (door de velg heen gefotografeerd). Er stond ook een BMW 316i waar ik de 10" rembekrachtiger uit ga halen voor meer remkracht
Wordt vervolgd.
ps, Joachim je bent altijd van harte welkom op de sleutelboerderij, en ik ben ook erg benieuwd naar hoe je sub draait! Hoorde van Joop dat je nog wel koelproblemen had, al opgelost nu?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.