Forumlid van de maand Augustus 2011

Een beetje aandacht voor de leden van dit forum
Gebruikersavatar
Malamu
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2005 20:00
Locatie: Hengelo Ov.

Forumlid van de maand Augustus 2011

Ongelezen bericht door Malamu »

Het forumlid van de maand Augustus 2011 vinden we in Zeeland, om precies te zijn midden op Walcheren. Tussen Goes en Middelburg ligt Lewedorp en daar woont Richard van der Holst, 35 jaar oud en op het forum bekend als Rich.
Afbeelding

Toen de foto’s van Rich binnen kwamen was het direct al duidelijk: We hebben hier niet te maken met een afgeleide van het bekende Zeeuws Meisje. Die heb ik tenminste nooit op een Ducati zien rijden en dat is namelijk de echt grote hobby van Richard. Veel meer forummers blijken naast de T3 nóg een liefhebberij te hebben.

Afbeelding

Maar eerst de T3. In 2007 kocht Rich zijn bus, een luchtkoeler (2.0 CU) met een Reimo camper inbouw. Zijn T3 werd een passie bij toeval want eigenlijk had hij zijn zinnen gezet op een T2. Maar dat bleek financieel onhaalbaar. Maar een diesel of een benzine-waterkoeler mochten het niet worden. Hoewel hij er niet vrolijk van wordt accepteert hij het hogere brandstofverbruik.

Afbeelding

Zoals we wel vaker op dit forum zien moet de echte liefhebber zijn bus af en toe eens flink onder handen nemen. Gebrekkig onderhoud uit het verleden leidt tot kleine en grote storingen en de carrosserie krijgt her en der ongewenste vormen. Zo begon Rich dit voorjaar met het uitnemen van een zijraam. Een klein klusje, hoopte hij. Maar uiteindelijk moest het hele interieur eruit en vervolgens de vloer. De boosdoener bleek de watertank te zijn die geen overloop had. Het voordeel was dat het bruine jaren 80 interieur nu vervangen kon worden door wit meubilair met een meer eigentijdse uitstraling. Tussendoor werden ook nog de carburateurs vervangen en nieuw afgesteld. Het verbruik liep wel wat erg hoog op en werd nu weer tot aanvaardbare proporties terug gebracht.

Afbeelding

Als we ons gesprek hebben rest er nog precies een week om het interieur in te bouwen voordat de bus mee moet op vakantie. Maar het zal ongetwijfeld allemaal gelukt zijn.

Afbeelding

De bus maakt alleen in de vakanties kilometers, zo’n 3500 per jaar. Zoonlief (7) slaapt boven, zijn zusje (2) in een hangzak boven de voorstoelen. Als ze wat ouder is gaat ze ook naar boven. Het onderhoud doet Rich zelf, de bus ziet één keer per twee jaar een garage voor de APK-keuring. Dat hij nu pas tijd neemt om de bus onder handen te nemen komt ook omdat hij in de afgelopen jaren zijn huis zelf gebouwd heeft. En alles tegelijk gaat nu eenmaal niet.
.
Rich is niet een man voor meetings. De afstand speelt daarbij een rol. Misschien gaat hij in september even kijken op de najaarsmeeting van VW-busclub als die in zijn eigen Zeeland wordt gehouden. Rich is wel erg actief in de Ducati-club en zoals gezegd, je kan maar één ding tegelijk doen.

Afbeelding

Rich beschouwt de bus als een “familieding” maar voor zichzelf heeft hij iets anders. Hij rijdt een Ducati 996, een motor met oorspronkelijk 123 pk maar inmiddels voorzien van een sterker blok met 165 pk. Daar ligt het hart van Rich. Hij rijdt af en toe races, niet het grote werk, maar clubraces van de Ducati-club. Voor het vervoer beschikt hij over een aanhanger waar de motoren op vervoerd worden. Richard geeft eerlijk toe dat de liefde voor de Ducati toch wel groter is dan voor de T3. Aan de andere kant kun je ze moeilijk met elkaar vergelijken.

Het forum beschouwt Rich als een mooie vraagbaak. Hij doet er regelmatig goede ideeën op. Ook van de reisverslagen kan hij genieten.
Eigenlijk is het toch wel bijzonder dat Rich actief is op het forum want naast zijn bus, zijn huis en zijn motoren is hij ook nog actief bij de vrijwillige brandweer. Tenslotte heeft hij ook nog een baan als operator in een elektriciteit centrale. T3 rijders zijn in positieve zin eigenlijk wel een beetje bijzonder en Rich is daar weer een bewijs van….

Wybo Miedema
Pax Intrantibus: Vrede aan wie hier binnengaat. Dat moet een T3 zijn.
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Forumlid van de maand Augustus 2011

Ongelezen bericht door RVB »

Dat je geen diesel of waterkoeling wil, of dat je je interieur 'eigentijds'noemt, het mag zo zijn. Ik vind de ducati, de kleur en de foto's 100% SUPER. gr. Rolf
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Forumlid van de maand Augustus 2011

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Een zeer verrassende forumlid van de maand [[thumbup]]
Goed gemaakt, en hoe zo grijze muizen in de bussen wereld? :D

Theo
Gebruikersavatar
Franz
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2273
Lid geworden op: 26 sep 2008 19:37
Locatie: Leende

Re: Forumlid van de maand Augustus 2011

Ongelezen bericht door Franz »

Theo Postma schreef:en hoe zo grijze muizen in de bussen wereld? :D

Theo
Mee eens !!

Groet Franz
T4 Caravelle, inmiddels Camper....

Monkey bike club Leende MTC D'n Blaospijp Leende

Twitter @franzlind

Aprillia RSV Mille Tuono / ETV 1000 Caponord
Gebruikersavatar
Henk.W
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 nov 2010 09:06
Locatie: Middelburg

Re: Forumlid van de maand Augustus 2011

Ongelezen bericht door Henk.W »

Een leuk en mooi verhaal. [[thumbup]]

We zijn bijna buren Rich, we wonen niet zo ver van elkaar ik in M.burg en waar jij werkt daar ben ik al wat jaren gepensioneerd, ik heb op iedere centrale gewerkt misschien komen we elkaar nog eens tegen.

Groet Henk.
Groeten Henk
Vw T3 1900D 1982

Skoda Yeti Adventure dsg
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Forumlid van de maand Augustus 2011

Ongelezen bericht door Cees »

RVB schreef:Dat je geen diesel of waterkoeling wil, of dat je je interieur 'eigentijds'noemt, het mag zo zijn. Ik vind de ducati, de kleur en de foto's 100% SUPER. gr. Rolf
Logisch dat hij een luchtkoeler heeft, hij weet wat hij wil [[toast]]
Mooie motor trouwens was het niet van Dulmen die op een Ducatie ging racen??
Leuk verhaal, en wie weet komen we elkaar wel een keer tegen.
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
rich
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 441
Lid geworden op: 01 jan 2009 20:06
Locatie: Lewedorp
Contacteer:

Re: Forumlid van de maand Augustus 2011

Ongelezen bericht door rich »

Henk.W schreef:Een leuk en mooi verhaal. [[thumbup]]

We zijn bijna buren Rich, we wonen niet zo ver van elkaar ik in M.burg en waar jij werkt daar ben ik al wat jaren gepensioneerd, ik heb op iedere centrale gewerkt misschien komen we elkaar nog eens tegen.

Groet Henk.
Bedankt jongens....
forumlid van de maand en dan ben ik weer amper te vinden hier... [[head]] sorry....
Maar zoals ook in het verhaal vermeld ben ik vrij actief in de Ducati wereld en heb dan ook een regiocafé (zeg maar ontmoetingsplek en organiseren van evenementen) onder mijn hoede. http://www.ducaticlub.nl/Flex/Site/Page ... 44&Lang=NL

Afbeelding
zoek de bus... :D

Verder bij de Brandweer en dan heb je genoeg activiteiten te doen..
Afbeelding

bedankt voor de leuke berichten...
Eneh Henk ik zit in een andere doos als de bol...
Ofwel in Nederlands ik werk niet op de kern/kolencentrale maar op de Sloecentrale.
Afbeelding

Verder zijn we wel van plan een keer naar een evenement te komen kijken helaas zat het in Zeeland niet mee daar ik toen nachtdienst had maar wilde naar de najaarsmeeting op Mourik maar kwam er weer niet van ivm griep van één van de kinderen... :???:
Maar goed met vlagen zul je me hier vinden daar ik wel een echte liefhebber ben van onze bus en vind het dan ook heerlijk om met de kinderen en mijn vrouw op vakantie te trekken hiermee...
Oh ja de inbouw was 1 dag klaar voor we vertrokken op vakantie...
Nu nog een keer een langere bak voor het verbruik....(rij 5000 rpm bij 100 km/u)
Groeten
Rich
1982 T3 Reimo luchtgekoeld CU blok.
Ducati 996s
http://www.mijnalbum.nl/Album=OZDLLJG4
http://www.mijnalbum.nl/Album=W684CIRN
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Forumlid van de maand Augustus 2011

Ongelezen bericht door Cees »

Rich,

Er worden meerdere meetingen georganiseert, wil daar mee zeggen dat naast de meeting van de vw busclub, ook meetingen spontaan georganiseert worden door Mede formurs, zo was er dit jaar weer een Bloesemtocht en volgende week organiseert Hans Houthalen. Voor volgend jaar staat op de planning een Limbo meeting en een bus boot meeting.
Dit zijn dus meetings die door een mede forum lid word georganiseert.

Waarom ik dit schrijf?
Omdat je in jouw verhaal verteld dat je door div omstandigheden niet bij de vw busclub meeting kon zijn.
En daar doe je dit forum te kort mee.
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
rich
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 441
Lid geworden op: 01 jan 2009 20:06
Locatie: Lewedorp
Contacteer:

Re: Forumlid van de maand Augustus 2011

Ongelezen bericht door rich »

ceessie schreef:Rich,
Waarom ik dit schrijf?
Omdat je in jouw verhaal verteld dat je door div omstandigheden niet bij de vw busclub meeting kon zijn.
En daar doe je dit forum te kort mee.
Oh mijn excusses ik dacht dat er ook veel onder de noemer van de VW-busclub viel..
Die van Luxemburg had ik ook wel leuk gevonden maar ja toen stond ons interieur er nog uit..
Ik zal het wel eens een beetje in de gaten proberen te houden en kom een keer langs. [[toast]]
Groeten
Rich
1982 T3 Reimo luchtgekoeld CU blok.
Ducati 996s
http://www.mijnalbum.nl/Album=OZDLLJG4
http://www.mijnalbum.nl/Album=W684CIRN
Gebruikersavatar
Dré2100
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4350
Lid geworden op: 02 nov 2008 08:36
Locatie: Tuitjenhorn

Re: Forumlid van de maand Augustus 2011

Ongelezen bericht door Dré2100 »

Oeps, helemaal vergeten te feliciteren :oops: schijnt goed te zijn voor de teller ; )

Alsnog Van Harte Rich! [[toast]] [[toast]]
-------------------------------------------
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
youpie123
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3652
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:03

Re: Forumlid van de maand Augustus 2011

Ongelezen bericht door youpie123 »

rich schreef:Die van Luxemburg had ik ook wel leuk gevonden maar ja toen stond ons interieur er nog uit..
Ha, ja, kan ik me nog herinneren en toen kreeg je ook nog de griep. Maar je bent wel dichtbij geweest, in Kautenbach. Wie weet Rich, volgend jaar... komt het misschien beter uit [[thumbup]] [[thumbup]] [[thumbup]]
een groet van Joep
_______________________________________________________________________
VW T3 KY 1,7 ltr Diesel 1989 - zelfbouw camper
Gebruikersavatar
rich
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 441
Lid geworden op: 01 jan 2009 20:06
Locatie: Lewedorp
Contacteer:

Re: Forumlid van de maand Augustus 2011

Ongelezen bericht door rich »

Klopt...

Heel erg druk geweest van het voorjaar.
Eerst aan het lassen geweest en de boel in orde gemaakt voor 8 April om te gaan racen
Hierna snel weer verder met lassen om de boel wer klaar te hebben voor 13-14-15 Mei om vervolgens het hele interieur er uit te halen en na wat klein laswerk aan het achterzijraam de boel opnieuwe op te bouwen voor vakantie 8 Juli..
In Juni nog een kleine operatie gehad wat complicaties gaf waardoor ik helemaal even niets meer kon pfff...
Was blij dat ik nog weg kon..
Kautenbach ben ik al vaak geweest zelfs als klein ventje mooie omgeving we komen nog wel een keer langs op meeting... :D
Van het jaar kwam er niet veel van terecht..en moet nu alleen de bijrijdersdeur nog lassen en het tentdoek vervangen,olietemperatuurmeter proberen te ijken en de bekabeling van de trekhaak verbeteren... maar heb even gebrek aan motivatie dus ben de electra in de schuur aan het doen.. :lol:
Groeten
Rich
1982 T3 Reimo luchtgekoeld CU blok.
Ducati 996s
http://www.mijnalbum.nl/Album=OZDLLJG4
http://www.mijnalbum.nl/Album=W684CIRN
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Forumlid van de maand Augustus 2011

Ongelezen bericht door Cees »

Succes met alles wat er nog moet gebeuren, verder ken ik dat verschijnsel en ik noem dat klusmoe :oops: [[thumbup]]
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
ricla
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2011 16:14
Locatie: vlissingen
Contacteer:

Re: Forumlid van de maand Augustus 2011

Ongelezen bericht door ricla »

heey rich van harte gefeliciteerd nog met die van augustus!!
wij zijn ook 1 van de buren namelijk uit vlissingen en elk jaar druk met een leuke meeting organiseren in Baarland op de mooie camping.
dus buitenom vwbusclub is er ook een vwbulliclubzeeland . datum is al weer bekend 13 augustus tm 2 september 2012
groetjes
tot de volgende keer
richard
vwbulliclubzeeland.nl
vwbulliclubzeeland.hyves.nl
Gebruikersavatar
rich
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 441
Lid geworden op: 01 jan 2009 20:06
Locatie: Lewedorp
Contacteer:

Re: Forumlid van de maand Augustus 2011

Ongelezen bericht door rich »

We gaan de kalender eens raadplegen...
Groeten
Rich
1982 T3 Reimo luchtgekoeld CU blok.
Ducati 996s
http://www.mijnalbum.nl/Album=OZDLLJG4
http://www.mijnalbum.nl/Album=W684CIRN
Gesloten