'The Yellow Van' Project
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: 'The Yellow Van' Project
Zo, tijd voor een update van de huidige stand van zaken.
Voor de bus heb ik de volgende opties op een rijtje gezet:
1. Verkopen in deze staat.
2. Stallen in een caravanstalling totdat ik een ruimte vind.
3. Onderbrengen bij een forumlid welke de klus wat kan versnellen.
Optie 1 kan ik afvinken, lijkt mij jammer van mijn investeringen in energie, tijd en geld. Optie 2 zou prima kunnen, maar de kans is dan natuurlijk groot dat ik jarenlang niks meer er aan doe en dat is ook jammer. Optie 3 vind ik een hele mooie welke ik serieus aan het overwegen ben.
Met twee forumleden ben ik in contact hierover, welke overigens gigantisch uit de buurt wonen. Een zegt al in oktober ruimte te hebben maar moet de 'to-do' lijst nog overwegen. Het is niet zomaar een klusje, dus we moeten er nog uit komen of dat hem gaat worden, en op welke wijze. De ander (Douwe) zou pas veel later kunnen. Ik wacht nog op zijn reactie op mijn mail.
Het huren van een loods danwel garagebox in Kampen is te doen maar nog redelijk aan de prijs. Als je me een beetje gevolgd hebt geef ik dat liever uit aan gereedschap om mooie dingen te maken. Vandaag was ik bij mijn ouders (die hebben een garage en wonen op 20 minuten rijden). Mooi nieuws! Ik mag daar een deel van de garage gebruiken / inrichten met mijn spul. Dit is geen oplossing voor de bus, maar ik wil in ieder geval dingen gaan maken (heb een aantal plannen en een aanvraag via mijn werk) dus dat zou een uitstekende tussenoplossing zijn! Uiteindelijk wil ik dan wel terug naar Kampen, maar dat moet ik misschien nog even voor mij uit schuiven.
Dit is de ruimte:
Heel leuk, mijn vader (werkt in de meet en regeltechniek) is afgelopen week gestart met een cursus hout en meubelmaken. Hij is daar heel enthousiast over. Naast zijn werkbank in de garage wil zijn werkplaats nog niet echt vlotten, dus misschien kan ik hem daar een beetje een boost bij geven. Eens even nadenken over de inrichting (tips zijn welkom). Vette werkplaats.
Een aandachtspunt is wel of ik mijn lasapparaat daar kan gebruiken. Misschien weet iemand dat van hier? Hij zegt 16 ampere in de garage te hebben. Ik heb een Cebora Bravo 155. Daarnaast moet af en toe mijn compressor bijtanken en gereedschap gebruikt worden.
Komende week nog maar even om tafel en plannen maken. Zal nog wel enkele weken duren voordat ik alles weer op zijn plek heb, maar de huidige loods wil ik in ieder geval zo snel mogelijk leeg hebben omdat het daar nu onbeheerd is.
Voor de bus heb ik de volgende opties op een rijtje gezet:
1. Verkopen in deze staat.
2. Stallen in een caravanstalling totdat ik een ruimte vind.
3. Onderbrengen bij een forumlid welke de klus wat kan versnellen.
Optie 1 kan ik afvinken, lijkt mij jammer van mijn investeringen in energie, tijd en geld. Optie 2 zou prima kunnen, maar de kans is dan natuurlijk groot dat ik jarenlang niks meer er aan doe en dat is ook jammer. Optie 3 vind ik een hele mooie welke ik serieus aan het overwegen ben.
Met twee forumleden ben ik in contact hierover, welke overigens gigantisch uit de buurt wonen. Een zegt al in oktober ruimte te hebben maar moet de 'to-do' lijst nog overwegen. Het is niet zomaar een klusje, dus we moeten er nog uit komen of dat hem gaat worden, en op welke wijze. De ander (Douwe) zou pas veel later kunnen. Ik wacht nog op zijn reactie op mijn mail.
Het huren van een loods danwel garagebox in Kampen is te doen maar nog redelijk aan de prijs. Als je me een beetje gevolgd hebt geef ik dat liever uit aan gereedschap om mooie dingen te maken. Vandaag was ik bij mijn ouders (die hebben een garage en wonen op 20 minuten rijden). Mooi nieuws! Ik mag daar een deel van de garage gebruiken / inrichten met mijn spul. Dit is geen oplossing voor de bus, maar ik wil in ieder geval dingen gaan maken (heb een aantal plannen en een aanvraag via mijn werk) dus dat zou een uitstekende tussenoplossing zijn! Uiteindelijk wil ik dan wel terug naar Kampen, maar dat moet ik misschien nog even voor mij uit schuiven.
Dit is de ruimte:
Heel leuk, mijn vader (werkt in de meet en regeltechniek) is afgelopen week gestart met een cursus hout en meubelmaken. Hij is daar heel enthousiast over. Naast zijn werkbank in de garage wil zijn werkplaats nog niet echt vlotten, dus misschien kan ik hem daar een beetje een boost bij geven. Eens even nadenken over de inrichting (tips zijn welkom). Vette werkplaats.
Een aandachtspunt is wel of ik mijn lasapparaat daar kan gebruiken. Misschien weet iemand dat van hier? Hij zegt 16 ampere in de garage te hebben. Ik heb een Cebora Bravo 155. Daarnaast moet af en toe mijn compressor bijtanken en gereedschap gebruikt worden.
Komende week nog maar even om tafel en plannen maken. Zal nog wel enkele weken duren voordat ik alles weer op zijn plek heb, maar de huidige loods wil ik in ieder geval zo snel mogelijk leeg hebben omdat het daar nu onbeheerd is.
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: 'The Yellow Van' Project
Het lasapparaat (3,8 kW) zou gebruikt kunnen worden, 16 A is voldoende. Maar als je tegelijkertijd ook een compressor aanzet of wat anders kan de zekering eruit vliegen, dus dat dien je om beurten te doen.Erik Middel schreef: ↑08 sep 2019 19:55Een aandachtspunt is wel of ik mijn lasapparaat daar kan gebruiken. Misschien weet iemand dat van hier? Hij zegt 16 ampere in de garage te hebben. Ik heb een Cebora Bravo 155. Daarnaast moet af en toe mijn compressor bijtanken en gereedschap gebruikt worden.
Groet,
Erik.
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: 'The Yellow Van' Project
Bedankt voor de info, dan is me dat helder!
Even een korte update van de stand van zaken. Mijn spullen ga ik komende week verplaatsen, de verhuurder wordt me een beetje onprettig in gedrag (om het maar beleefd uit te drukken) en wil er zo snel mogelijk weg. Komende vrijdag ga ik het grootste deel van mijn gereedschap naar de garage brengen. Met een forumlid ben ik aan het overleggen om de bus daar heen te brengen, dat zal zoals het nu lijkt eind oktober worden.
De bus moet op een auto ambulance en nu begrijp ik dat de auto van mijn pa 1400 kilo mag trekken. Dat lijkt mij een probleem want die bus is toch veel zwaarder? Wel is het interieur eruit en het dak eraf. Iemand hier ervaring mee? Mocht er iemand zijn op het forum met een autoambulance oid, ik ben je volgende huurder.
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: 'The Yellow Van' Project
Tja, ik heb een Land Rover Defender die 3500 kg mag trekken en ik heb een aanhanger die maximaal 3500 kg mag wegen (leeg gewicht al zo'n 1200 kg).
Hier kan een VW bus op! Ik heb mijn bus, in 2010, opgehaald op deze aanhanger (een schamelwagen) uit Berkel en Rodenrijs. Er zit helaas geen lier op, mijn bus heb ik er gewoon op gereden... Het is een bakwagen (met korte oprijplaten), dus geen autoambulance (al is de basis wel een autoambulance van Witteveen uit Raalte).
Mocht je hulp nodig hebben, laat maar weten.
Groet,
Erik.
Hier kan een VW bus op! Ik heb mijn bus, in 2010, opgehaald op deze aanhanger (een schamelwagen) uit Berkel en Rodenrijs. Er zit helaas geen lier op, mijn bus heb ik er gewoon op gereden... Het is een bakwagen (met korte oprijplaten), dus geen autoambulance (al is de basis wel een autoambulance van Witteveen uit Raalte).
Mocht je hulp nodig hebben, laat maar weten.
Groet,
Erik.
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: 'The Yellow Van' Project
Dag Erik,Kire schreef: ↑23 sep 2019 22:22 Tja, ik heb een Land Rover Defender die 3500 kg mag trekken en ik heb een aanhanger die maximaal 3500 kg mag wegen (leeg gewicht al zo'n 1200 kg).
Hier kan een VW bus op! Ik heb mijn bus, in 2010, opgehaald op deze aanhanger (een schamelwagen) uit Berkel en Rodenrijs. Er zit helaas geen lier op, mijn bus heb ik er gewoon op gereden... Het is een bakwagen (met korte oprijplaten), dus geen autoambulance (al is de basis wel een autoambulance van Witteveen uit Raalte).
Mocht je hulp nodig hebben, laat maar weten.
Groet,
Erik.
Excuus, gek genoeg lees ik je bericht nu pas. Bedankt voor je aanbod!! Ik ben met de laatste stappen bezig in overleg met iemand voor ruimte. Zoals het nu lijkt kan ik 26 oktober de bus zelf gaan verplaatsen maar is nog niet helemaal definitief. Ik hou dit zeker even in mijn hoofd, al is het maar voor de aanhanger. Mijn bus is niet rijdend, dus hij zal wel op een of andere manier op een aanhanger terecht moeten komen.
Morgen moet ik eerst aan de klus voor het maken van twee barndeuren in huis.
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: 'The Yellow Van' Project
Zo als het nu lijkt heb ik de 26ste wel tijd. Misschien met een andere auto de bus voorzichtig op de aanhanger trekken.
Ik ben een aantal jaren geleden eens gestrand met mijn bus in Zuid Duitsland, doorgeroeste waterleiding, de bus is teruggebracht naar Nederland en bij een mechanisatiebedrijf neergezet, waar ik hem weer heb opgehaald met mijn aanhanger, hij is toen met een heftruck op de aanhanger getrokken.
Groet,
Erik.
Ik ben een aantal jaren geleden eens gestrand met mijn bus in Zuid Duitsland, doorgeroeste waterleiding, de bus is teruggebracht naar Nederland en bij een mechanisatiebedrijf neergezet, waar ik hem weer heb opgehaald met mijn aanhanger, hij is toen met een heftruck op de aanhanger getrokken.
Groet,
Erik.
Re: 'The Yellow Van' Project
Dag Erik,
Ik heb even de tijd genomen om door jouw project topic heen te scrollen... Ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor jouw manier van "hands on" aanpak en ik hoop van harte dat jullie uiteindelijk weer op pad kunnen met een prachtbus!
Groet,
Arnold
Ik heb even de tijd genomen om door jouw project topic heen te scrollen... Ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor jouw manier van "hands on" aanpak en ik hoop van harte dat jullie uiteindelijk weer op pad kunnen met een prachtbus!
Groet,
Arnold
Laatst gewijzigd door Arnie82 op 11 okt 2019 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr/Arnold
VW T3 ‘82 luchtkoeler
VW T3 ‘82 luchtkoeler
Re: 'The Yellow Van' Project
Succes met de nieuwe klus ruimte .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: 'The Yellow Van' Project
Dankje! Een beste uitdaging, maar daar hou ik van.
Ik stuur je even een PB
Bedankt man! Het is flink doorpakken, en hopelijk over een tijdje weer een rijdende bus op de Europese wegen.
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: 'The Yellow Van' Project
Komende zaterdag is het zover, dan gaan we het onmogelijke waar maken met behulp van maar liefst twee forumleden, waarvoor bij voorbaat enorme dank!
We gaan de bus verplaatsen (op een aanhanger) naar Bruinisse (!). Een tocht van ruim 2 uur... je moet wat soms. De boer wordt steeds ongeduldiger merk ik, en moet daarna alleen nog een plek vinden voor het dak, camperinterieur en wat afval opruimen. Dan een beetje aanvegen en ben ik van die knakker af.
We gaan de bus verplaatsen (op een aanhanger) naar Bruinisse (!). Een tocht van ruim 2 uur... je moet wat soms. De boer wordt steeds ongeduldiger merk ik, en moet daarna alleen nog een plek vinden voor het dak, camperinterieur en wat afval opruimen. Dan een beetje aanvegen en ben ik van die knakker af.
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- Erik Middel
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
- Locatie: Kampen
Re: 'The Yellow Van' Project
Gisteren hebben we met forumlid Erik Peters (waarvoor meer dan dank!) mijn bus verplaatst naar de andere kant van het land. Een flinke onderneming, maar hij heeft weer een onderkomen, bij Cornelis Hage. Ook weer een forumlid.
Groeten,
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Erik
Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
- VW_Sk8r
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
- Locatie: Delft
Re: 'The Yellow Van' Project
Flinke onderneming zo te zien, maar ook een mooi nieuw plekje. Maak je de bus daar zelf verder af of zal Cornelis het van je overnemen?
Mvg Klaas.
T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
- ReneK
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
- Locatie: Goes
Re: 'The Yellow Van' Project
Die is aardig uitgekleed!
Succes met de klus en ik hoop dat het verder een beetje vlot zal verlopen.
Succes met de klus en ik hoop dat het verder een beetje vlot zal verlopen.
Groeten, René
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
Re: 'The Yellow Van' Project
Mooie ruimte om verder te gaan .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
- Kire
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
- Locatie: Heino
Re: 'The Yellow Van' Project
Ja, Cornelis heeft het daar goed voor elkaar!
En naar ik begrepen heb, gaat hij wat laswerk doen.
Groet,
Erik.
En naar ik begrepen heb, gaat hij wat laswerk doen.
Groet,
Erik.
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: 'The Yellow Van' Project
lang leve het bus-forum!
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991