'The Yellow Van' Project

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Ewout schreef: 27 okt 2019 19:48 [[thumbup]] lang leve het bus-forum! [[toast]]
Enorm!!

Even een update. Inmiddels heb ik mijn oude vertrouwde loods helemaal verlaten. Er stond een schuurtje welke ik heb kunnen verkopen en de laatste spullen (zoals het interieur en dak) heb ik in de buurt bij iemand kunnen onderbrengen. Vandaag het laatste afval weggebracht, kortom een flinke logistieke operatie. De boer werd de laatste weken steeds onfatsoenlijker en begon op een (netjes gezegd) nogal onvolwassen manier met mij te communiceren. Laat ik dit mooie forum er niet mee vuil maken. Voor nu kan ik dit even laten rusten.

Ondertussen richt ik me op het maken van andere mooie dingen. Heb bijna twee mooie 'barndoors' (boeren schuifdeuren) met zelfgemaakte geleiders van staal klaar. Deze hoop ik een dezer dagen te kunnen plaatsen. Misschien plaats ik hier nog wel even een fotootje.

De bus is in goede handen bij forumlid Cornelis. Daar heb ik alle vertrouwen in en dat heeft geen haast.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Han willems
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 okt 2019 15:35

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Han willems »

Erg leuke bus heb je .
Het is inderdaad bijna de zelfde als die van mij.
Eurec is erg weinig over te vinden en al helemaal niks over 1 met een hoogdak. Wel heb ik gezien dat motorhomes het zelfde dak heeft dit is de vw t3 komet.
Succes met he mooie project.
Gr han willems
groet han
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Mochten jullie denken dat na het vertrek uit de loods (ja deze is helemaal leeg) de bus een stilstaand project is geworden dan heb je het mis. Met alle credits aan forumlid Cornelis is er op zijn locatie keihard gewerkt waarvoor meer dan dank! Ik sta echt versteld van hoe hij de dingen zo netjes voor elkaar krijgt. Hierbij een kleine indruk van de vorderingen (met permissie):

Beide instapjes had ik deels gedaan, en zijn nu afgemaakt.
Afbeelding

De achterkant was veel rotter dan ik had gedacht. Beide hoeken zijn opnieuw gemaakt en gelast.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De draagsteun bij het linkervoorwiel kreeg ik destijds niet goed voor elkaar, met de nodige kritiek van forumleden (en terecht). Nu aan beide kanten netjes gemaakt.
Afbeelding

Ook aan de buitenkant was er TLC nodig.
Afbeelding

De reden voor deze roestoratie was destijds het lekkende dak. Die goot heb ik toen nog geprobeerd na te maken, erg lastig. Ook dat zit er weer netjes in, met een donorstuk.

Aandachtspunten zullen nu zijn de voorkant (bij de bumper) waar ik niet mee verder kon omdat ik de loods uit moest. Ook blijken er wat rotte plekken te zitten bij het schuifdeurrail.

Cornelis, heel fijn al die foto's! Kan ik vanaf de afstand van ruim 2 uur rijden toch meekijken en meebeslissen. Bedankt voor je reactie Han. Ik ben benieuwd naar het verdere vervolg van je project!
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Han willems
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 okt 2019 15:35

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Han willems »

Zal zodra ik weer tijd heb de vorderingen bijwerken
Heb het 1 en ander aan blikwerk besteld.
Dus kan waarschijnlijk dit weekend weer wat doen.
Je pakt je bus mooi aan goed bezig.
groet han
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Han willems schreef: 09 jan 2020 22:21 Je pakt je bus mooi aan goed bezig.
Ben benieuwd Han! Maarrreee, mijn bus wordt onder handen genomen door een forumlid. Zelf steek ik er nu geen werk in omdat ik in de buurt van mijn woonplaats geen ruimte voor heb op dit moment en een aantal dingen niet heel goed lukten.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

Mooi werk [[thumbup]]
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
Gebruikersavatar
ReneK
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 362
Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
Locatie: Goes

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door ReneK »

Dat gaat wel goed komen. Ik was even bang dat je hem ging verkopen toen dat gedoe met de loods.
Groeten, René

VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Dat gaat goed komen Erik zit er goed uit en voor jouw even je gedachte eraf kun je straks vit er tegen aan in positieve zin [[toast]]
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Tijd weer voor een update. Ineens krijg ik weer een hele reeks foto's toegestuurd. Soms jammer dat de bus zo ver weg staat, anders zou ik even om het hoekje kunnen kijken. Maar ik wordt keurig op de hoogte gehouden met vele foto's en kan heb er alle vertrouwen in.

De kozijntjes die rot waren had ik zelf al vervangen maar waren nog niet klaar. Sorry Cornelis voor dat prutswerk, onderstaande is je herstelwerk.
Afbeelding

Ook bij de hoeken voor, zowel links als rechts, is het nodige opgeknapt en strak gemaakt. Elke bus ontkomt er niet aan om op deze hoeken herstelt te worden.
Afbeelding


Eerder had ik aangeboden het benodigde plaatwerk alvast aan te schaffen, maar hij was me voor. Eigenhandig is er een nieuwe voorkant gemaakt. Ik blij, want wat er zat moest ik toen plotseling mee stoppen. Deze zit er inmiddels ook in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo weer verder.

Mocht je je afvragen wat ik ondertussen doe? Ik zit niet stil. Onlangs ben ik gestart met Tov Gemaakt waarmee ik meubels op maat maak en graag mijn gemaakte projecten laat zien. Ik mag hier vast geen reclame maken, dus je kan me beter daar volgen en via de sociale media. Nu bezig met een grote industriele lamp voor iemand in de woonkamer en verder staan er een aantal dingen in de planning, zoals wat werk voor een lokale school. Erg tov!
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door hippie »

[[thumbup]]
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: 'The Yellow Van' Project

Ongelezen bericht door Erik Middel »

En dan is het maar zo ineens ruim twee jaar later, waar blijft de tijd...

Het laswerk van de bus is inmiddels helemaal gereed, met dank aan forumlid Cornelis. Wat fijn zeg! Wel zien we op dit moment niet zo heel veel toekomst in kamperen met drie jonge kinderen in toch wel een wat beperkte ruimte, ondanks de charme en vooral de emotionele waarde. Ik ben mede om die reden op zoek naar een van de volgende twee opties:

1. Ik verkoop de bus aan iemand die hem wil afbouwen (nog niet gelukt via Marktplaats / Facebook helaas). Wie?
2. Ik zoek iemand die de bus wil strak maken, heb daar zelf nu niet de tijd voor.

Mocht je ideeën hebben, ik sta ervoor open want dit duurt me wat lang zo. Ook moet de bus nodig weg bij Cornelis vind ik.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Plaats reactie