Waterkoeling

Technische vragen/opmerkingen die niet in de andere fora passen
tditje
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 jun 2022 22:23

Re: Waterkoeling

Ongelezen bericht door tditje »

Ik heb ook een AFN ingebouwd en ook maar plaats voor een losse sensor.
Van die vier draadjes heeft de computer er maar twee nodig
Ik dacht dan gebruik ik de andere twee voor het losse metertje, maar deze hebben echer een andere weerstandswaarde als mijn los metertje.
Voor het los metertje heb ik deze (ebay nummer 383772721915) besteld.
Deze heb ik nog niet ingebouwd.
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Waterkoeling

Ongelezen bericht door Mitch »

Zou je niet liever de olietemperatuur in de kop (bijvoorbeeld) willen weten als indicatie hoe het er mee gaat? Of is het een check of het systeem wel werkt? Ik heb een PL ingebouwd (1.8 16v uit golf 2 gti) en die heeft een Porsche 924 meter als temperatuur meter voor het water. Die staat ook redelijk constant op 'een' vaste plek, maar de olie is er 1 met graden en die mag van mij niet boven de 115 komen op de meter en staat gemiddeld rond de 95. De olie warmt en koelt ook wat minder snel dan water en geeft dus meer een gemiddelde aan.

Groeten Michiel

PS ik heb niet het hele stuk gelezen om dat met al de weggehaalde antwoorden maar wel de reacties er op het een onleesbaar topic is geworden terwijl het wel van waarde voor het forum is. Dus het verzoek of mensen hun lange tenen willen inhouden en in ieder geval hun bijdrage willen laten staan zodat eea leesbaar blijft, veel dank daarvoor.
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Waterkoeling

Ongelezen bericht door Kire »

Mitch schreef: 20 mei 2023 08:49PS ik heb niet het hele stuk gelezen om dat met al de weggehaalde antwoorden maar wel de reacties er op het een onleesbaar topic is geworden terwijl het wel van waarde voor het forum is. Dus het verzoek of mensen hun lange tenen willen inhouden en in ieder geval hun bijdrage willen laten staan zodat eea leesbaar blijft, veel dank daarvoor.
Ik vermoed dat Hylke het forum van Floris heeft overgenomen aangezien alle berichten van Hylke compleet zijn gewist.

Groet,

Erik
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Waterkoeling

Ongelezen bericht door Mitch »

Denk niet dat Floris hier iets mee te maken heeft. Ik geloof dat het een optie is, je moet ook wel alles van iemand kunnen verwijderen op verzoek. Maar het leest heel lastig. Het is gebeurt en zal niet weer gebeuren want je berichten laten verwijderen geeft wel aan dat je niet meer bezig bent met het forum.

Blijft de vraag, waarom geen olietemperatuur meter?

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Plaats reactie