Plastic deurpanelen

Inrichting, bekleding, etc.
Gebruikersavatar
Gvandaal
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 okt 2019 20:47

Plastic deurpanelen

Ongelezen bericht door Gvandaal »

Hoi,

Is er een reden dat de plastic loszit van de deurpanelen?
Ik ga de deurpanelen nieuw doen van hardboard, en ik dacht eraan de platic ineens vast te maken aan de achterkant van het deurpaneel, ipv vast te tapen aan de deur?
Tenzij dit een specifieke reden heeft?
groet,
Geert

1986 Volkswagen T3 1.9TD (camper project)
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Plastic deurpanelen

Ongelezen bericht door Kire »

Dat is er volgens mij voor om water dat mogelijk in de deur loopt ook in de deur naar beneden af te voeren, zodat het onderin de deur naar buiten kan weglopen (en niet de auto in).

Groet,

Erik
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Plastic deurpanelen

Ongelezen bericht door luizenbos »

Geert

de reden dat het los zit zijn dat er de dus werkzaamheden geweest en niet weer is vast gezet .

plastic moet aan de deur en niet aan de achter kant van het hout de reden is dat er gegaradeert water door de deuren naar binnen komt
dat is redelijk normaal . doe je het niet dan komt het water via plaatwerk deur op je hout werk deur de cabine in en verrotting verschijnselen en roetig plaatwerk dat wil je niet :!:

je zou de de rubber van het raam die het raam geleiden nog nog met je vingers wat strakker kunnen drukken maar water blijf komen via het raam
daarom moet dat dicht [[thumbup]]

de oude VW polo 1 en audi 50 stonden er om bekent dat de vloeren daardoor drijf nat werden en dan mog ik aan de bak :lol:
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Plastic deurpanelen

Ongelezen bericht door Ewout »

Dus juist wel aan de deur plakken (origineel VW, althans wel bij mij) zodat er geen regenwater tussen het blikwerk en het deurpaneel door de auto in lekt. Als je het alleen achterop het hardboard plakt blijft je paneel weliswaar droog, maar heb je kans op lekkage.
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
Gvandaal
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 okt 2019 20:47

Re: Plastic deurpanelen

Ongelezen bericht door Gvandaal »

Bedankt heren, er zal wel idd een reden zijn dat de slimme ingenieurs de plastic aan de deur hadden bevestigd.

Je zouuuu het aan de binnenkant van het deurpaneel kunnen doen, maar er zit idd wel een risico in dat er nog ergens een opening zit waar het water straks gewoon doorkan...

Bedankt voor de feedback!
groet,
Geert

1986 Volkswagen T3 1.9TD (camper project)
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Plastic deurpanelen

Ongelezen bericht door luizenbos »

Hylke

lees het bericht nog even door :???: Is er een reden dat de plastic loszit van de deurpanelen? er staat niet dat met plakband is gelijmd

en ik schrijf ---de reden dat het los zit zijn dat er de dus werkzaamheden geweest en niet weer is vast gezet .

2 verschillende dingen voor de rest kan geerd de juiste definitie geven :wink:
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Plastic deurpanelen

Ongelezen bericht door Ewout »

[[thumbup]] aan de deur dus (+4)
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
wouth
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1411
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
Locatie: arnhem

Re: Plastic deurpanelen

Ongelezen bericht door wouth »

Ook ik heb jaren geleden plastic op de binnenkant van de deur (en dus niet aan de deurkaart) bevestigd.
Nu moest ik onlangs de deurkaart aan de bijrijders-zijde los halen en kwam erachter dat het vochtmonster de deurkaarten aan de achterzijde heeft aangevreten. [[head]] [[head]]
Een teleurstellende ontdekking!
Heb ik dan toch iets fout gedaan?
Ter info: als ik de bus langere tijd heb stil staan, zet ik in de deurramen altijd van die metalen doortochtroosters.
I am Wouth and I approve this message
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Plastic deurpanelen

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Met deurkaart bedoelen we deurpanelen?

Heb je originele of aftermarket panelen? Origineel zijn beter vochtbestendig dan bv standaard hardboard etc uit de handel. Plastic hoort wel goed sluitend met mastiek op het staal aan te sluiten/plakken. Vochtschade aan panelen ken ik eigenlijk alleen van onoplettendheid door deuren open in de regen of raam open laten staan. (mooie panelen uit sloper maar helemaal knudde aan achterzijde)

De metalen verluchtingroosters zouden condensvorming tegen kunnen gaan maar met goed plastic membraam zou dat op het paneel niet van invloed zijn.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Plaats reactie