Remkracht verdeler

Stort hier je hart uit over alles wat NIET met de VW bus te maken heeft.
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Remkracht verdeler

Ongelezen bericht door Coen »

Krijg de indruk dat het een zelfde is als van een Yaris.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
WouterKabouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 apr 2009 10:02
Locatie: Groningen

Re: Remkracht verdeler

Ongelezen bericht door WouterKabouter »

Balen
dingetje helemaal eraf gehad, rotklus zo midden op het schutbord, ge ultrasoon reinigd, alles ververst en ontlucht, en gelukkig geen nippels afgebroken. De olie pompt op alle nippels lekker door je zou zeggen dat dat verstoppingen uitsluit.

helaas nog precies even veel remverschil. Toch maar de zuigertjes achter vervangen dan ook al zie ik geen spatje roest onder de rubbers en lijken ze mij soepel te bewegen. Het moet hem toch ergens in zitten
Met vriendelijke groet,
Wouter
1600 CS 1982
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Remkracht verdeler

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Heb je wel een mooi schone remdrukverdeler... :mrgreen: maar is het nu goed?
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: Remkracht verdeler

Ongelezen bericht door rick »

Gaat de afwijking in remvertraging over voor/achter of in een links/rechts verschil.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
WouterKabouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 apr 2009 10:02
Locatie: Groningen

Re: Remkracht verdeler

Ongelezen bericht door WouterKabouter »

Tussen links en rechts achter. Ik heb nieuwe cilinders, ze moeten er nog even op dan zullen we het zien
Met vriendelijke groet,
Wouter
1600 CS 1982
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: Remkracht verdeler

Ongelezen bericht door rick »

Zorg voor een gelijke afstelling van de remschoenen, zodat ze gelijktijdig aangrijpen. Later ingrijpen van een remschoen geeft een afwijking. Zorg ook voor soepel vrijlopende handremkabels.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Remkracht verdeler

Ongelezen bericht door Coen »

Je zou er nog een van de sloop kunnen halen. Is een gok maar deze is kapot. Ze hebben niet zo’n goede reputatie. Wat er precies kapot gaat weet ik niet.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
WouterKabouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 apr 2009 10:02
Locatie: Groningen

Re: Remkracht verdeler

Ongelezen bericht door WouterKabouter »

@rick, tnx, ja die staan netjes gelijk. ze zijn ook even dik, even ruw, trommels even schoon, geen sporen of roest. Ik heb ze ook nog een keer in mijn voordeel versteld- de ene heel ruim, de andere heel krap, maar dat maakte voor de remmentest vrijwel geen verschil.
@coen, ik probeer eerst nog de cilindertjes, ik heb vaker horen zeggen dat die bij onduidelijke problemen als eerste vervangen worden gewoon omdat het 9 van de 10 keer raak zou zijn.
Met vriendelijke groet,
Wouter
1600 CS 1982
Gebruikersavatar
WouterKabouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 apr 2009 10:02
Locatie: Groningen

Re: Remkracht verdeler

Ongelezen bericht door WouterKabouter »

Ondertussen ook nog dingen aan het doen die wel lukken
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Wouter
1600 CS 1982
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Remkracht verdeler

Ongelezen bericht door RVB »

Idee; klinkt ver gezocht, maar op ervaringen gebaseerd. Als je flexibele remleidingen hebt achter dan kunnen die stuk gaan. Vriend van mij had het probleem dat zijn rem aan een kant niet goed los kwam. Alles schoongemaakt. Hielp niet. Alles vervangen; hielp niet. Ten einde raad. Na tip remleiding vervangen. Wat bleek; de binnenvoering van de flexibele remleiding was losgekomen en fungeerde als een klep. Hij kon remmen, maar vloeistof stroomde niet terug. Andersom kan theoretisch ook.

Remdrukverdeler. Lijkt mij geen invloed te kunnen hebben om links-rechtsverschil. Maar ik verdiepte mij er niet in.

Succes. Rolf
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Remkracht verdeler

Ongelezen bericht door Coen »

RVB schreef: 03 jul 2021 11:37 Wat bleek; de binnenvoering van de flexibele remleiding was losgekomen en fungeerde als een klep. Hij kon remmen, maar vloeistof stroomde niet terug. Andersom kan theoretisch ook.
Heb ik gehad met mijn BMW motor van 40 jaar oud. Ging ik dus door onderuit.
Zou goed het verschil tussen links en rechts verklaren.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Remkracht verdeler

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Met mijn unimogs was dat ook het geval, de rubberen remleidingen vanaf de as naar de remcilinder waren van binnen vergaan. Maar ik heb geen problemen gehad met ongelijke remkracht, wel dat de remmen bleven hangen/blokkeerden.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Remkracht verdeler

Ongelezen bericht door Ewout »

Idem hier met mijn Citroën HY; rubberen binnenvoering verkruimelde en blokkeerde doorstroom/terugstroom
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
WouterKabouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 apr 2009 10:02
Locatie: Groningen

Re: Remkracht verdeler

Ongelezen bericht door WouterKabouter »

Mooi, de nieuwe zuigertjes zitten erop. Maandag maar weer even naar de garage.
Hoewel ze best soepel bewegen is er ook wel aanleiding om te hopen dat het hier zat: de slappe kant heeft een naar corrosie randje. Maar ook de goeie kant is lang niet fris. Gebroken veertje en een boel bagger van binnen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Wouter
1600 CS 1982
Gebruikersavatar
WouterKabouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 apr 2009 10:02
Locatie: Groningen

Re: Remkracht verdeler

Ongelezen bericht door WouterKabouter »

Nou het is uiteindelijk gelukt hoor, dus bedankt allemaal voor jullie input. Helaas waren het ook niet de remzuigertjes. Ook niet de flexibele slangen, de verdeler of de hoofdremcilinder, de bekrachtiger of de remschoenen. Ik ben even naar een andere garage geweest (die in het dorp doet alleen apk en daarna ga je zelf het bos maar in) met rollenbank. En daar viel op wat op de platen tester ook wel te zien was- de ene keer is het zus, de andere keer zo. 9%, 29%, 49% dan weer 2% verschil. Dus ik dacht ineens weet je wat de auto staat op de rollen toch stil, ik ga op de trekhaak staan. En toen was het goed. Blijkt dat ik die kandidaat toch serieuzer had moeten nemen: de 'load sensing' achterrem regelaar. Die heeft per kant een in- en een uitgang, en door te remmen drukken daar (achter het stofrubber weggewerkt) twee pinnetjes naar buiten, die al naar gelang de belading worden belemmerd in die beweging. De ene zat erg vast, de andere een beetje. Nou daar hebben we ter plekke een beetje mee gerommeld en toen zagen we mooie cijfers. Kostte me wel een extra apk, maargoed dat had ik er inmiddels graag voor over (y)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Wouter
1600 CS 1982
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Remkracht verdeler

Ongelezen bericht door Coen »

Te modern voor dit forum. Zoiets bedenken wij niet :lol:
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Plaats reactie