mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 mar 2023 16:28
mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
hoi met jan mijn vw t3 california motor stuk ben opzoek naar een gereviseerde weet iemand een bedrijf waar je deze kunt kopen met inruil oude motor blok
Re: mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
Ha Jan,
Bel eens met René Vis van Delta Revisie op Texel, die weet van wanten en heeft menig buschauffeur weer terug op de weg gekregen.
Upgrade naar 1.9TD of 1.9TDI is ook een optie.
Groeten van René (nee ik heet geen Vis )
Bel eens met René Vis van Delta Revisie op Texel, die weet van wanten en heeft menig buschauffeur weer terug op de weg gekregen.
Upgrade naar 1.9TD of 1.9TDI is ook een optie.
Groeten van René (nee ik heet geen Vis )
Als je er iets aan doet doe het dan goed
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 mar 2023 16:28
Re: mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
hoi rene dankje wel voor de info maar het moet ook betaalbaar blijven maar ga wel even bij hem informeren gr jan
Re: mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
Hoi Jan, weet je ook wat er kapot is aan jouw blok?
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
Henk Laumen adverteert ook geregeld met gereviseerde jx-motoren. En je kunt nog in Duitsland kijken, op EBay.
Maar inderdaad is de vraag wat er kapot is een goede.
Maar inderdaad is de vraag wat er kapot is een goede.
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 mar 2023 16:28
Re: mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
hoi roerdomp nee dat weet de garage niet hij is te heet geworden en maakt rare geluiden koppen zijn al een keer gevlakt en liep toen goed
- wouth
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
- Locatie: arnhem
Re: mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
Liggen dergelijke blokjes niet ook in een golf?
Zouden er geen sloperijen in Nederland zijn die dergelijke blokjes nog hebben liggen?
Zouden er geen sloperijen in Nederland zijn die dergelijke blokjes nog hebben liggen?
I am Wouth and I approve this message
Re: mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
Klinkt als een mooi moment om zelf wat stappen in de dieselogie te zetten... Er is weinig meer te vernielen en een hoop te leren. Ik zou wel willen weten wat de oorzaak van 'rare' geluiden is. Hij loopt dus nog wel (min of meer)?
Je geeft aan de kop (pen?) al een keer gevlakt is. Het gebeurt meer, maar eigenlijk hoort dat niet bij deze blokken. In combinatie met een te hete motor kan het maar zo zijn dat er een voorkamer is losgekomen of dat er een klepsteelgeleider meeklappert. In dat geval zou een gereviseerde, nieuwe of tweedehands cilinderkop je blokje weer tot leven wekken. Ik zou tenminste geen werk meer steken in je eigen kop, hoewel dat misschien ook nog wel een optie is. Het is wel een dagje sleutelen als alles meewerkt en je alles goed hebt voorbereid (dus reken maar minimaal twee dagen...).
Als het onderblok beschadigd is, wordt het economisch al snel aantrekkelijker om er dan maar een ander blok in te hangen. Maar vindt nog maar eens een knappe. Er zijn natuurlijk talloze voorbeelden van ervaren sleutelaars die een motorwissel in een dag uitvoeren, maar het is met name de ervaring en het aanwezige gereedschap wat dit mogelijk maakt. En dan heb je alles goed voorbereid. En als je van een 1.6 td JX naar een ander blok gaat, gaat de meeste tijd zitten in goed inlezen en voorbereiden, want het is allemaal wel precies hetzelfde, maar stiekem toch net niet. En hoe mooier je het maakt (b.v. TDI) hoe meer aanpassingen je nodig hebt... Dus bezint eer ge begint zou ik zeggen.
Bij een andere cilinderkop moet je er trouwens ook goed op verdacht zijn dat de JX geen hydraulische klepstoters heeft en dat daarom de Audi 80 en de meeste Golf/Passat 1.6 TD's anders zijn en dat koppen en cilinderblokken niet straffeloos uit te wisselen zijn. Echter, je kunt het extra olieretourkanaal van de andere 1.6 TD''s prima (laten) afpluggen en dan kan het wel.
Je geeft aan de kop (pen?) al een keer gevlakt is. Het gebeurt meer, maar eigenlijk hoort dat niet bij deze blokken. In combinatie met een te hete motor kan het maar zo zijn dat er een voorkamer is losgekomen of dat er een klepsteelgeleider meeklappert. In dat geval zou een gereviseerde, nieuwe of tweedehands cilinderkop je blokje weer tot leven wekken. Ik zou tenminste geen werk meer steken in je eigen kop, hoewel dat misschien ook nog wel een optie is. Het is wel een dagje sleutelen als alles meewerkt en je alles goed hebt voorbereid (dus reken maar minimaal twee dagen...).
Als het onderblok beschadigd is, wordt het economisch al snel aantrekkelijker om er dan maar een ander blok in te hangen. Maar vindt nog maar eens een knappe. Er zijn natuurlijk talloze voorbeelden van ervaren sleutelaars die een motorwissel in een dag uitvoeren, maar het is met name de ervaring en het aanwezige gereedschap wat dit mogelijk maakt. En dan heb je alles goed voorbereid. En als je van een 1.6 td JX naar een ander blok gaat, gaat de meeste tijd zitten in goed inlezen en voorbereiden, want het is allemaal wel precies hetzelfde, maar stiekem toch net niet. En hoe mooier je het maakt (b.v. TDI) hoe meer aanpassingen je nodig hebt... Dus bezint eer ge begint zou ik zeggen.
Bij een andere cilinderkop moet je er trouwens ook goed op verdacht zijn dat de JX geen hydraulische klepstoters heeft en dat daarom de Audi 80 en de meeste Golf/Passat 1.6 TD's anders zijn en dat koppen en cilinderblokken niet straffeloos uit te wisselen zijn. Echter, je kunt het extra olieretourkanaal van de andere 1.6 TD''s prima (laten) afpluggen en dan kan het wel.
Laatst gewijzigd door Roerdomp op 23 mar 2023 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- motnamol
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
- Locatie: Amsterdam
Re: mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
Probeer een 1.9 d te vinden code 1Y die zijn zo nu en dan nog wel te vinden in een caddy 2. seat inca . golf 3 dus geen sdi of tdi maar de gewone zonder poespas.
Mijn zoon heeft de baltic sea circle winter edition rally gereden afgelopen maand met een T3 1.9 d. 8500 km naar de noordkaap en terug soms bij -20
en kwart liter olie verbruikt. en 1 brandstoffilter moeten vervangen. motor komt uit een golf 3 van 1996 met 240000 km op de klok en loopt als een zonnetje.
Mijn zoon heeft de baltic sea circle winter edition rally gereden afgelopen maand met een T3 1.9 d. 8500 km naar de noordkaap en terug soms bij -20
en kwart liter olie verbruikt. en 1 brandstoffilter moeten vervangen. motor komt uit een golf 3 van 1996 met 240000 km op de klok en loopt als een zonnetje.
groeten Tom
T3 1.9 d met dk v bak
T3 1.9 d met dk v bak
- wouth
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 12 apr 2005 15:43
- Locatie: arnhem
Re: mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
Heeft jouw zoon ook zijn versnellingsbak aangepast?motnamol schreef: ↑23 mar 2023 18:07 Probeer een 1.9 d te vinden code 1Y die zijn zo nu en dan nog wel te vinden in een caddy 2. seat inca . golf 3 dus geen sdi of tdi maar de gewone zonder poespas.
Mijn zoon heeft de baltic sea circle winter edition rally gereden afgelopen maand met een T3 1.9 d. 8500 km naar de noordkaap en terug soms bij -20
en kwart liter olie verbruikt. en 1 brandstoffilter moeten vervangen. motor komt uit een golf 3 van 1996 met 240000 km op de klok en loopt als een zonnetje.
En dan ga ik ervan uit dat er eerst een 1600-diesel in lag.
I am Wouth and I approve this message
- motnamol
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
- Locatie: Amsterdam
Re: mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
Er zat een bak in met code DY en een gewone 1.6 d. Hebben gelijk met de 1.9 d een bak DK bak van een 2liter lucht gekoelde in gebouwd. die heeft een langere overbrenging en nu een top snelheid van plusminus 115 120 km
Een 1.9 d heeft een langere slag en maakt 500 toeren minder dan een 1.6 vandaar die DK bak.
Een 1.9 d heeft een langere slag en maakt 500 toeren minder dan een 1.6 vandaar die DK bak.
groeten Tom
T3 1.9 d met dk v bak
T3 1.9 d met dk v bak
- motnamol
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 14 jun 2020 20:55
- Locatie: Amsterdam
Re: mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
Ps in de regel heeft een 1.6 td standaard al een iets langere overbrenging in de bak. Beste is om te kijken welke code jouw bak heeft.
yt
yt
groeten Tom
T3 1.9 d met dk v bak
T3 1.9 d met dk v bak
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2494
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
Overstappen op 15" of 16" wielen scheelt ook in toeren.
Is waarschijnlijk goedkoper dan een andere bak
Is waarschijnlijk goedkoper dan een andere bak
Re: mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
Ik heb een TDI in mijn T1.
De motor is zo aangepast dat alles weer terug omgezet kan worden.
Heel veel werk.
De motor is zo aangepast dat alles weer terug omgezet kan worden.
Heel veel werk.
Re: mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
De uitlaat van een TDI is een stuk groter als een 1.6 en daarom erg moeilijk in te passen.
(Geen uitlaat van een 1.6 gebruiken)
Ik heb daarom de uitlaat zelf gebouwd.
Deze was gaan roesten, daarom is hij nu uitgebouwd en opnieuw in 2K lak gespoten.
Nu hij eruit is heb er een foto van genomen.
De voordemper zit bij mij achter de bumper.
Bij een T3 heb je wel iets meer plaats als bij een T1.
(Geen uitlaat van een 1.6 gebruiken)
Ik heb daarom de uitlaat zelf gebouwd.
Deze was gaan roesten, daarom is hij nu uitgebouwd en opnieuw in 2K lak gespoten.
Nu hij eruit is heb er een foto van genomen.
De voordemper zit bij mij achter de bumper.
Bij een T3 heb je wel iets meer plaats als bij een T1.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: mijn motor vw t3 1600 td watergekoeld kapot
Uitlaat is zo gemaakt dat hij helmaal achter de bumper verdwijnt, zie foto.
Alleen de twee RVS pijpen komen onder de bumper uit.
Ik krijg geen reacties, is er wel interesse voor dit onderwerp ??
Alleen de twee RVS pijpen komen onder de bumper uit.
Ik krijg geen reacties, is er wel interesse voor dit onderwerp ??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.