Deur op slot, kan niet open

Lak, plaatwerk, chroom, bumpers, ramen etc.
Gebruikersavatar
Larsje
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2014 22:35
Locatie: Utrecht

Deur op slot, kan niet open

Ongelezen bericht door Larsje »

Hoi hoi,

Het is alweer (veel te) lang geleden dat ik hier mijn snufferd liet zien. Ik zit nu met een probleem met mijn bus, in dat de bestuurdersdeur een keer verkeerd dicht is gegooid en nu niet meer wil openen. Hij staat (denk ik) op slot. Zowel de deurhendel aan de buitenkant als aan de binnenkant bewegen vrij. Het palletje in de deur staat laag, maar niet helemaal naar beneden.

Als ik het palletje probeer om de deur op slot te zetten en van het slot te halen, kan deze redelijk naar beneden, maar niet goed naar boven.

Ik heb de deurbekleding al eraf gehaald om betere te kunnen kijken. Daar zie je dat de stangen van palletje en deurhendels er wel zijn en bewegen, en met de sleutel zie je ook de juiste beweging om op slot te zetten of van het slot te halen. Echter gebeurt er niets aan de slotkant, waardoor de deur nog altijd op slot zit.

Ik heb her en der gekeken, en rustig aan alles zitten prutsen, maar kan even geen niet-destructieve oplossing bedenken. Heeft iemand hier eens ervaring mee gehad, of ideeën over wat ik zou kunnen proberen?

Bedankt!
Met de groeten van Lars

Westfalia Joker (1988)
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Deur op slot, kan niet open

Ongelezen bericht door Kire »

Misschien dat er iets klemt of onder spanning staat in het slot?? Als je van buiten eens goed tegen de deur aandrukt, misschien helpt dat.

Groet,

Erik.
Gebruikersavatar
Larsje
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2014 22:35
Locatie: Utrecht

Re: Deur op slot, kan niet open

Ongelezen bericht door Larsje »

Erik, nog bedankt voor de reactie. Er zat duidelijk ergens iets klem of vast in het slot. De garage waar de bus staat voor de APK heeft het met wat strategische tikken los kunnen krijgen. Dus dat probleem is opgelost. Jammer alleen dat de koppeling de remmentest niet heeft overleeft, maar dat is weer een ander probleem.
Met de groeten van Lars

Westfalia Joker (1988)
Plaats reactie