Maar weer eens een update van ons. Het werk gaat allemaal wat minder snel als gehoopt, maar we komen er wel. Het is nu vakantie en dat betekend: tijd in overvloed.
herinneren we ons dit plekje nog:
floep weg...
Het lassen gaat steeds beter (dit is een maandje terug). Nu gaat het al stukken beter. Ik ken het apparaat nu uit mn koppie en lasjes worden mooi vloeiend ipv een hoop gepruttel.
ff plamuren
We pakken alle plekjes met roest als volgt aan:
-roest eruit slijpen
-passend plaatje maken van staal dat we over hebben uit het dak (lekker dik)
-Erin lassen + bramen
-Fertan erover (buiten en binnen) + schoonmaken
-Laagje owatrol
-Plamuur + opschuren
-Binnenkant tectyl holle ruimte spray
maybe wat overdone maar dan houdt het t wel even vol.
Anne is trouwens een held in het maken van passende plaatdelen, zelfs de raamsponningen maken we zelf:
Ondertussen zat ik me kapot te ergeren aan de verroeste uitlaat en motorbeplating. Waarom weet ik niet maar ik wil t gewoon mooi strak hebben. Via dit forum zijn we achter de welbekende acculader-elektrolyse techniek gekomen. dus zo gezegd zo gedaan. Het lelijke eendje:
men neme een zwembadje / zandbak van de blokker (2 voor 16€)
plus-polen maken rondom
water + soda erin, min op de uitlaat en plus op de polen
pruttel, pruttel, lekker vies doen
Na 30 uurtjes pruttelen komt het beestje er zo uit, even wat borstelen en voila:
dat zetten we in de zinkspray
en omdat zinksprak zo'n lelijk kleurtje heeft, zwarte hittebestendige lak. Dat moet wel uitharden op 160 C mar helaas hadden we geen oven waar t inpast. Oplossing: 2000W verfafbranders op de ingang van de uitlaat en een half uurtje laten blazen. Top uitlaatje!
Oja ik zou nog een close-up posten van de ingelaste strip die het bed moet gaan houden:
We waren van plan afgelopen week al het laswerk af te hebben, maar ik ben vorige week zondag door mn rug gegaan en woensdag verrekte ik van de pijn. Tch maar doorgegaan (pijnstillers) en het lassen ging prima. Nu had Ronald mij geleerd: "las NOOIT op z'n kop". Nu moest ik om een hoekje kijken in de wielkas achter, ik hing wat schuin en ik dacht nog: "dit is niet zo slim" en toch druk ik dat knopje van mn torts in. Resultaat: vonk vonk en er schiet een vonk in mn link gehoorgang. Wat een herrie maakt dat en wat een pijn. Ik schreeuwde het uit. Naar de keuken gerend en volgegooid met water en daarna brandwondenzalf met een wattenstaafje. De hele dag nog last gehad en mocht ik het de morgen er na nog hebben dan zou ik even langs de huisarts gaan.
Maar gelukkig, de volgende dag, voelde ik niets meer. Ik heb mn lesje wel geleerd, t had goed fout kunnen aflopen was die vonk wat dieper gegaan.
Na dit ongelukje had ik helemaal last van mn rug. Het is op het moment van schrijven aan het wegtrekken. We gaan woensdag weer aan de slag. Nog twee dingetjes en het laswerk is af:
-de plaat er eindelijk in. Al het voorwerk is af, alleen mn rug weerhield me ervan deze er vorige week in te lassen
-toch maar nieuwe instapjes aan de voorkant
-Achterop nog een klein plekje
-Dakrand afmaken
Ik ben er ook achter gekomen dat de rechter voordeur toch wel slecht is. Mocht iemand er dus nog eentje hebben liggen dan hebben we wel interesse.
Nogmaals bedankt voor alle reacties en we hopen dat de bus tegen eind september weer op de weg is!
Mvg
Tijmen en Anne